potet1 Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Er det noen som er gravid med IVF og har fått endret termin etter den vanlige ultralyden? Jeg hare etter egginsetting i oktober 06, fått termin 15.7.07, men glemte å spørre om hvor stor sjanse det er for endret termin i uke 17-20. Er det noen som vet? Dete rbare 13 dager til jeg skal på ul, men er jo spent på å høre om andre i lignende situasjon;o)
hønemor-76 fødte 130707 Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Hallo.. jeg har også hatt innsetting i oktober og fikk termin 11 juli.. den har ikke endret seg Var på ul i går og da sa jm at den blir som regel ikke endret og da i tilfelle noen få dager.. vet jo tidspunkt for befruktning... Lykke til på ul da.. det er kjempestas..
yret Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Virker som om dette er noe som varierer litt fra jordmor til jordmor, tror jeg. Noen endrer visst av prinsipp aldri på IVF-terminer, mens andre gjør det. Kjenner en jente som nettopp fikk satt sin termin en uke tilbake etter UL (på Riksen), selv om det var IVF. Jeg hadde også innsetting i oktober, foreløpig termin 7. juli, og skal på UL om en uke. Det blir spennende å se om de endrer termin eller ikke. Kan aldri tenke meg at de endrer den så voldsomt i alle fall. Lykke til!
hønemor-76 fødte 130707 Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Varierer nok sikkert litt men de skal ikke ligge for lenge heller da.. Var på ul på volvat i går og terminen viste 2 dager forskjell på ett mål og lik på et annet mål.. fikk hvertfall samme termin og de lar deg ikke gå mer enn 1 uke over ivf termin.. Hvor har du hatt ivf behandling hen?
potet1 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2007 Tusen takk for tilbakemelding. Jeg regner egentlig ikke med å få enret terminen, men det er utrolig hva en begynner å tenke på når "dommen";o) nærmer seg, hahaha! Jeg fikk satt inn i Bergen, forresten, og er ikke altfor aktiv med innlegg her inne................, men er overlykkelig for alle dere andre som er det. Utrolig lærerikt, samtidig så jeg får svar på mye jeg selv lurer på, så TUSEN TAKK;o)
yret Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Jeg hører til på Riksen. Har hatt flere UL' er allerede, og da har fosterets utvikling stemt bra med innsetting, så om de flytter termin blir det vel neppe med mer enn et par dager, tenker jeg. Blir spennende. Fikk du vite om det var gutt eller jente på UL i går, eller vil dere kanskje ikke vite?
hønemor-76 fødte 130707 Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 Vi har også hatt flere ul allerede.. så deilig å få den bekreftelsen at alt er bra.. Vi fikk vite at det er en liten prins som kommer og gleder oss masse.. har to jenter fra før så dette var ekstra stas.. vi har vært på volvat vi da.. Vil du vite om du kan se kjønnet?
MalinL *2 gullgutter* Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Jeg har termin 12. juli etter UL på Ullevål i uke 8. Men da regna legen etter innsettinga i tillegg. Blir jo det som er riktig. Skal på den ordinære UL 8. feb. De kan jo ikke endre datoen med mer enn noen dager. Har hørt om flere som har satt tilbake ett par uker (ikke ivf). Gjør de det hos meg blir det protester... Skal prøve å huske å skrive etter at jeg har vært på UL neste torsdag. Du vil ikke ta deg en tur innom "gravide slitere" da. Der er det veldig koselig
Misan Skrevet 1. februar 2007 #9 Skrevet 1. februar 2007 Jag hade insättning 28 september och fick födelsedatum 21 juni. På UL sade de 20 juni så det är ju bara en dags skillnad.
steinbukk30 Skrevet 1. februar 2007 #10 Skrevet 1. februar 2007 Jeg var på UL fredag og termin ble ikke endret. Misan - jeg har akkurat samme innsettingsdato og dermed termin som dag.-) Måtte bare kommentere det:-)
Misan Skrevet 1. februar 2007 #11 Skrevet 1. februar 2007 Vad kul! Vi får väl följa varann här på BIM och se hur väl det stämmer i slutändan!
rosemor72 - endelig mamma :) Skrevet 1. februar 2007 #12 Skrevet 1. februar 2007 Hos oss forandret jm terminen med èn dag. Hun satt og regna litt på det - virket som hun la vekt på at det var ICSI. Så langt så har ikke h*n villet røpe om det er gutt el. jente. Men vi skal inn på flere vekstkontroller, så vi får nå se på om h*n klarer å holde på hemmeligheten sin
Aurbor Skrevet 1. februar 2007 #13 Skrevet 1. februar 2007 Har termin 25. mai etter innsetting 1. september. Har hatt 3 UL, uke 8, uke 13 og uke 18, og på alle tre har terminen ligget 2 dager pluss/minus fra IVF-termin. Alle tre som har utført UL har sagt at de ikke endrer den når man vet eksakt tidspunkt for befruktning, men at barnet vokser litt i rykk og napp, så SÅ eksakt er det vanskelig å si uansett. Det er jo dessuten bare 7% som føder på termin. Lykke til og JIPPI til alle oss IVFere som faktisk har en baby i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå