Gå til innhold

Fly...Er det skummelt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du har et ukomplisert svangerskap, er det ingen fare forbundet med å fly.

Flyselskapene setter (ulike) grenser på hvor langt ut i svangerskapet de vil ta deg ombord, men dette er av hensyn til dem selv. I tillfelle du skulle gå i barsel under en flight. Men om du har med legeerklæring, får du fly helt opp til ca uke 38.

Spurte legen min om de var skummelt å fly i løpet av første trimester, var i uke 10 å skulle fly til england. Han mente det ikke var farlig så lenge det var en så kort tur.. Kvelden jeg kom tilbake til Norge begynte jeg å blø..endte i en SA tre dager etter.*snufs*. Kan selvfølgelig ikke si at dette var pga flyturen. Men man får jo en god del stråling der oppe i høyden som man ikke er klar over.. Jeg kommer ikke til å fly når jeg endelig blir gravid igjen. Men kan selvfølgelig bare være tilfeldig..

;)

Annonse

Det er ikke skadelig å fly i svangerskapet. Men på slutten har flyselskapene rekstriksjoner. Dette er vel pga redsel for at fødselen skal starte. Men litt uti svangerskapet kan det være lurt med støttestrømper for å forhindre blodpropp.

Jeg bor på Svalbard, og her blir vi sendt til Tromsø for å ta hovedultralyden. Tror neppe de ville gjort det sånn om det var farlig å fly.I tillegg blir vi sendt ned herfra ca 2 uker før termin, da det i utgangspunktet ikke skal fødes her oppe.

Skal ut og fly til uka, da jeg skal hjem og besøke familie og venner på fastlandet. Og det kommer til å bli flere slike turer i løpet av svangerskapet.

Det skal være trygt å fly i første trim. , ellers hadde det vel vært pålagt av flyselskapene og jordmor\lege å varsle om annet . Jeg har fløyet tre ganger i første trim. og det gikk greit , bortsett fra et enormt trykk i hodet pga at jeg får veldig hovne slimhinner .Dette er individuellt og mange kjenner nok lite\inget ubehag v å fly . Bekymring derimot , det er ikke bra det heller . Du skal se det går helt greit å fly . God tur !

Hei vennen.

Det er overhode ikke farlig å fly. De siste 3 ukene må du ha legeerklæring for å fly pga av fødsel.

Dette kan jeg si helt sikkert da jeg selv har jobbet i flyselskap og begge mine søstre er flyvertinner. De har begge to barn hver og som flyvertinner får de fly i 3 mnd før de må jobbe på bakken. Den ene søsteren min fløy i 8 mnd til og fra mine foreldre. Grunnen til at de må på bakken når de er 3 mnd på vei er fordi at det ikke e rbra for babyen at de er i trykket som oppstår over flere dager. Alle mine fire tantebarn var det ingen kompliksjoner med.

Lykke til med flyvningene. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...