Gå til innhold

Har alle dere som ammer overskudd av melk?


Moniken, mamma til 3

Anbefalte innlegg

Jeg har nok melk til Ask, men jeg har ikke begynt å pumpe til nedfrysing. Synes det er et helvetes mas. Har skaffet nesespray som skal hjelpe utdrivingsrefleksen, men likevel tar det evigheter å fylle en flaske. Kan ikke helt se hvordan jeg skal kunne bygge opp et melkelager i frysen.

 

Pumper dere hver dag for å øke produksjonen for så å kunne fryse? Det er bare om natten at jeg har spreng og kunne hatt behov for å pumpe, men da er det ikke snakk om å orke å stå opp for det.. Resten av døgnet virker det som om jeg har akkurat det Ask trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff- dette lurer jeg også på *bygge opp lager i frysern.... hvordan få tid til det?!*Her pumpes det max 1 1/2 flaske i døgnet og de går ned på høykant når kvelden kommer... ikke nok med bare pupp her nei!

 

*dytt dytt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en ren pumpe og nesespray på nattbordet. pumper i søvne ved 06 tiden på "natten" og går å setter pumpa i kjøleskapet. pumper også etter frokostpuppen sånn i 09 tiden. noen ganger har jeg mer melk enn han vil ha sånn ved 12-13 tida også så da pumper jeg litt til. litt stress er det, men for meg er det verdt det!!

jeg gjør det hver dag, så fryser jeg det vi ikke bruker.

etter at jeg startet med dette har produksjonen gått opp, så nå trenger vi nesten aldri gi flaske på kvelden lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri så langt at jeg får pumpet meg til frysing. Om kvelden og natten har jeg akkurat nok melk, så skal jeg pumpe må jeg gjøre det på dagtid. Men da er det jo så mye annet å gjøre.

Jeg pumper meg sånn at jeg har en flaske i kjøleskapet da, sånn at pappaen kan gi litt så jeg får legge meg litt tidlig om kveldene (tulla har nemlig for vane å holde det gående hele natten, og da er det godt med et par timer søvn før jeg går på nattskift)...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her spiser som en hest, så jeg har langt fra overskudd av melk. Tilø tider spiser hun med 0.5-1times mellomrom! Og da blir det ikke mye melk til overs gitt! Og ihvertfall ikke tid til pumping. Så her finnes ingen melkelager foreløpig.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...