Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Nå har jeg prøvd alt av kremer mot kløe, men ingenting hjelper. Tenkte derfor å prøve reseptfrie tabletter med antihistamin, f.eks Postafen for å se om det kan hjelpe. Har du prøvd det? Er det trygt for gravide? (Ja, jeg vet jeg kan se på pakningsvedlegget, men der står alt i generelle vendinger)
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Jeg hår fått beskjed av legen om å holde meg borte fra alle antihistamin tabletter da disse går over til babyen. Men legen sa og at dersom plagene ble for store så var det bedre for barnet at mor har det bra og ikke er kjempe allergisk eller klør seg forderva. Ville nesten snakka med legen jeg.
Lurv Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 det er bare polaramin som er "trygt" for gravide, og det mår du få på resept. De fleste legene sier at man ikke bør ta disse heller, men hvis man må, så er det bare de man kan ta! Snakk med legen din.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Etter et kjapt søk på Google med ordene postafen + graviditet kommer det opp masse artikler om at dette er trygt for fosteret!?!?
Lurv Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 javel er bare det legene mine sier... men hvis du mener det er trygt så kan du jo gjøre akkurat som du vil
maiprins Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 hei hei! jeg har en kusine som brukte polaramin hele svangerskapet jeg og alt gikk bra med barnet hennes. Polaramin er et legemiddel som har blitt brukt under svangerskap i veldig mange år. Jeg hadde svangerskapskløe under mitt forrige svangerskap(men da fikk jeg ingen råd, hjelp, tips, av lege eller jordmor...........) og denne gangen så bad jeg legen om resept på Polaramin med en gang jeg ble gravid. Ville bare ha det hjemme i tilfelle jeg fikk svangeskapskløe denne gangen også. Ring legen din og forhør deg du! Her står det litt om Polaramin og som du ser så står det at preparatet kan brukes ved graviditet. Lykke til!!! Polaramin Hvordan virker det? Blokerer histamins stimulerende virkning, hvorved histaminets overfølsomheds reaktion hæmmes. Virkningen varer cirka seks timer. Midlet har en let søvndyssende virkning. Hvad bruges det imod? Til at forebygge og behandle overfølsomheds reaktioner, som skyldes frigørelse af histamin såsom høfeber, nældefeber og næsekatar (allergisk rhinit). Hvordan og hvor meget? Findes som tabletter og depottabletter. Voksne: 2-4 mg (1-2 tabletter) tre gange dagligt eller 6 mg (1 depottablet - synkes hel) morgen og aften. Børn 6-14 år: 1 mg (1/2 tablet) tre til fire gange dagligt. Bemærk: Depottabletterne skal synkes hele. Graviditet Kan anvendes. Amning Erfaring savnes, hvorfor det så vidt muligt ikke bør bruges. Advarsel! Forsigtighed tilrådes ved bilkørsel og maskinbetjening. Må ikke anvendes ved grøn stær. Må ikke anvendes af mænd med vandladningsbesvær på grund af forstørret blærehalskirtel (forstørret prostata). Må ikke anvendes af personer, der har gentagne perioder med vejrtrækningsstop under søvn (søvnapnø). Mulige bivirkninger Man kan opleve døsighed og mundtørhed. Må man samtidig indtage anden medicin? Præparatet forstærker den søvndyssende effekt af vissetyper af beroligende medicin , sovemedicin og alkohol. Kan øge monoaminooxidase-hæmmende midlers negative effekt på hjertet. Forstærker cykliske antidepressivas anticholinerge virkning. Nedsætter effekten af cholinesterase-hæmmere. Hvis du er i tvivl så kontakt din læge eller spørg på apoteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå