Gå til innhold

Teit spm. kanskje, men kan jeg ta solarium?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan du.

Bare vær obs på at som gravid så kan du få noen pigmentflekker!

Skrevet

er det sånn som ikke forsvinner? er 33 uker nå....det er ikke plagsomt for bebisen med det sterke lyset da? hehe...

Skrevet

Jeg har fått beskjed av legen min at jeg ikke kan det...

Pga kreftceller, og lyset er ikke bra for bebin!

Skrevet

Det var nettopp en lege ute i media og sa at man BURDE ta 5 min 2 ganger i uka solarium i vinterhalvåret om man var lys i huden.

Var man mørk kunne man ta 10*2 min.

Lyset har jeg hørt skal ikke være farlig, evt kan du legge et mørkt håndkle på slik at minimalt med sol går igjennom

Skrevet

jeg hadde ikke vært redd for å ta sol, men gjør det ikke fordi jeg gidder ikke!

Skrevet

mener å ha lest at hvis du soler deg ute så vil babyen snu seg mot lyset...litt usikker!

Skrevet

ja, har hørt det jeg også, at litt solarium om vinteren faktisk er kreftFOREBYGGENDE, så lenge det bare er litt....

Skrevet

Jeg tror faktisk at det var en kreftlege som sa dette i media, men jeg har bare hørt det via samboeren min og da er jeg litt forsiktig med å gjenta. lett at misforståelser fører til feil info!

Skrevet

Jeg har tatt solarium totalt tre ganger i løpet av svangerskapet; én gang før jul og to ganger nå i januar. 25 min hver gang. Jordmoren min sa at så lenge jeg ikke overdriver, skulle det ikke være noe fare overhodet. Og velværeutbyttet er jo ekstremt! Særlig nå i disse årsfesttider :)

Skrevet

Har ikke sjekket linkene, men det som leger sier ang litt bruk av solarium, og at det er sunt, gjelder ikke gravide. Jeg fikk streng beskjed fra min lege om å holde meg unna så lenge jeg var gravid!

Skrevet

Har også tatt sol noen ganger, men hatt på en tubetopp for å dekke puppene og magen.. Fikk høre at det kunne være lurt. Har ikke tatt sol på en stund nå, ettersom jeg skal til fotograf og ta magebilde, og det sikkert ikke er så fint med skille etter toppen.. Men vil gjerne ta litt etterpå igjen, for jeg føler meg utrolig grå etter denne vinteren her...

Skrevet

jeg spurte legen min å han sa det var HELT TRYGT å ta sol så lenge man ikke overdriver til det ekstreme... bli brun og bli.. hjelper så mye å føle seg fresh!!

Skrevet

Jeg har tatt solarium noen ganger- sliter med dårlig hud... Men har lagt et lystett teppe over magen.. Har vært deilig, men se an senga!! De flate er ILLE å ligge på med stor tung mage!!

Skrevet

Jeg tok solarium forrige gang, når jeg var høygravid... 14 år siden.

Nå er jeg gravid igjen, og når navelen min nå er strukket ut er den helt brun/svart,.... heheh, dette etter mine solariumtimer for 14 år siden :)

Skrevet

Går bra med litt sol, så lenge det ikke er for mye. Ikke bra og bli "overopphetet".

Sikkert deilig å få litt farge nå i årets gråeste mnd. (syns jeg da) :-)

Får ikke til å ta det jeg pga mye plaget med bekkenløsning, så misunner deg!!

Kos deg mye.

med hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...