Gå til innhold

Marikatte - kan du se hit litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare av ren nysgjerrighet - så at du hadde svart på et innlegg ang. mystisk utflod litt lenger ned her. Du sier noe om at utfloden hennes kan være fostervann blandet med *fosterfett*. Dette har jeg ikke hørt om før. Kan du utdype? Ble nysgjerrig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har lest om de som har hatt hvite "flekker" i fostervannet, og det mener kan være fosterfett som ligger som flak i fostervannet. Ikke alle splasjer ut fostervann på en gang, men lekker litt og litt. For å finne ut om det er fostervann bør man ta på seg et bind og lukte på det som kommer ut, det lukter litt spes, og skal ikke lukte tiss, da er det andre ting som lekker;) Noen er plaget med tynntflytende utflod, men man vil gjerne merke at det som kommer ut er litt annerledes enn dette. Er man i tvil om det er fostervannet skal man uansett ringe føden og høre deres mening, da kan man bli tatt inn til sjekk.

Ellers så kan det jo være som de kom frem til iste, soppinfeksjon uten kløe:) det er jo ikke helt uvanlig det heller:)

Skrevet

Ja, rundt terminen så forsvinner jo gjerne litt av fosterfettet altså det hvite som dekker kroppen for å verne mot fostervannet og det må jo helst bli av et sted, altså i fostervannet, men dette renser seg jo også naturlig hver 3. time eller noe slikt. Men tydlig tegn på at man har gått over tiden er gjern at babyen ikke har fosterfett, vernix, men er litt tørr og sprukken i huden i følge disse div bla og andre medier som skriver om svangerskap og fødsel:)

Skrevet

Takker for svar :) Det kan jo forklare hva i huleste det var som hadde klint seg utover tissen min i morges... Blæh! Alt en skal gjennom!

OK, takk igjen, og lykke til videre :)

Skrevet

he,he ja, det er mye man skal gjennom:) Men er du i tvil, så bør du kontakte jm eller føden, de kan gi deg så mye bedre svar enn jeg:)

Skrevet

Er ikke bekymret i det hele tatt - har bare innsett at hvis det kommer ut gørr, gjør vondt, stikker eller er ubehagelig på et eller annet vis, så er det sikkert helt normalt. Men jeg må jo si at jeg var litt overrasket i morges da det bortimot så ut som at tissen min var sprutet ned av... Ja, jeg skal spare deg for detaljene, men det var ikke samboeren, altså!

Skal uansett til jordmor kl. halv tre i dag, så jeg kan jo evt. høre mer da. Ble bare så nysgjerrig ang. det fosterfettet, for det har jeg ikke plukket opp noen andre steder.

Hei så lenge!

Skrevet

Ja, da er det nok utflod skal du se, for det fosterfettet har jeg skjønt var mer hvite flak i fostervannet, men som sagt plukket det opp fra andre her inne som har hatt disse hvite flakene som har født

Lykke til hos jm:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...