Gå til innhold

Lurer litt..

Persille,Smule og lille Trille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange av dere på 2. trimester som har hatt gjentatte blødninger i løpet av svangerskapet? Når gav disse blødningene seg evt? Jeg er i dag 10+3 og har hatt mange blødninger, men har sett på UL at hjertet til babyen slår. Leste om ei som mista babyen i uke 12 og som hadde sett hjerteaktivitet bare 10 dager tidligere og hun hadde hatt småblødninger hele tiden. Kan noen berolige meg og hjelpe meg til å tenke litt positivt?

Takker på forhånd for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt blødninger mer eller mindre hele tiden siden uke 5 denne gangen. Ikke fossende blod hver dag altså, men litt innimellom, både friskt og brunt blod. Har vært på 3 ul`er og alt har vært bra. Legen mener det kommer fra livmormunnen og at det må anses som normalt for meg å blø under svangerskapet. Er 14+6 i dag, og var på kontroll i dag og fikk høre hjertelyden:o)

Blødde mye under sist svangerskap også, og da holdt det på frem til uke 16 ca.

Jeg går flere dager uten å merke noe til det, men plutselig kommer det igjen, spesielt når jeg har gått mye el.

Jeg har vært mye redd både dette svangerskapet og forrige - men slapper av nå:o)

Legen sa til meg da jeg så hjentet slå i uke 6 at det da var 95% sjangse for at det ville gå bra - så vi har jo oddsen på vår side:o)

Skrevet

Tusen takk for beroligende svar, det høres ganske likt ut som blødningene jeg har. Skal på min tredje UL på mandag og satser på at alt er bra, har mange svangerskapstegn så jeg tror jo det er liv. Er likevel så redd for at noe plutselig skal gå galt, blødde ingenting i mitt første svangerskap.

Har du fått noen restriksjoner på hva du ikke bør gjøre pga blødningene?

Skrevet

Jeg har det samme som hun andre som svarte deg. De avtok imidlertid veldig da jeg rundet ca. 14-15 uker. Men plutselig kommer det litt. Er 20 uker i dag (jippiii), og siste blødning kom nå i helgen som var. Fikk da full sjekk på sykehuset hos en kjempekoselig lege, og det viste seg at (som jeg selv også hadde trodd) morkaka lå litt langt ned. Er bare ingen som har oppdaget det på vanlig ul, fordi det vises ikke da. Så han tok innvendig ul, og da så vi det.

Så jeg vet akkurat hvordan du har det, det er ikke noe morsomt i det hele tatt, og det tærte veldig på humøret og formen min i hvertfall. Men håper du har en fastlege som du kan snakke med? Min har ul-apparat på kontoret, og jeg kan ringe når som helst og komme med en gang jeg blir bekymra (samme hos jordmor som lytter med sånn dopplergreier).

Bare prøv å slapp av, og ikke gjør noe du er redd for skal gjøre ting verre til du føler deg trygg. Lykke til! :)

Klem fra meg

Skrevet

Heisann

Vi er mange som blør litt ja, men det er ekkelt. Har blødd siden uke 9 er nå 13. Merker og det kommer litt om eg har gått mye osv. Får og vondt i magen. (Ubehag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...