Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 lurer på... skal de ligge å koke en stund eller er det bare å dyppe de litt nede i det vannet som er kokt opp? også, de smokkene til flaskene.. de vil jo mest sannsynlig flyte opp, skal man holde de under vann? eller kan de bare ligge der å flyte liksom?
tuppen og lillemor Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 jeg har alltid hatt de litt i det kokende vannet, og smukkene dytter jeg nedi, akkurat sånn som du trodde...
2 boys & now pink Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Jeg kokte vann og la alt oppi og lot det ligge i ti minutter. Hadde vasket dem på vanlig måte først da, så de var rene, og ble bare "sterilisert" i vannet. Men jeg holdt ikke på så lenge med det. Begynnte ikke før guttungen var ni mndr heller. Fullammet til dess.
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Kokte de i ca 5 min med førstemann, så regner med at vi kommer til å fortsette med det. Det er for å drepe melkesyrebakteriene man gjør dette:) Bruk gjerne en klype til å hjelpe deg, og da kan du dytte flaskene ned i vannet slik at de fylles opp:) Klypen er praktisk til å ta opp de varme flaskene med:) Etter hvert kommer vi til å kjøre det i oppvaskmaskinene, men usikker på når det blir i forhold til barnets alder.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 ok.. takk for svar! syns det er greit å ha det klart _tilfelle_ jeg ikke får ammet han..
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Ja, greit å ha husket å vasket flaskene før man koker de ja;)
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 Går an å kjøpe sånn sterilisator som man bruker i mikroen også, har sånn til våre Avent flasker. Men endte ofte med å koke dem likevel. Føles liksom reinere???? Men i den sterilisatoren er det hvertfall ikke noe problem med at smokkene er over vann, og så går det jo en del fortere da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå