Gå til innhold

Litt rotete jordmor..eller er "alle" sånn...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke tenkt å kommentere det her, men kan ikke la være. Lurer litt på om det er flere som har en litt sånn rotete Jm som jeg. Hun kan feks. motta urinprøve det ene sekundet, så bla i noe papirer, for så å spørre om jeg har med urinprøve....Hun har glemt å melde meg på ammekurs, med den konsekvens at jeg nå må på et kurs som begynner to uker før min termin. (Hadde ønsket å gå på et som begynte før) Hun prater vel nokså rotete, og redegjør for ting på en litt rotete måte. Men, men, jeg får bare la dte bli me ddet.

Andre...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe..er ikke bare meg altså??

hmm..

min satte meg opp på en time sist jeg var der,men så sa hun etterpå at jeg kanskje måtte vente litt fordi hun hadde ikke dataen med seg idag slik at hun kunne skrive det opp der så det kan være hun glemte det....JAJA.....

Skrevet

Kanskje hun er gravid?..hehe..jeg har blitt et skikkelig rotehue etter at jeg ble gravid.. :-)

Men det er jo dumt når det går utover kurs og slikt.. Min stiller gjerne samme spm flere ganger og lurer på ting jeg allerede har fortalt, men hun har jo maaange gravide der ila en dag, så jeg unnskylder henne litt med det..

Du får trøste deg med at hun sikkert er flink selv om hun er litt rotete av seg.. :-)

Skrevet

Jeg var utfor at jordmor regnet en uke feil på terminen jeg... Da jeg logget meg på her på forumet samme dag som jeg hadde vært på kontroll, var jeg her i 31 uke, mens hun sa uke 30 til meg?! Hun snakker også hver gang om dette svangerskapskurset som man har anledning til å være med på (omvisning på sykehuset en dag samt en kveld på helsestasjonen der far også får være tilstede under jordmors veiledning). Nå skal jeg ikke på kontroll før i jeg er i uke 35 (iflg BIMs terminmåling) og da skulle hun booke oss inn i neste tilgjengelige pulje. Hun har veeeeldig god tid tilsynelatende. Dess tidligere vi får være med på dette kurset, dess bedre tid har vi å forberede oss mentalt - det er nå min personlige mening. Det er jo kjekt å vite hva sykehuset f.eks tilbyr av smertestillende/alt bedøvning osv... få en oversikt over de alternativer som finnes på fødeavd osv osv.

Målene hun tok i "sin" uke 30 (min uke 31) kan jo heller ikke være riktige da det er stor forskjell fra uke til uke?

Ja, ja... Det er jo en naturlig ting dette her og gå gravid, så man får ta saken i egne hender jenter :) Vi er jo tross alt privilgerte å ha jordmødre som er der for det ene purpose: støtte oss når det står på som verst under fødselen.

Skrevet

Har du forskjell på mens- og ul-termin? I så fall kan kanskje forskjellen være der? Eller så sa hun uke 30 og mente 30+noe, mens det da er det samme som 31. uke. (Forøvrig kommer babyen når den kommer, så om det er noen dager feil, så tror jeg ikke det spiller all verdens rolle).

Men ellers er det jo ikke bra at de roter. Legen min har holdt på å glemme både jernnivå og blodtrykk flere ganger, men det er vel sånt som skjer i en hektisk hverdag.

Skrevet

Hei abelille..

Terminen legen satte var 24 mars og da er jeg jo i flg han enda en uke lenger på vei! Målene er store og magen likeså, så jeg tror det blir en marsfrøken uansett jeg ;) Tipper hun kommer rundt den 20. mars....Men det er det jo som du sier: babyen selv som bestemmer og hverken jordmor, lege eller meg selv forøvrig.

Skrevet

Hei! Jeg føler også at jordmor er rotete og ordner ikke de tingene hun skal.. Ikke ble det bestilt ultralyd og jeg måtte purre på "oppmelding" til sykehus selv. I tillegg har hun glemt mange småting. Jeg fikk akupunktur i ørene og skulle vente i 30 min. da disse 30 min hadde gått hadde jordmor reist hjem for dagen.. er ikke imponert over jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...