Gå til innhold

Trenger hjelp ang utstyr/klær til barnehagestart nå 20 Februar.

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig tilbud om deltidsplass i går, er høygravid og minsta er 13 mnd,så det skal bli deilig m noen timer alene, da hun er ganske så aktiv:)

Men hadde jo ikke tenkt tanken, da vi hadde fått avslag.

Hva trenger jeg?

Fortsetter under...

Hei:-) Jeg jobber selv i barnehage. Synes det er greit at barna har en god dress,regnklær, ull eller feece klær til å ha under alt etter temp. ute. Lue, votter.

Så må de ha liggende et ekstra kles skift. Det kan vere greit å sjekke med jevne mellolmrom så det ikke er for lite den dagen det er behov for ekstra skiftet.

Når det gjelder bleier så tror jeg de fleste foretrekker vanlige bleier ( ikke up & go). For da er det mye enklere å skifte på. I barnehagen er det mange små som trenger flere bleieskift for dag, og da er det greit at vi slipper å kle av alle klærne når det bare er tissebleie som skal skiftes.

Innesko er og greit å ha. om hun går da selvsagt.

Så får du helt sikkert beskjed fra barnehagen om det er noe som trengs.

Lykke til med både barnehage, og babyen som kommer:-)

Tusen takk for godt svar:-)

Det m bleiene hadde ikke jeg tenkt en tanke på, bruker kun up and go nå, men da skal jeg begynne m de andre.

Du som jobber i barnehage, hvor mye har de minsteavd. ute om dagene nå på vinteren, hun går, men har ikke prøvd seg ute m sko ennå...

Har du ein vinterdress? Ta den med. Om du må kjøpe ny anbefaller eg ein vårdress, dei kjem i butikkane no snart. Bruk ull eller fleese under. På beina brukte vi ein litt høg første-sko i skinn med tjukke ullabber oppi, så sant det ikkje var regn og sørpe då hadde ho sherrox. Eit regntøysett er også greit å ha.

Bytekler frå innerst til ytterst bør ligge i hylla, eg har ofte eit par joggedressar som er blitt litt korte på armar og bein. Av tøflar er eg veldig glad i skinntøflane frå alveslottet, dei er også fin til krabbere.

Du treng kanskje meir, men det får du sikkert melding om når dere kjem første dagen.

Det varierer hvor mye vi er ute. Det er ikke så enkelt for de små å bevege seg når de er fullt påkledd. Ikke er det noe kjekt å sitte i sandkassa med vind i ansiktet heller. Men vi gikk ofte ut på formiddag, sånn at de var ute 1 time kanskje. De fleste so vute i vogna. Så om været var bra var vi ute en times tid på ettermiddagen og. De små blir raskt kalde når de sitter mest i ro.

Spent på når tuppemora her i huset skal begynne og:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...