duogjeg og vitre Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Jeg har lenge ventet på eggløsning nå. Det er nesten 80 dager siden sist. For 2 dager siden fikk jeg positiv eggløsningstest. Dette var da en stav- de billigstrimlene får jeg ikke utslag på, har jeg funnet ut. Vannligvis kjenner jeg eggløsning av at jeg får mye luft i maven, og at jeg får vondt i brystvortene frem til mensen. Denne gangen kjente jeg på dagen mye utflod som slapp, mye luft i maven og murringer, og tok så positiv eggløsningstest. Det skal også nevnes at jeg var hos akupunktør dend agen og fikk nåler ( dette gjør jeg for å prøve å forkorte syklusen) Jeg må jo nesten tro på en slik test, at det faktisk var eggløsning, men det som er så rart er at jeg ikke har kjent noe i brystene ennå. Og jeg tenker at kanskje eggløsninga har stoppa opp... Flere med samme erfaringer
Omelia Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Jeg hadde ikke tatt noen sjanser, hopp i høyet! Positiv test er positiv test!
vimssa Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 En eggløsningstest blir positiv pga LH stigning, som er det hormonet som stimulerer eggposen til å slippe egget. Men hos noen kan eggløsning utebli, selv om man får positiv test. Dette fordi LH stigninga fortsatt kommer, og eggposen (eller hva det nå heter) forsøker å slippe egget uten å få det til. Beste måten å finne ut på om man faktisk har hatt eggløsning, er å tempe. Temperaturen stiger kun dersom eggløsning faktisk har forekommet.
duogjeg og vitre Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2007 Ja. vi hopper i høyet for sikkerhets skyld, men det er så kjipt hvis det er falsk alarm. Er så lenge siden sist. Og så tenker man jo automatisk..Kanskje jeg ikke får de samme symptomene hvis jag faktisk er gravid.... Tenker da at kanskje brystvortene ikke blir ømme, men at brystene istedet blir ømme litt senere. Men det er vel å gire opp meg selv hehe
duogjeg og vitre Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2007 også lurer jeg på. Hva om egget strever med å slippes. vil det forsøke helt frem til det slippes? Eller får jeg likevel mensen om 2 uker uten at eggløsning faktisk har skjedd ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå