Gå til innhold

Tilvenning mme... noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg fullammer min lille jente som nå er snart 4 mnd. Men jeg vil gjerne gi henne litt mme innimellom sånn at jeg kan få litt fri! Jeg pumper litt, men syns det er så stress, tror derfor at det blir lettere hvis hun kan drikke litt mme av og til.

MEN - nå har vi prøvd med en flaske mme hver dag/kveld i fire dager, og hun vil ikke ha det!! Vi har prøvd både Collett og Nan. Har gitt henne flasken når hun skal ha mat vanligvis, ventet både 3, 4 og nesten 5 timer fra forrige måltid. Hun suger i seg bittelitt, men så griner hun på nesten og nekter å drikke mer. Hun er sulten, for vi har gitt opp etter kanskje 5 min. prøving, og da får hun pupp og drikker da så det griner etter! Hun tar flaske med morsmelk, så jeg tror ikke det er flasken som er problemet.

Noen som har noen tips - eller som har vært borti samme situasjon?? hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La henne først venne seg til flaska med vanlig mm på. Så kan du prøve 50/50 mm og mme. Når det er greit kan du prøve bare mme.

På den måten blir ikke alt nytt. Både flaske og en ny smak.

Lykke til!

Skrevet

Anbefaler sterkt flaskeposten.org, De kan alt.

Skrevet

Tusen takk for svar begge to - det var en god ide å blande mme og mm. Hun tar flaske med mm heldigvis da.

Er ellers glad for svar fra flere med liknende erfaringer...

Skrevet

høres ut som hos oss... snuppa mi er 8 1/2 mnd, og vi har prøvd i over 2 mnd, til ingen nytte. Hun vil IKKE ha mme. Drikker alt annet fra både flaske og kopp, men spytter mme ut igjen. Har prøvd alle sorter mme vi også, tilsatt maltekstrakt for å å den søt, gitt den til alle døgnets tider, uten hell... Aner ikke hva vi skal gjøre vi heller....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...