Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Hvordan ser dagene deres ut (eller så ut på den alderen) for tiden? Følte vi hadde kommet inn i en god rutine, men nå føles det som alt står på hodet igjen. Har dere faste rutiner? Når legger de seg for kvelden? Leker de? Og hvor ofte spiser de og hvor lenge sover de på nettene? Spent på dere andre i samme situasjon!
hårsår Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Når jenta mi var 10 uker hadde vi ikke så mye rutiner,men litt system ønsket vi å ha. Hun la seg i 21.30-22.30 tida. Våknet da som regel 2 ganger i løpet av natta. (Ca etter 3 timers søvn). Skulle da ha pupp, og sovnet igjen. Når hun var så liten brukte hun veldig lang tid på å bli ferdig med måltidet, og hele ammeprosessen kunne ta opp til 1,5 time. Da hadde kanskje jeg også duppet litt av. Du bestemmer selv hvor mye rutiner du ønsker. For enkelte er det viktig med stramme linjer og struktur. Det som er viktig at du finner ut hva som er best for dere.
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Gutten min er 8,5 uker.. blir 2 mnd den 2 februar. Vi har gode rutiner alt, men det er fordi vi har en "enkel" og fornøyd baby som det var lett å lage rutiner til!! Jo tidligere jo bedre syns nå jeg!! Han er enkel å legge. kan legges lys våken og sovner alltid av seg selv etter en stund. Vi pleier å legge oss samtidig 22 - 22.30 tiden. mat ca 05 på morran- sovner igjen, sover til ca 08.30 da står vi opp for dagen. Bader og kler på og mater. Han er da våken stort sett hele dagen med unntak av noen små sovepauser. Når vi går tur med vogna (som vi stort sett gjør hver ukedag- sover han hele tiden) får mat ca. hver 3 time på dagen- på natten sover han leeenge siste måltid er som regel 22 tiden og da blir det 7 timer mellom måltidene. dette har bare gått seg til, han har SELV fått bestemme og har heldigvis bestemt riktig Vi måtte snu døgnet hans bare. han var nattdyr før- men det klarte vi å snu på en dag. Så nå er hver dag en fest!! Jeg tror ikke jeg hadde vært menneske om jeg ikke hadde fått sove godt om natta selv..
Heira☆ Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Gutten min er 11 uker i morra. Vi har vel ikke kommet inn i helt inn i noen fast rutine her, men det kommer seg fra dag til dag. Jeg er så heldig at jeg har en gutt som sover hele natta. Og da mener jeg HELE natta også, uten og våkne for å få mat. Det kommer litt ann på når jeg får lagt han på kvelden, det varierer mellom 21 og 23. Men for to dager siden la jeg han kl 20. Da sov han til 24 (han våkna når vi skulle legge oss) Da tok jeg han opp og gav han mat, og så sov han til kl 6. Som regel pleier vi å stå opp i 7-8 tia. Han sover 8-10 timer om natten. Når jeg har fått stelt han får han mat. Etter det er han som en sol. Da leker vi på teppet hans, eller jeg setter han i vippestolen sin og sitter og prater med han. Han synes også det er morsomt å se på Playhouse på Disneychannel, prater og ler til figurene som er der. Han kan sitte opptil en time i stolen sin. (da benytter jeg muligheten til å gjøre litt andre ting i huset også) Tilsier været at vi kan gå ut, gjør vi det. Men jeg venter til jeg har gitt han mat for annen gang, for da sovner han i vogna. Som regel blir han sutrete midt på dagen, og nå har jeg lært meg det at han er trøtt. Hvis vi ikke er ute og går (sånn som i dag), så legger jeg han på sofaen. Da skriker han som regel 2-3 min. og så sovner han. Nå har han sovet i tre timer der... Jeg gir han mat hver 3.-4. time. Noen ganger har det gått bare to også, men da har han som regel spist lite siste gangen han spiste. Det er så godt å merke at han vil legge seg tidligere og tidligere. Til å begynne med blei det seine kvelden før jeg fikk lagt han. Og det var helt nyttesløst å bare legge han i senga for at han skulle sovne. Han måtte først sovne helt inn på fanget, før jeg kunne liste meg opp og lure han opp i senga. Og våkna han da, så var det bare og ta han opp igjen. Det hadde nok litt med at jeg var alt for svak også. Men er jo ikke så lett når man aldri har vært mamma før.... Gleder meg til han blit litt eldre, og han begynner og ta etter ting. Er ikke alltid like lett å leke med han nå. Han blir veldig fort lei. Ellers har jeg verdens flotteste lille gutt. Og han er bare snill hele tia. Griner veldig sjelden, og de gangene han gjør det, så er det fordi han er trøtt. Er så deilig å finne ut av ting synes jeg. For man hører forskjell på griningene lissom. Jeg er blitt mye bedre kjent med han bare di siste ukene. Oi, blei langt detta.... Kunne ha skrevet masse mer også, men får vel gi meg nå...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 Min lille gutt er 3 mnd.. her har vi hatt fine rutiner fra første stund. Han legger seg kl 21, våken en gang om natten, sover alt fra 30 min til 2 timer på dagen, dette enten i vugga si i stua eller vogna ute. Han har spist hver annen time, nå hver tredje. Han er veldig våken, leker, skravler og pludrer, en kvikk liten kar:)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 jenta her har pleid å legge seg 20-21 i flere uker, men nå plutselig er det helt uaktuelt. må ta henne opp igjen, og blir ikke senga før ca 23. Ikke virker det som hun strekker søvnøktene sine noe heller, så jeg blir gal. Storebror sov igjennom natta da han var 7 uker så jeg troded det var normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå