Strålende Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Mener å ha lest ett sted at skummadrass var ikke bra, roter jeg eller?? Noen som vet ? OG noen som aner str det er på madrass i grindseng ?
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Vanlig standart grindseng/sprinkelseng ligger på 60*120. (ikea har 55*112 tror jeg) Og skummadrass går helt fint, men greit å ha et beskyttende trekk rundt som hindrer at bakterier og slikt trenger ned i den.
RompeRock Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Vi har kjøpt fibermadrass ) Mer allergivennlig enn skummadrass, og slett ikke dyr. Kosta 250,-
Strålende Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2007 Takker for svarene... fibermadrass hørtes jo greit ut.. nå å jeg bare sjekke med svigerinna mi hvor sengen er kjøpt da, siden Ikea har egne mål hehe typisk Ikea * knis*
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 He,he ja, IKEA har svenske mål. De har sikkert luer som er mindre i str enn vi har her i Norge også, for der borte er de jo litt trange i nøtta.. *ler* Neida:)
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Hvor kjøpte du den madrassen? *lurer*
RompeRock Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 Jeg? Kjøpte den på en barneutstyrsbutikk i Molde. Tror dessverre ikke det er en kjedebutikk. I så fall finnes den kun i Møre og Romsdal tror jeg. Men er ganske sikker på at fibermadrasser andre steder heller ikke er så dyre ) De har på en måte erstatta skummadrassen. De hadde også fjærmadrasser til sprinkelseng, men disse var mye dyrere.
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 31. januar 2007 #8 Skrevet 31. januar 2007 Takk for svaret:) Har kjøpt skummadrass alt jeg, men har både overmadrass og tisselaken som skal over den:) Men kunne vært greit å vite i tilfelle jeg vil bytte til siden:) hadde skummadrass sist også, og var egentlig helt fornøyd med den.
RompeRock Skrevet 31. januar 2007 #9 Skrevet 31. januar 2007 Fungerer sikkert veldig bra ) Vi har droppa overmadrass vi da, ihvertfall enn så lenge. Så får vi se etterhvert )
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 31. januar 2007 #10 Skrevet 31. januar 2007 Det finnes (selvfølgelig...) 2 størrelser på sprinkelsenger. Oppdaget det da vi kjøpte madrass 120x60 og så var senga 115x 55..... Så kanskje lurt å måle uansett... Vi har Voksi sin madrass med ullkjerne, den er veldig fin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå