babylove :) Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 da æ va hos jordmora i går,hørte vi hjertelyden til babyen...men ho sa vi teller ingenting ennda.vi tar d sinare i uke 20.(æ e 14 uker nå).jeg tenkte ikke mere på d da,men har tenkt mye på d etterpå.æ ska t ul dn 23 februar,gleder mæ t dn
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Jeg fikk såvidt lytte litt i uke 17, da ville ikke jordmora mi måle heller og hun satt bare et kryss i ruten for hjertelyd. Tror ikke det er vanlig å måle før 1. kontroll etter ul.
fox`y Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 hmm var på kontroll til jordmora i uke 16..hun målte hjertelyden hun.var på 146 da.. å hos legen i uke 17 var den 144.. er vell forsjell på hva de gjør sikkert...
minime<3 in belly Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Jeg var hos legen min 14 uker og 6 dager og da målte hun hjertelyd, og hun fant det med en gang... Men men... noen er mer sære enn andre. Jeg hadde spurt pent om vi kunne prøvd alikevel.... For hadde ikke legen min foreslått å høre hjertelyd så hadde jeg blitt virkelig lei meg... Og samboeren min hadde tatt seg fri fra jobb for å være med å høre på hjertet så tror også han hadde blitt skuffet.
MomInUSA Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 Det kan hende det er fordi hjertelyden kan endre seg etter hvert. Jeg var hos legen paa tirsdag - 15+6 - og hadde hjertelyd paa 163. Naar jeg spurte legen om det var hoeyt sa han bare at hjertelyden endrer seg som regel etter hvert som hjernen og de indre organene utvikler seg (den blir ofte lavere). Saa det kan hende at det er derfor de ikke teller - fosteret er ikke utviklet langt nok til at hjertelyd/puls tallet har mye aa si enda.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 Fikk også høre hjertelyd da jeg var på kontroll i uke 15, men hun målte ikke frekvensen. Det gjorde hun sist jeg var der i uke 20. Lurer også litt på hvorfor hun ikke målte den i uke 15. Tenkte ikke på å spørre om det...
Lene4021 Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 Vi har fått høre hjertelyden på hver eneste kontroll vi har vært på, første gang i uke 9, men frekvensen ble målt først i dag da jeg hadde min første time hos jordmor. Tvilling 1 hadde 160 og tvilling 2 168. Jeg er 18+3 i dag.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Var på 1 kontroll hos jordmor i uke 12 da fant hun hjertet. Hun sa vi skulle vente med målingen til neste gang.. da er jeg 17 uker på veg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå