Gå til innhold

Juni: Tannframbrudd og søvn


Gjest

Anbefalte innlegg

Vioppdaget den føste tanna i går. Mest av alt så HØRTE vi den! :-) Han lekte nemlig med ei spiseskje, og så hørte vi fine klirrelyder som måtte være tegn på noe hardt!

 

Vel... gutten har sovet kun to små halvtimes-dupper i går, og det samme i dag. I natt var han halvvåken fra jeg la meg, og til halv ett. Ikke noe skriking eller sutring, bare grynting og snøfting. Likevel får jeg ikke sove når han er våken.

På dagtid har det ikke vært noe sutring, ei heller noe feber. Jeg lurer på om den dårlige søvnen (dvs. LITE soving) har en sammenheng med tannframbruddet? Noen andre som hadde det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

svarte deg på 0-1!!

 

jo. han sov myyyye dårligere når han har fått tenner. andre gangen han fikk tann, skjønte jeg det..

og puppen.. ja han er aldri så hypp verken dag eller natt som når tennene har kommet. har faktisk funnet fra purelan salve begge gangene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Dagen i dag har vært litt slitsom, ja! Jeg er jo ikke vant til å få lite søvn, så 5 1/2 time sammenehengende er lite for meg. ;-) Derfor har det vært slitsomt når han har sovet så lite på dagen.

I ettermiddag har det vært litt sutring også. Han er sydeligvis trøtt, men nekter å sove i vogna. Han har dessuten hunget i puppen "hele dagen". Klokka halv fem sovna han ved puppen... men protesterte vilt da jeg prøvde å legge ham i vogna.

Det var ikke noe problem å legge ham for kvelden, da... han lo av fryd da han ble lagt i senga! Morsomt! Han var visst trøtt ja.

 

Har spist litt lite fast føde i dag også, men litt mer enn i går. Det har vært en kamp å få i ham tranen (burde kanskje ikke tvinge det i ham).

 

Kanskje vi burde ha purelan-salve i hus? Hvis det ikke blir verre enn dette trenger vi det ikke, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på den første tanna som kom så var det sånn: "jeg vil ikke noenting. kankskje jeg vil sitte og kose på fanget, men egentlig ikke det heller!!" sånn føltes det hvis du skjønner.. det var www.sutring.no. hvis han plages veldig kan du jo evt prøve å gi en paracet. min hyyyyyyylte krakilsk på nr1 og fikk noen, og hadde veldig god effekt av det. da klarte han å leke litt og kose seg. han fikk de 2 første tennene på 1 uke. nr 3 og 4 fikk han på 2 dager. da var det ikke så ille, langt ifra. det varte bare 1 dag eller 2. men det er vel forskjellig. du har jo en fra før så det vet du vel alt om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg kan skrive under på innlegget ditt "trengermersøvnDÅTTno" :-)

 

Tuppa har enda ikke fått tenner, men hun har vært helt umulig å hamskes opp med de siste tre dagene. Jeg begynner å bli lei. Hun sutrer hele dagen lang. Det eneste som er ok er at jeg bærer henne rundt eller lar henne hoppe/gynge/kravle i fanget mitt. Hun har aldri vært på den måten før. Sinna som fy og rastløs. Og jeg har fått vondt i ryggen av all den bæringa...

 

Fra jeg la henne kl ni i kveld har hun våknet tre ganger til nå. I går natt var jeg (uten å verdrive) oppe/ våken rundt 20 ganger med henne. Det var skriking hvert kvarter/halvtime gjennom hele natta. Det eneste som virket lyddempende på henne var puppen. Da jeg prøvde smokken ble hun rasende!

 

Hun er klengete, grinete og sover dårlig. Og hun gnager på absolutt alt. Litt rar, allikevel verdens mest perfekte, søte jente for mamman sin. Og siden hun alltid er grei ellers, tåler jeg det. Jeg ser jo at hun ikke griner uten grunn, det er jo åpenbart noe som plager henne. Men jeg vet ikke hva. Til nå har jeg følgende teori:

Alt. 1: Hun får tenner

Alt. 2: Hun har begynt med fast føde siste uka og har fått hard mage

Alt. 3: Hun er i ferd med å begynne å krype, og blir fryktelig sint fordi hun skjønner at hun akkurat ikke klarer å nå fram til leken hun så gjerne vi ha. Hun bare gynger fort og hardt mens hun nistirrer på leken og skriker av sinne.

 

Evt. mistenker jeg det er en kombinasjon av alle tingene som gjør henne til en surpomp denne uka... Jaja, det går nok over snart!

 

Men en ting jeg lurer på er om alle ungene her som har fått tenner har hatt små "blemmer" på gommene før tennene spratt fram? Hun har kun to oppe der fortennene skal komme...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skammer meg nesten, her... Skjønner at jeg er durabelig bortskjemt! Her har gutten sovet hele natta helt fra han var født, og har aldri grått uten at jeg bare kunne ha gitt ham mat eller lagt ham til å sove! Nå er jeg lei, fordi han har vært halvvåken ei lita stund om natta ("stakkars" meg som ikke får mine 7 1/2 timer med sammenhengende søvn!), og fordi han "bare" har sovet to halvtimersdupper om dagen - i stedet for tre timer til sammen.

 

Jeg lurer på hvordan det hadde gått med meg hvis jeg hadde fått en "vanlig" unge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...