Gå til innhold

hb prøve hos legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle tar jo sånn.... bare ikke æ.

Har bare tatt to sånne æ siden æ blei gravid, og den siste trur æ va i uke 26 el 28.. 'å no har æ jo bare 6 daga igjen. E det nåkka viktige greier??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt bare 2 jeg også..Aner ikke hva som er normalt jeg

Skrevet

hei!

det var jo litt rart at det ikke har blitt tatt hb-prøve av deg. en slik prøve viser hemoglobin-nivået i blodet. det er det som fører med seg oksygen i blodet. et symptom på lav hb er f.eks. hvis man er veldig trett og uopplagt.

det er jo viktig når man går gravid at dette blir sjekket. vet ikke helt om det har noe med hvor mye oksyden den lille i magen mottar...

du kan jo bare be om å få ta en slik prøve også. :)

Skrevet

Åh, søren og...ska ringe legen i mårra og spørre korsen det der e..

Har bare gått til jm æ di siste mnd, kun vært hos legen når det har vært nåkka spes, eller når sykemelding har skulle vært endra.

Hm, men æ e en gang i mnd på sånn svangerskapsforgiftningsforskning på UNN, og der tar dæm masse blod, pluss at dæm måle blodstrømminger å sånt fra navlestrengen og mæ til babyen osv osv.. Så hvis det va nåkka galt ville dæm vel ha merka det der.. ??

Huff..vet ikke om æ har vært slapp å trøtt.. har jo det da, men trudde det va sånn som alle gravide e ..så har ikke tatt nåkka notis av det i det hele tatt..

Skrevet

fikk inntrykk av at man ikke tar denne type prøve så ofte lengre. vet ikke helt hvorfor...

Skrevet

tror ikke du trenger å bekymre deg. hadde det vært veldig alvorlig så hadde du nok merket det. noen besvimer lett f.eks.

men alikevel kan det være lurt med en slik prøve. jeg merket ikke så mye, men legen min fikk mistanke pga ett eller annet som jeg ikke helt oppfattet hva var, iallefall måtte jeg begynne med jerntbl.

Skrevet

Om prøven var over 10 sist du tok - er det i orden!! Ingen grunn til å sjekke mer da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...