Gå til innhold

Akupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når startet dere med akupunktur før et forsøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Emma... koselig å se deg igjen.. jeg hadde bare nåler for og etter innsetting jeg..

Skrevet

Hei Tullemor

Koselig å bli gjenkjent selv om jeg ikke er her så mye mellom hvert forsøk.

Grattis med positiv test. Håper det ordner deg for deg.

Tenkte å starte litt før, men godt å de at det kanskje bare holder med aku før og etter innsetting

Skrevet

Jeg har nettopp begynt. Skal ringe inn mens neste uke. Ikke sikkert det er nødvendig med så mange timer - skal ta en time i uken frem til hormon-ukene - da skal jeg ta to ganger i uken, pluss på uttak og innsetting...

Skrevet

Jeg tenker litt som deg Lillingønske, tenket å begynne i god til før hormonbehandlign. Greit å få ryddet opp litt andre ting i kroppen, ikke bare fertilitetsbehandling.

Hører så mye fram og tilbake ang akupunktur, ikke lett å vite hva jeg skal tro på. Har jo ikke lyst til bli snytt for mye penger heller.

Greit å vite hva andre tenker

Skrevet

Ja, enig. Men jeg googlet det litt i helgen, og satt igjen med et inntrykk av at det er en fordel med aku. Selvfølgelig varierer dette fra person til person, men så lenge en har troen på det - og det har jeg - er det verdt det. Det har jo faktisk vært gjort undersøkelser på det med positivt utfall for de som gikk på aku. Ja, akupunktøren min satte nåler på punkter som visstnok skal forsterke immunforsvaret mitt (som i utgangspunktet er elendig), så jeg tror det er noe i det å starte tidlig... Men det koster jo mye penger.. Kommer til å svi av noen tusen på aku, gitt......

Skrevet

jeg tenkte å begynne nå, er ca 3 mnd til forsamtale. Jeg føler jeg har så masse i kroppen som må ryddes opp i, både fysisk og psykisk. Jeg har virkelig tro på det, og satser alt :-)

Skrevet

Hei :)

Jeg skal ha uttak i uke elleve,og begynner med aku på mandag.En 5-7 behandlinger mente han var lurt før uttak og innsett.

Skrevet

Jeg bestilte meg time i går. Hun vil jeg skal starte opp da jeg starter på sprøyter.

Skrevet

Jeg ser vi begynner litt forskjellig.

Vet ikke helt om jeg har trua på aku, jo jeg har vel egentlig det.

Brukte det før det forrige forsøket. Ble ikke gravid, men det hjalp på mange andre ting. Feks har menssmertene blitt mindre, mindre smerter/stivhet i nakkerygg og mindre hodepine. Så det er jo klart at det hjelper på mye, så hvorfor skal det ikke hjelpe på fertiliteten også??

Har bestilt time i morgen og har uttak i uke 11. Rekker å rydde opp i kroppen.

Skrevet

Jeg har prøvd akupunktur ved alle våre forsøk, men nå som det viser seg at det er eggene det er noe galt med (noe som nålene ikke kan hjelpe til med) tror jeg bare det blir aku. rett før innsetting neste gang.

:-)

Skrevet

Jeg begynte med akkupunktur samme dag som jeg satt inn to egg, deretter har jeg fortsatt med dette 1 gang i uken. Det er det min akupunktør anbefaler for at egget skal feste seg skikkelig.

Hun sa at det er gjort en undersøkelse for de som går igjennom IVF og av de som brukte akupunktur ble 43% gravide. Mens kun 17-18% ble gravide av de som ikke gikk til akupunktur.

Selv venter jeg i spenning på å teste til helgen.

Skrevet

Jeg kikket bare innom: Jeg har en datter på 2,5 år - hun er resultatet av mitt annet IVF-forsøk med akupunktur. Jeg brukte ikke akupunktur på første forsøk. Jeg hadde ca seks behandlinger før egguttak (en gang pr uke) i tillegg til aku før og etter innsetting. Var helt uerfaren når det gjaldt akupunktur på forhånd, men hadde lest at det kan hjelpe ved infertilitet. Jeg var villig til å prøve alt, og det var verdt pengene! Jeg er overbevist om at akupunktur var det som skulle til ... Lykke til alle sammen her inne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...