Gå til innhold

Hvor ofte spiser deres babyer? For de som gir mme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 7 uker får kun mme. Han spiser annenhver time hele dagen! Om natta sover han i 3-4 timer av gangen. Klager ikke på det overhodet, men er det ikke veldig ofte å gi han flaske annenhver time? han drikker 120 ml til hvert måltid.

Noen andre med barn på samme alder som kan fortelle om deres spiserutiner? Vil gjerne sammenligne litt.

Han er forresten ca 5500 g og 57 cm..kanskje han er stor og trenger ekstra næring? Kan ikke huske at storesøsteren spiste så ofte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lillegutt her i huset er akkurat rundet 3 mnd, sover stort sett hele natten, dvs fra 20-20.30 til 07.30. Tror han må ta igjen det han ikke spiser på natten på dagen, så går ofte ikke mer enn to timer mellom hvert måltid her heller. Da spiser han alt mellom 120 ml til 200 ml.

Gutten min er 6970 g og 65 cm lang. Stor gutt for alderen men ikke tykk.

Tror disse spisevanene er veldig forskjellige, men du kan jo prøve å underholde han litt, kanskje ett kvarter lenger for hver gang slik at det blir 2,5 til 3 timer mellom hvert måltid. Her har det ikke gått, han har vært desperat etter mat å gråter som besatt. Vi har derfor gitt mat ettersom han har krevd mat. Skal jo ikke sulte babyene heller da..

Lykke til :o)

Skrevet

Hun er 3 måneder og spiser hver 3 time....men hun er ikke store biten heller! Det blir vel bedre etterhvert vil jeg tro!!

Skrevet

Jenta mi spiser også hver andre time, hun er litt over 3mnd.

Skrevet

Snart 4 mnd spiser hver 3-4 time på dagtid, 180-200 ml.

Sover fra 12 til 9 om morningen:-)

Liten jente..veide 5kg på 3mnd kontroll...3410 g ved fødsel...men hun vokser og trives:-)

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Gutten min er 2 mnd til fredag og han spiser ca hver 3. time på dagtid. På natta sover han:)

Han er 62 cm lang og veide igår 5230 gram. Litt lang og slank som pappan.

Han spiser sjelden over 100 ml selv om jeg alltid har flasker klare med 140 ml.. klarer rett og slett ikke å presse i han mer.. da kommer det opp igjen

Skrevet

Jenta mi er 11 uker og ca 5000g og 61cm. Hun spiser med alt fra 2,5 til 5 timers mellomrom på dagtid. Siste måltid er mellom 22 og 24 og fra 100-150ml. Da sover hun til alt fra 07 og 09. På dagen spiser hun i snitt 110ml per måltid, noen ganger 60 og noen ganger 140.....

Håper snart å legge henne tidligere på kvelden da det blir lite foreldretid nå.. (selvom det er utrolig deilig å sove hele natten gjennom..)

Skrevet

Han spiste hver andre time frem til han var 3 mnd.,nå kan det gå 2 1/2 til 3 timer mellom måltidene. Ikke storspiser denne gutten, går mellom 60-100 ml., den siste uken har han spist litt mer, men aldri mer enn 120 ml..

Skrevet

åj,lillejenta mi spiser 200 ml!!!!!!! hun er bare 5400 gram...snart 4 måneder!

Skrevet

oi,her var det mye forskjellig!Gutten min er 2 1/2 mnd akkuratt i dag og han spiser ca hver 4 time på dagen!sover hele natten,med ett måltid.

08.00-står opp ca

08.30-spiser ca 160 ml

09.30-sover 1 time ca

11.00 spiser ca 140 ml

11.15-legger seg og sover som regel 3-4 timer

15.00- ca spiser 160 ml

16.00-17.00-sover 1-2 timer

18.00-spiser ca 180 ml

19.00-legger seg for kvelden

05.00-spiser 180 ml ca,sover videre til ca 0800

Skrevet

Jenta mi er 3 mnd. Hun spiser 5 måltider om dagen. Det går mellom 3-4 timer mellom hvert måltid, som regel 4 timer. Siste måltid får hun ca kl 22, etter det sover hun hele natta framtil mellom kl 6 og 8.

Hun spiser som regel 160 ml.

Veier 6200 og er va 62 cm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...