Gå til innhold

Progesteron-tilføring etter tilbakesetting av egg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Prøver å ta en pause fra BIM, da jeg mislyktes på første forsøk, og beste helbredelsen og forberedelse til neste forsøk er å tenke på andre ting. Erhelt knust nå...

Men lurer på en ting. Jeg får behandling ved Porsgrunn sykehus.

Etter innsetting av egg, gikk jeg på Progestan stikkpiller, og måtte ta dem 3 ganger om dagen. Dette er ganske tungvint mtp jobb og om man reiser bort i helgene etc. Ved vanlig IVF er det jo i 2 uker, men 12 uker ved fryseforsøk. Vi skal igang med fryseforsøk om 4-5 uker.

Hva bruker dere andre, har man andre like gode alternativer, noe man kan ta kun morgen og kveld???

Ønsker dere lykke til alle sammen, og grattis alle med positiv test!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. jeg vet ikke ang fryse forsøk, men er helt enig at det er slitsomt med 3 ganger om dagen uff hehe man skal huske det og det skal passe hehe... lykke lykke til med neste forsøk.. måtte du lykkes nå...

Skrevet

Heisann!

Forstår godt at du er knust akkurat nå, men det tar ikke lange stunden før du motiverer deg for neste runde, helt sikkert! Man blir litt krigersk og besatt på at det skal gå :-)

Jeg går på Progestan Stikkpiller nå....skal teste på fredag. Dette er ifbm fryseforsøk. Jeg har tatt progestankapsler 2x 3 hver gang ( 5 fryseforsøk) og skal ta fram til uke 10 om jeg blir så heldig å teste positivt.

Ved uttak (2 ganger) har jeg tatt Crinone gel.

Synes begge deler er ekkelt.......langfingeren er jo helt hvit etterpå...:-( æsj.... og det renner jo også ut en del....

Men men, det er vel det som må til. Det skal jo øke sjansene våre, da kroppen tilføres mer av det hormonet som behøves for at egget skal feste seg.

Litt mye pes ja, Progestan 3 ganger daglig og Progynova 4 ganger daglig, men jeg har jo gjort dette så mange ganger nå at jeg begynner å bli vant med det. Og er det det som skal til, så gjør jeg det mer enn gjerne!

Jeg tar stikkpillene uansett hvor jeg er, og i og med at de skal taes 3 ganger daglig tar jeg de kl 07, 15, og 23.....så da må jo noe taes på jobb også. Ulempen er at man ikke får lagt seg ned etter innsetting, men det tror jeg ikke gjør så mye.

Lykke til med neste forsøk :-)

Skrevet

Ja slitsomt med 3 ganger pr dag, men man tenker sikkert ikke over det om det går bra :-) -- men akkurat nå er jeg bare bekymret og gruer meg til neste gang..

Masse lykke til du også, følger spent med på din situasjon :-) Håper at du ser supergravid og at det kommer et nurk snart :-)

Skrevet

Du er jammen meg tøff! Ja det er litt ekkelt dette her, får bare jeg venner meg til det like godt som deg etterhvert :-)

Masse lykke til !!!!!!

Skrevet

Hei vet hvoran du har det og det er helt grusomt.Vet det kan gå begge veier,men håper på det beste hver gang.Vi må ikke gi opp,men en pause kan være bra.Stå på du også,jeg skal prøve det.jeg brukte crione krem om morgenen.Trøsteklem.

Skrevet

Hei du.

Joda det finnes andre alternativer, men Porsgrunn mener Progestan kapslene er veldig gode. Inneholder mye progestan.

Det går feks ann å ta Crinone. Det skal tas vaginalt den også, men da skal man være i aktivitet etter å ha tatt den istede for å ligge som etter Progestan kapslene.

Eller så tror jeg det går ann å ta Progestan i form av sprøyter. Pregnyl injeksjoner.

JA det er kjedelig å ta vaginal kapsler og JA det er vanskelig å kombinere med jobb, MEN det er faktisk bare for 10-12 uker hvis du er heldig å bli gravid. Og hva gjør man ikke for å få et barn???

Lykke til med fryseegga:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...