Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Hei! Har lurt litt på dette en stund.. Jeg har som mange andre hørt at klamydia kan føre til sterilitet i form av tette eggledere. Men kan de tettes av andre grunner? Er det stor sjanse for at de kan være tette hvis man ikke har hatt noen form for kjønnsykdommer? Noen som vet dette? Klem
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #2 Skrevet 31. januar 2007 Kom egentlig på en ting til.. Hva skjer med egga hvis egglederne er tette? Altså hvis man vet man har eggløsning? Setter det bare seg fast flere å flere egg da mon tro? Sorry, rare spørmål, men jeg grubler på så mye rart i disse "slite-med-å-bli-gravid-"tider.. Klem igjen
Miss_X_1974 +lillegutt Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Tette eggledere skyldes oftest infeksjon i underlivet, og som du nevnte er en hyppig årsak kjønnsykdommer som klamydia og sjeldnere gonore. I sjeldne tilfeller kan man få infeksjon i egglederne etter operasjon i bekkenet som feks blindtarmsoperasjon eller etter kirurgisk abort, men dette er ganske sjeldent tror jeg. Vet ikke hva som skjer med egget som ikke kommer ned egglederen, men det blir nok sugd opp av vevet rundt og forsvinner Håper dette var riktig og ga deg svar på det du spurte om.
*Babylengsel* Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Ang.Infeksjon i eggledere etter operasjon f.eks kirurgisk abort: Da har man vell også hatt feber og følt seg dårlig? Eller kan man ha hatt en infeksjon,uten symptomer? er det mulig? Ble bare sittende å tenke,slikt går vell ikke helt hus forbi....å plutselig en dag har man tette eggledere?
Miss_X_1974 +lillegutt Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 Nei jeg tror absolutt ikke det går hus forbi, man har magesmerter, feber osv, så man merker at man har betennelse i egglederne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå