Gå til innhold

hvor ofte bæsjer deres små??

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor ofte deres bæsjer. jenta mi har avføring bare 1 gang i døgnet, hun spiser jo masse og legger på seg 400 g i uka.....hvor blir det av all melka????synes hun også må jobbe så hardt for å få det ut,selv om det er helt tynnflytene....hva med deres??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8027246-hvor-ofte-b%C3%A6sjer-deres-sm%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten vår bæsjer minst 4 ganger i døgnet. Det bare rumler rett gjennom virker det som, hehe :o) Skikelig kos å amme når han bæsjer så fort han får puppen i munnen. Neida, jeg er glad så lenge det kommer gjennom uten problemer.

Har aldri skiftet en bleie uten bæsj på vår snart 3 uker gamle sønn. Jeg skifter 15-20 bleier i døgnet. Av og til bæsjer han ut 5 bleier før jeg blir ferdig med bleieskiftet. Jeg bruker zinksalve etter hvert skift og natta skifter jeg bare bleie i forbindelse med måltidene. Han går opp 500g i uka så regner med at det er grunnen.

Annonse

Jeg har byttet noen bleier med bare tiss, men det er sjelden, som regel er det noe mer der men mengden varierer. Han promper en del, flinke gutten, og har også en tendens til å både det ene og det andre mens mamma/pappa skifter bleie;)

Tror ikke du skal bekymre deg så lenge hun bæsjer en gang i døgnet, for nyfødte kan gå opp til en uke (eller to) uten å bæsje. Så lenge hun har våte bleier og legger på seg masse bør ikke dette være et problem (fikk jeg vite på helsestasjonen da jeg fikk førstemann).

Her bæsjer vi hele dagen... Går vel sånn ca 10-15 bleier om dagen... pluss en del handuker på stellebordet... Det renner rett gjennom... Kommer en liten skvett hver gang hun promper... Håper det snart stabiliserer seg litt...

Et kjerringråd hvis nurkene blir sår i stompen: POTETEMEL. Det funker bra... Vi har gått over til å bruke det...Etter en dag med en god dæsj potetemel hver gang vi bytter bleie, så er stompen nesten HELT fin igjen...

Gutten min bæsjer mye, og noen ganger i veldig store doser. Lurer litt på hvor han lagret alt før det kom ut. hehe. Opptil 10 bæsjebleier i døgnet med varierende mengde. Alt fra kjempemye til bremsespor. Promper også en del. Noen ganger jobber han så hardt at han blir helt rød i ansiktet, noen ganger renner det bare ut....da spesielt når han er nyvasket på ren hånduk.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...