Gå til innhold

får de ikke forstoppelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det sies at brystbarn ikke får forstoppelse. Jenta mi hadde bæsj i hver bleie fram til forrige uke. Dette endret seg da jeg begynte å mate henne skjeldnere. Nå har hun gått nesten fem dager uten å bæsje, ligger og krester noe forferdelig om natta, gråter innimellom, og er tydelig plaget av at hun ikke får på do. Hun er åtte uker gammel. Noe jeg kan gjøre forå hjelpe henne??? Noen som har prøvd maltekstrakt? Naboungen hjemme måtte gå i 27(!)dager før de gjorde noe, så ungen var jo helt ødelagt...vil ikke at det skal bli slik...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruker en t-skje med maltekstrakt i flasken.

Skrevet

Minsten slet masse med hard mage.. Gråt og var hard oppblåst i magen. Vi var innlagt på sykhus da siden hun har en kromosomfeil. De hadde en god spiseskje maltekstrakt i flaska. De tok også tempen på henne, det stimulerer til å presse! Funka kjempe bra. De har vi gjort hjemme også når hun er for hard i magen..

Skrevet

Lillegutt her hadde også avføring i hver bleie frem til han var ca 7 uker. Etter det ble det mye sjeldnere, og han var litt mer urolig. Jeg spurte helsesøster og legen om råd. Men så var det en klok mor som fortalte meg at det faktisk var helt normalt, og et godt tegn. Da modnes tarmen mer, og mer av næringen blir tatt opp. Derfor sjeldnere avføring. Jeg hadde litt is i magen, og jammen! Fra å ha avføring tre-fire ganger daglig så ble det ca hver fjerde dag, sånn var det lenge. (Helt til siklinga har begynt, nå er det ca hver dag)

Hvis du leser om kolikk, så er den på sitt verste ved seks ukers alder, etter det "skal" det bli bedre. Det har nok en sammenheng med at tarmen modnes.

Men siden hun sliter så kan det kanskje være lurt å prøve litt malt. Ikke la det gå 27 dager i allefall =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...