Gå til innhold

ang. koking av smokker og flasker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på... skal de ligge å koke en stund eller er det bare å dyppe de litt nede i det vannet som er kokt opp? også, de smokkene til flaskene.. de vil jo mest sannsynlig flyte opp, skal man holde de under vann? eller kan de bare ligge der å flyte liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har alltid hatt de litt i det kokende vannet, og smukkene dytter jeg nedi, akkurat sånn som du trodde...

Skrevet

Jeg kokte vann og la alt oppi og lot det ligge i ti minutter. Hadde vasket dem på vanlig måte først da, så de var rene, og ble bare "sterilisert" i vannet.

Men jeg holdt ikke på så lenge med det. Begynnte ikke før guttungen var ni mndr heller. Fullammet til dess.

Skrevet

Kokte de i ca 5 min med førstemann, så regner med at vi kommer til å fortsette med det. Det er for å drepe melkesyrebakteriene man gjør dette:) Bruk gjerne en klype til å hjelpe deg, og da kan du dytte flaskene ned i vannet slik at de fylles opp:) Klypen er praktisk til å ta opp de varme flaskene med:) Etter hvert kommer vi til å kjøre det i oppvaskmaskinene, men usikker på når det blir i forhold til barnets alder.

Skrevet

ok.. takk for svar! syns det er greit å ha det klart _tilfelle_ jeg ikke får ammet han..

Skrevet

Ja, greit å ha husket å vasket flaskene før man koker de ja;)

Skrevet

Går an å kjøpe sånn sterilisator som man bruker i mikroen også, har sånn til våre Avent flasker. Men endte ofte med å koke dem likevel. Føles liksom reinere???? Men i den sterilisatoren er det hvertfall ikke noe problem med at smokkene er over vann, og så går det jo en del fortere da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...