Gå til innhold

Hvordan planer for babyen sovested?

Anbefalte innlegg

Hei

Hvordan har dere tenkt å gjøre det med sovested for baby?

- Seng på eget rom

- Seng på deres soverom

- Baby i samme seng som dere

- ??

Vi har tenkt å babysengen på vårt soverom, men vet ikke hvor lenge det blir.

Får jo se ann hvor snill baby vi får også, da

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8028247-hvordan-planer-for-babyen-sovested/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg :-)

Vi har kjøpt den indiske babyvuggen som skal henge over senga vår den første tiden. Vi har også kjøpt sprinkelseng som står på babyrommet, i tilfelle vi får en som...eh...ikke vil ha mat om natta? (Det hørtes fryktelig naivt ut hehe). Planen er å bruke vuggen til hun er noen måneder, og så la henne sove på sitt eget rom.

Eg har kjøpt bast-hengekøye. Den e sååå søøøt !

Den skal vi henge i krok i taket i stua og så monterer vi kroker på soverommet slik at vi bare flytter den til kvelden. Trur det blir krok på storesøsters rom og for da kan "knøtte`" få "eget" rom når søster e hos pappaen sin.

Annonse

Vi har tenkt til å la babyen sove på soverommet vårt i dypvogndelen ( den er avtagbar så skal ikke ha hele vogna på sverommet.. ) Grunnen til dette er at vi har gode erfaringer fra førstemann, han nektet å sove i sprinkelsenga før han før tre måneder og i mellomtiden fant han seg veldig tilrett i vogna siden den var liten ok, dessuten sov han i den på dagtid så han var vandt til den.

En annen ting er at jeg ikke vil bruke masse penger på vugge eller lignende fordi det brukes så kort tid og dette er vårt siste barn.

Vi skal bruke en bag som vi ellers bruker i vogna, for vi har en bag-vogn. Baggen setter jeg ved siden av senga, og tar babyen opp for å amme, og legger han/hun ned igjen. Det har fungert på mine to, og det blir det på den tredje. Etter ca 4 - 6 månder så blir det sprinkelseng.

Jeg vil ikke ha barna i senga for å sove - uansett alder, men det er jo en smaksak. Når natt-ammingen er over så er det eget rom.

Husk uansett sovested å ha endel kluter evt små håndklær tilgjengelig istedet for pute, for det blir endel gulp, og da er det greit å slippe å skifte på senga hele tida!

Vi har kjøpt Nicole vugge og sprinkelseng, vugga skal inn på vårt rom. Der skal han ligge i starten iallefall, så får vi se hvor lenge... Sengen skal inn på hans rom. Så det som en fordel å gjøre klart alt med en gang, for da kan han få bli vant til å sove litt i senga si innimellom også. Sengehimmelen er den samme uansett, så jeg har tenkt at vi får prøve å lage litt like sovemiljø i vugge og seng, så overgangen ikke blir så stor :-)

Skal bruke bagen til vogna i begynnelsen.. til babyen blir vandt til omgivelsene. de er jo vant til å ha d ganske trangt og de får lettere til å sove da.. skal etter en kort stund bytte til vugge som jeg selv har hatt når jeg var liten.. skal ha den inne på soveromme vårt den første tiden. så skal vi etter hver flytte den på eget rom.. og bruke sprinkelseng til slutt

Annonse

Vi hadde 1 mann på eget rom fra han var ca 3 mnd, og det gikk kjempefint! Han sov da i sprinkelseng. På rommet hans hadde vi en gyngestol som jeg ammet i om natten! Hvis man først begynner å ha knøttet i sengen klarer man ikke å stå opp om natten igjen.. er spent på hvordan det går med nr 2!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...