SaftSuse *Overtid* Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Er det bare meg som sover masse og uansett hva jeg gjør så føler jeg meg aldri opplagt???? Er så slitsomt,skulle ønske jeg våknet opp med masse energi!!!! Finner lissom ikke helt ut hvor mye søvn jeg trenger for tida, føler det varierer så voldsomt..... Kan være alt fra 8 til 11 timer, og selv om jeg sover til jeg våkner er jeg like trøtt.... Føler jeg har prøvd alt nå, men kanskje noen har har noen tips??? :-)
MinteMorKine Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 har det prob jeg også, men det er fordi jeg sover for lenge=P hehe men kan også være hvis du mangler jern... da kan man være sikkelig sliten og trøtt, også er det viktig i svagerskapet. jeg må gå på det ellers er jeg som en dau sil:P lykke til
SaftSuse *Overtid* Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2007 jeg merker at de dagene jeg sover virkelig lenge, er jeg helt pudding:-) Så da er det min egen skyld, hehe... Men om jeg står opp før jeg egentlig er klar for det, blir jeg bare kvalm og helt rar i kroppen.... Er sykemeldt da, så det er ikke noe spes jeg skal i løpet av dagen, men er litt ålreit å føle seg pigg :-) Når jeg sjekket jernlageret hos legen,var det helt fint sa han.... Så jeg tror ikke det er derfor....?!
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Hva er du sykmeldt for? En annen ting jeg kan anbefale er å trene, men det spørs jo hvordan formen din er... Selv er jeg i uke 16 og jobber som peronlig trener og instruktør .. har 6 timer i uken, alt fra Høy puls, step, mrl, danseklasser osv.. Jeg får masse energi av det.... I tillegg til å være veldlig flink til å spise hver 3. time, spise variert og masse frukt og grønt.. Mine kollegaer mobber meg med å si at babyen min kommer til å komme ut med hot pants, legg varmere og svettebånd=)..
MinteMorKine Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 hmm, nei men da kan jo rettogslett bare vært graviditeten, og hvis du er sykmeld er det sikkert en grunn for det=) jeg kastet opp i 3 LLAANNGGGEEE månder i begynnelsen, merker jo at ikke ting er helt i 100 enda og 25uker på vei nå.. så kanksje du bare ta deg i nakken og våkne litt tidligre og eller slappe av litt, ligg heller litt lenger i senga når du våkner det funker på meg... =)
SaftSuse *Overtid* Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2007 jeg er sykemeldt pga kvalme og bekkenløsning... Jobber med mat og blir kvalm bare jeg er innom på jobb, så det funket ikke å skulle være der i 8 timer.... :-(spiser frukt og drikker masse vann, spiser mange måltider for dagen, det er bare akkurat den søvnen som ikke helt stemmer:-) ellers er alt helt topp :-)
SaftSuse *Overtid* Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2007 jeg begynte å bli kvalm ETTER de 3 første mnd, litt motsatt der gitt :-) Får satse på at det ordner seg etterhvert, og alt bare blir helt perfekt :-) Må bare få sambo hjem fra jobb, så blir alt så myyyye bedre :-D
Bebbies i magen Skrevet 31. januar 2007 #8 Skrevet 31. januar 2007 Jeg vil bare sove jeg også. det er helt ekstremt. Jeg føler ikke at jeg sover på natta heller, selv om jeg tror jeg gjør det. Det føles ut som at jeg har liggi våken hele natta når jeg først kommer til meg selv. Har heldigvis bare hatt det sånn i to netter. Håper det går over, for jeg er helt ferdig i dag også. Og det var jeg i går også. Men jeg jobber ikke nå, så jeg får iallfall mulighet til å slappe av på dagen mens jeg har vesla i barnehagen. Jeg sover også alt fra 8-12 timer hver natt, og er like trøtt, endten jeg våkner 7 eller 11. Men jeg tror det er kroppen som styrer det nå, og da er det ikke stort vi får gjort, annet enn å gjøre på kroppen vår. Det er nok det eneste rådet jeg har til deg.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2007 det som er så kjedelig med det, er at alt blir så tiltak å gjøre.... Til og med ting som jeg vet gjør meg litt mer opplagt, f.eks en dusj... Har tenkt på det i en time nå, men sitter nå her enda,hehe.... Det er noe med bim som gjør at det er vanskelig å komme seg bort :-D
Loglady Skrevet 31. januar 2007 #10 Skrevet 31. januar 2007 Kjenner meg igjen. Trøtthet er et vanlig svangerskapssymtom. Kommer av det høye progesteronnivået, som har en sedativ effekt. Kroppen blir rett og slett bedt om å ta det mer med ro, og ikke finne på alt for mye sprell som kan skade fosteret.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 31. januar 2007 Tusen takk for bra svar! :-D Det svaret beroliget meg litt faktisk, begynte nesten å lure på om det var meg som rett og slett hadde blitt en liten latsabb....! :-) Har jo ikke lyst til å være det:-)
Loglady Skrevet 31. januar 2007 #12 Skrevet 31. januar 2007 You're welcome! Og du er ingen latsabb. Tvert i mot skal du følge kroppens kommando og slappe av med gooood samvittighet : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå