Gå til innhold

Er jenta mi syk? Trenger litt hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 13 mnd. Igår hadde hun nesten 39 i feber, idag 38, men almentilstanden er litt dårligere. Hun leker ikke så mye, litt slapp og varm og trøtt. Hun har også bæsjet 4-5 ganger idag, alle gangene løs avføring, og de to siste gangene var bæsjen gul. Men hun har fått masse appelsin i det siste og så at det var appelsin i bæsjen også.

Hun holder på å få 4 tenner nå.

Så er hun syk eller er det bare tennene som gjør dette? Når kontakte lege? Dette er andre dagen hun har feber (igår kveld også).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hun skal egenlig starte i barnehage i morgen (første dag i tilvenning). Bør vi droppe det og vente til over helga? Hva hvis hun er feberfri i morgen?

Skrevet

for meg høres det veldig ut som tennene er på vei. Vi hadde det akkurat likt da tulla fikk tenner. I forhold til barnehagestart tror jeg at jeg hadde ville hatt en feberfri dag hjemme med barnet før bh start. Immunforsvaret hennes er svekket og hun blir veldig mottakelig for basselusker, og det er det ikke for lite av i bh. Men det er bare hva jeg hadde gjort. Andre med mer erfaring enn meg sier gjerne noe annet.

Lykke til og god bedring.

Skrevet

Hei. Ville utsatt b.hage starten en dag eller to ja.Blir jo ikke moro for ho om ho er slapp!

Jeg gjetter også på at det skyldes tenner!

Hun kan godt gå noen dager uten mat om hun drikker nok.

Sitrusfrukt kan gi løs mage.

Håper tennene kommer fort!

Skrevet

Du trenger ikke dra til legen for noe slikt. Når unger er syke kan de lett få 40 i feber uten at man trenger å dra til legen. Har de vondt prøver du en parasett.

Jeg syns det er så mange som drar til legen med en gang det er noe. Det er vel mye av grunnen til at det er så vanskelig å få time når det virkelig er noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...