Gå til innhold

tannlege dekt av nav??...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannlege er ikke (så vidt jeg vet) dekt av andre enn deg selv. Men vet at hvis du bruker en viss sum hos tannlegen så kan du få igjen. Men det er ingen spesielle rettigheter for gravide hos tanndoktoren. Var det før.

Skrevet

Du må nok ta den regingen selv

Skrevet

Noen som vet hva den summen er for noe da?

Holder på med rotfylling og må skifte en haug av plomber etter fødsel, så jeg regner med det blir endel tusen. KJEDELIGE penger å betale asså. Hadde vært deilig å få dekt noe ihvertfall.

Skrevet

leste en plass at det er kun om du har en sykdom i munnen som gjør at du må ha div behandlinger at du får dette dekket av nav.

kjipe penger ja,men greit å ha munnen i orden..

Skrevet

tror ikke det er noen sum der nei for faren min måtte nettopp fikse tennene sine og det kostet han 50 000 .

Skrevet

Om du er rammet av meget sjelden sykdom kan NAV gå inn å dekke tannbehandling for deg, kun da! Selv da er det vanskelig å få slikt dekket. Og da graviditet ikke er noen form for sjelden sykdom, ja så må du nok ta den sure regningen selv! :(

Så pass godt på tennene mens du er gravid i alle fall!

Skrevet

Nei, man får ikke NAV til å dekke tannbehandlingen pga graviditet. Mange tror det, men det skyldes at det var slik i "gamle dager" - for 30 år siden. Man trodde da at gravide fikk dårlig tannhelse, men det viste seg å være en myte. Så det hjelper ikke å samle opp et behandlingsbehov til man er gravid og så forvente at NAV betaler.

Skrevet

Har ikke samlet opp noe jeg for min del, men har nokså dårlige tenner fra før av, og pga av all spying i sv.sk. så har flere plomber bare smuldret opp. Blæ!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...