Gå til innhold

Hender det at dere er hjemme fra jobb noen dager pga kvalme, uten oppkast?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har vært hjemme to dager pga av det. Første gangen var torsdag før jul,om det var pga av at jeg skulle reise på juleferie dagen etter eller graviditeten er egentlig litt usikkert, men jeg var dårlig på fredagen også(men da hadde jeg feriedag) så var jeg borte en tirsdag,men da var det mange syke på jobben dagen før og det var masse stress på jobben så om det skyldes det vet jeg ikke. Jeg er nå 11+2 (muligens 11) og kan nå gå uten å småspise når jeg kjenner sulten. men har ikke vært spesielt plaget med kvalme.

Hei der... Nå har jeg gått kvalmen 24 timer i døgnet i snart 5 uker er ca 8+2 og i dag tok jeg motet til meg og ringte jobb og sa jeg måtte kaste inn håndkleet. Jeg er så kvalm og trett og har gått sånn lenge så nå nådde jeg bunnen. skal på kontroll fredag så regner med jeg får sykemelding da.

Ikke slit deg ut.. Ta vare på deg selv og den lille..

Annonse

det kommer kanskje an på hva man jobber med? selv jobber jeg på småbarnsavdeling,som det står i ett tidligere innlegg så har jeg vært borte 2 dager pga det. Har man en kontor jobb så går det kanskje bedre å være på jobb? eller kanskje det avhenger av hvor kvalm man har vært? jeg har som sagt ikke en stillesittende jobb og har ikke vært særlig kvalm. Men man må huske å ta vare på seg selv og den lille også!!!

I dag er jeg hjemme pga kvalme!!! Jeg jobber i en leke/male butikk hvor man må være mye i aktivitet og bære en del og jeg blir skikkelig dårlig av å røre så mye på meg....har noen dager bare blitt sittende på kontoret og syns at da kan jeg heller være hjemme å ha det litt mer behagelig!!!

Får selvfølgelig litt dårlig samvittighet, men heg har ikke tenkt å være gravid resten av livet så hvorfor ikke gjøre det mest mulig komfortabelt når jeg er det!!=)

Jeg jobber på kontor jeg, men har mange funksjoner. Er en blanding av vaktmester og kantineansatt i tillegg til regnskap og generelle kontor- og administrasjonsrutiner.

Har vært helt utafor og kvalm siden romjulen. Brekninger har vært mitt problem, ikke oppkast. Er nå 9+2, og har hatt noen bedre dager denne uken. Tilbake på jobb i morgen.

Vil si at det i min situasjon har vært helt umulig å jobbe. Løper hele dagen opp og ned i et gammelt bygg med 7 etasjer med sentralbordhåndsettet på baklomma og fikser ting.

Normalt bruker jeg 2 1/2 time pr dag i lunsjforberedelser, men å stå med nesa nedi mat og matrester har vært helt uaktuelt i denne perioden.

Tror det er veldig individuelt hvordan vi takler kvalmen, i tillegg til alle våre forskjellige jobber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...