Gå til innhold

Smiler babyene deres ofte?


Moniken, mamma til 3

Anbefalte innlegg

Ask er 7 uker i dag, og han smiler nå og da, men det er ikke alle smil jeg vil karakterisere som sosiale smil. De fleste er ikke rettet mot noen, bare sånne førnøyde smil rett før han sovner eller rett etter spising.

Hvordan er det med de andre desemberbabyene? Får dere mange smil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, får endel smil. Masse ved morgen og kveldsstell. Da er det sosiale smil. Et stell tar veldig lang tid... så det er en del synging/tulling osv da. Skikkelige kosestunder.

 

Det er også endel smil i løpet av dagen. Men det er som du sier endel smil som ikke er rettet mot noen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malin er snart 10 uker å smiler å ler ofte :) hun skravler å synger litt også.. D er helt herlig :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse smil ! imre er også blitt flink til å herme lyder. men det løsnet ikke før for ca en uke siden, og imre er jo 2 uker eldre enn ask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Ask og Evelina like gamle. Vi sliter også litt med å få mye smil. Hun er veldig kostbar for å si det sånn. Det er først de siste dagene også at hun har begynt å smile (som jeg er sikker på er sosiale smil). Vi må jobbe mye for å få fram et smil også altså. Men regner med at det kommer litt gradivs nå som hun har begynt.

Vi skal nå på helsestasjonen imorgen så jeg kommer nok til å ta det opp der, for jeg har nå tenkt over dette at hun kanskje er litt "treg" med å komme igang med denne smilinga.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Her smiles det masse hver dag!

Vi tuller og Håkon smiler. Han er 12 uker + 5 dager, men bare 5 uker korrigert (fra termin). Han har vel smilt masse når vi tuller med han i ihvertfall 2-3 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var nå på 6 ukers kontroll idag. Siden Evelina smiler så sjeldent, så tok jeg dette opp, men det var ingenting å bekymre seg for. Det var mange barn som var veldig sparsommelige med smil sa de. Godt å vite for oss som har barn som ikke smiler så mye!

Også helt normalt at de ikke var så veldig opptatt av ansiktene våre enda også sa de. Så lenge vi fikk noe øyekontakt, og at barnet kunne følge noe med blikket så var alt som det skulle være sa de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye smil vi heller...

Men smiler ofte etter mat og rett før han lukker øynene for å sove. Han er veldig alvorlig når vi prater med han og får øyenkontakt, som om han konsentrerer seg veldig :)) Men vi får jo noen smil iblandt da :)) De er gull verdt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han smiler når han ligger på stellebordet,men er ikke alltid de er rettet mot oss! Noen ganger får vi noen smil når han ligger på fanget :) men han er litt gnien på disse smilene enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får vi servert smil titt og ofte. Smelter hjertet mitt hver gang. Så lenge hun ikke er sulten, er det ikke særlig vanskelig å få henne til å smile. Hun har begynt å komme med godlyder også samtidig. Det er så koooos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...