Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en standar test til udredningen?

Hva er det den finner ut av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde ikke EKG, men det ble utført en CTG på barnet vår, men om det er standar det vet jeg neimen ikke.

Skrevet

CTG er det sånn lytting på brystet med slike lapper på, nesten samme som ekg bare at det er i hode?

Skrevet

Jenta mi var til ctg, hun ble da lagt i en stor "trommel" som scannet henne.

Vet ikke helt hvordan jeg ellers skal forklare det.:o)

Ekg er er når di sjekker hjertet.

Skrevet

Ble ikke tatt hverken ekg eller ctg her ved utredning.

Skrevet

eller CT/ MR for den sags skyld. Men gutten vat en gang tidligere da de mistenkte epilepsi.

Skrevet

Hehe, tror kanskje jeg skrev litt feil, er vel MR det heter når man bruker denne trommelen vell, og ikke ctg.

Beklager, rota vist litt ting sammen slik i farta.:o)

Skrevet

Ekg, hjerteprøve taes når barnet settes på strattera

Skrevet

EKG = Registrering av hjerte

EEG = Registrering av hjerne

CTG = Trommel som scanner hvilken som helst del av kroppen

:)) Tror jeg

Er ofte en del av utredingen, men ikke alltid. Litt opp til deg som foresatt å "mase" deg til det...(iallefall i mitt tilfelle)

Skrevet

Jeg har en flott fast lege, så han gjør stort sett det som mås uten at jeg trenger å mase, heller han som maser på de andre for å få fortgang i ting=)

• 1 måned senere...
Skrevet

EKG taes før ev medisinering med straterra, ritalin for å avdekke eventuell hjertesykdom. Dersom EKG gir utslag på hjertesykd, må det taes hensyn til dette når det kommer til medisinering. Ikke alle tåler adhd med.

Skrevet

Ok, han har ikke fått noe diagnose ennå, ppt holder på å rette opp i feil he he......men vi får se da, vet jo at dette tar lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...