Gå til innhold

Dere m barn som fikk tenner tidlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere at de biter i puppen?

Min gutt har bitt meg et par ganger og jeg har blitt sint på ham, for at han skal forstå at det gjør vondt. Men han har jo vært så liten så det virker ikke som han har skjønt det, allikevel har han ikke bitt meg på lenge! Nå er han 8,5 mnd og jeg ammer stort sett bare morgen og kveld og en gang midt på dagen om han har lyst på . Virker som han forbinder puppen med søvn, så på dagtid vil han bare ha om han skal ta en hvil etterpå.ammer to ganger på natta også.

Istad virket han som han ville ha pupp og la seg til. men så beit han meg hardt så jeg begynte å blø i puppen. Jeg var streng med ham og sa at det får han ikke lov tilå Han ble såklart lei seg og gråt, og jeg blir så usikker på hva man skal gjøre. Merker at han begynner å komme i en alder der han forstår mer og det kan vøære lett å skjemme ham bort? Usikker iblant på om man f.eks skal la ham skrike litt og ikke ta ham opp med en gang, eller om man skal tilfredsstille hans behov hele tiden. Vil gjerne ha synspunkter på dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa har bitt meg i puppen noen ganger siden hun fikk tenner (da hun var 4 mnd), og det gjør skikkelig vondt. Først hendte det at jeg ropte Au! fordi jeg skvatt, men det syntes hun bare var morsomt. Får fortsatt lyst til å skrike ut, men jeg skjerper meg så godt jeg klarer og får henne til å slippe taket i stedet. Det blir en teknikk. Jeg prøver også å si i en alvorlig tone at hun ikke må gjøre det, for mamma får vondt. Og så venter jeg litt før jeg gir henne puppen igjen.

Skrevet

Sofie fikk to tenner nede da hun var 3,5 mnd (er 4 mnd nå). Hun har bitt meg to ganger, begge gangene hylte jeg (var jo ikke forberedt på smerte...), og det ble ikke mer mat på henne. Det virker som at hun har lært at "tygg i pupp = tomt for mat", så hun har i alle fall ikke forsøkt å bite meg igjen... håper det fortsetter!

Skrevet

Hehe... kjenner meg veldig igjen.. Skvatt jeg også, og hun lo...

Nå har ikke datteren min fått tenner enda, men hun er veldig flink til å bite likevel!! Gruer meg til de kommer... mine stakkars bryst... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...