Gå til innhold

Blir ikke mett / fornøyd om kvelden....


*Lucia*

Anbefalte innlegg

Mini har hatt et par kvelder nå hvor hun henger i puppen mange timer med noen få pauser innimellom. I går varte dette fra 1500 ca og utover 1 gang i timen noen ganger oftere. Et måltid varer fra noen minutter til 40 min. Hun får alltid muligheten til å fortsette / bytte pupp men det er hun som velger når hun er "mett" og ikke vil ha mer. De to siste kveldene har vi endt opp med flaske til slutt, enten mm eller mme. Hun har da fått to måltider med dette også. Virker som om hun får vondt i magen nesten med en gang hun er ferdig spist så jeg lurer på om hun får i seg mye luft eller det er noe jeg har spist (men jeg har vært veldig forsiktig i det siste) Grunnen til at vi har gitt flaska til slutt er fordi jeg føler meg helt tom, blodet renner fra vorta og jeg håper hun kan bli fornøyd.

 

Uansett, når hun til slutt er fornøyd så har hun sovnet rundt midnatt og sovet til rundt 7 før neste måltid.

 

Hvordan kan jeg få henne fornøyd / mett på kvelden uten å holde på i mange timer med rundt 5 måltider om kvelden? På dagtid spiser hun ca hver 3 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du går inn på babyverden.no så står det en fin artikkel der om amming på kvelden, hvorfor de spiser ofte, og hvorfor de da sover lenge på natta. Jeg fikk i alle fall svar da jeg leste den!

Min baby holder også på sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg var veldig frustrert over dette med eldstejenta. Hun lå ved puppen hele kvelden, en peroide frem til kl 2 om natten. Men det ga seg etter noen uker, og hun sovnet stadig tidligere. Jeg tror det er meningen at de skal spise ofte om kvelden. Gro Nylander sier også det i "Mamma for første gang" (som jeg kjøpte selv om dette er annen gang).

 

Denne gangen var jeg mer forberedt. Sitter og drikker vann/te/saft og ammer foran tv det meste av kvelden de kveldene han har det sånn, men like ofte er han våken og blid. Lillegutt sovner gjerne i 22-23 tiden, så det er jo ren luksus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...