Gå til innhold

pose eller dyne i bag(kombivogn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt kombi (simo) har termin ca 22 august. Hva anbefaler dere å bruke om vinteren,dyne eller pose? skal jeg bruke dyne så blir det sikkert mer i tillegg. Men hva anbefaler dere erfarne? håper å få brukt bagen i vinter men det er jo avhengig av hvor stor barnet er. Blir det pose så blir det ikke voksi,de er noe herk har jeg funnet ut,jobber på småbarnsavdeling og der har nesten alle voksipose,ulempen er at skal man bruke seler så er det ikke sikkert de som er festet til vognen passer i hullene på posen så da må man sette på noen løse seler og da får vi ikke lagt barna ordentlig godt nede i posen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har selv en simo kombi og har nettopp kjøpt en ny voksipose, voksi aktiv 0-6 år. det er sydd opp områder slik at man kan klippe hull til seler. synes det er helt genialt!!! kanksje det ikke har vært sånn på de gamle?

tror nok at det er best med varm pose på vintern. hadde lammeskinnspose i starten. fra da jeg selv var baby!!

Skrevet

det kan jo hende at det er annerledes på de nye vognene,men uansett så er det vel ikke plass til en voksipose i bagen. Tror nok jeg lander på pose.

Skrevet

skinnpose vil være genialt når du føder på denne tiden!

jeg fikk min første i september og han brukte skinnposen (også fra da jeg var liten :) hele tiden mens han lå i bag, nesten fra dag en. det fine med skinnposer er at de jo regulerer temperatur, noe som er helt strålende for nyfødte!

når h*n blir litt større og du går over til sportsvogndelen kan du jo evt vurdere en dunpose, t.eks. odenwälder lammy XL (jeg har nettopp oppdaget denne posen selv). både på selesystem og alt sammen virker dette som en veldig bra pose. og da har du en du kan bruke frem til barnet er 3+.

(jeg hadde voksi til førstemann etterhvert som han ble større, og jeg er helt enig med deg; makan til styr! :)

Skrevet

odenwälder lammy XL er god å bruke i bagvogn også den, trenger egentlig bare den + tepper. Da har du pose du kan bruke hele vognperioden.

Skrevet

Nøtteliten: dynpose er tingen!!! kjeeempevarm og tar mye mindre plass enn voksi`n! kan snurpe den igjen v halsen så den lille holder seg god og varm. den kan enkelt "krølles" sammen i fotenden når babyen er liten. har den til de er 5 år, ihvertfall.

Skrevet

Jeg brukte begge deler jeg, om hverandre altså. Brukte en Lammy pose (dun og saueskinn i bunnen) når det var veldig kaldt. Når det var litt mildere så brukte jeg dyne (med sueskinn i bunnen av baggen) med et ull teppe over. Syns det er så koselig med dyne isteden for disse fæle posene..... men de er gode da!!!

Skrevet

Kommer an på hvor du bor, det, om det er kalde vintre der eller ikke. Hvis det er kaldt ville jeg brukt dunpose. Ellers ville jeg gått for lammeskinn og dundyne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...