Gå til innhold

Gråter på jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så vanskelig med disse hormonene på jobb! I dag skjedde det en liten ting som jeg ble fryktelig lei meg for, og jeg slet og slet for å holde tårene tilbake. Senere skjedde det en liten ting, og nå sitter jeg og griner... Må gå på do for at ingen skal se det, men jeg greier ikke å slutte heller!

Noen gode ideer for å takle sånt på jobb? Selv om mine kolleger sikkert skjønner at det er fordi jeg er gravid, har jeg ikke lyst til å gråte foran dem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, sånt er ikke noe særlig!

Vanskelige, disse hormonene!

Hm.. du kan prøve å lage noen former for mantra for deg selv da.. veldig positive ting som gjør deg i godt humør som du kan fokusere på?

Evnt, prøvd sjokolade? Det setter jo i gang endorfinene dine, så kanskje du blir i bedre humør da?

Og ellers,, unngå situasjoner der du vet ting kan gå inn på deg.. som feks konfrontasjoner el..

Skrevet

Alltids bruk for en unnskyldning for å spise sjokolade, det var et kjempegodt råd!! ;)

Ellers er det så vanskelig når man plutselig reagerer på noe. Vanskelig å vite på forhånd! Men jeg tror mest mulig isolering fra andre må være det beste. Stenge telefonen og lukke kontordøren...

Skrevet

hm.. og så er det lurt om du gjør noe innimellom, av sosialt for å ikke stenge deg helt inne!

Ta deg små kaffe/te/slarvepauser kanskje?

unngå for mye sladder/skittkasting og sånn, det kommer som regel tilbake igjen..

sjokolade er et ja! Men tenk på nye måter med sjokolade? kakao, sjokolademelk, etc? får du i deg litt sunt også, vet du:)

Og ha med deg frukt i biter på jobb til lunsj! det er både godt, OG du kan ha glimrende samvittighet! Jeg blir ofte grinete om jeg er sulten, så det kan være en god ting å holde blodsukkeret oppe!

Hehe.. om du plutselig reagerer på noe.. om det er sånn at det slår deg i trynet og er skikkelig skikkelig ubehagelig.. ha en unnskyldning klar! "oi, se på klokka, jeg skulle ringe hjem!"

Eller ha mobilen i lomma, og ring deg selv? hihi hurtigtast er en fin ting...:)

Da kommer du deg iallefall ut av situasjonen, uten å storme ut døra med tårer i øynene!

Ha bilder på kontoret av folk som gjør deg glad, visdomsord, etc?

Sett ned kravene til egenprestasjoner en stund. Du har LOV til å være sliten! :)

Håper det hjelper noe, iallefall!

Jeg studerer jo nå, og humøret mitt steg betraktelig når jeg lovte meg selv å gi mer beng.. samt at resultatene mine faktisk har blittbedre, fordi jeg ikke stresser sånn med det:)

Skrevet

Forstår deg godt jeg, ikke greit når man reagerer med gråt. Selv har jeg hatt en litt hissig dag på jobb. Var mye stress og gikk lenge før jeg fikk pauser. På slutten måtte jeg bite gråten i meg, hadde bare lyst til å knekke sammen. Men det går jo ikke når du sitter i kassa på matbutikk med 6 kunder i kø...... Se for deg det du ;-)

Skrevet

Var hos legen i dag, og da jeg fortalte litt om hvordan jeg hadde det (bl.a. at jeg hadde begynt å gråte tre ganger på jobb i går), sykmeldte han meg noen dager. Han mente jeg var "på felgen" og at jeg måtte hente meg inn igjen. Han hadde lyst til å sykmelde meg lenger, men jeg fikk lov til å jobbe 50 % så lenge jeg tok det opp med ledelsen så jeg fikk mindre å gjøre.

Kanskje noe å gjøre for deg også, Bluebell? I hvertfall sørge for at de tar hensyn til deg så du slipper å bli så stressa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...