Gå til innhold

her er mine vognerfaringer.-hvordan er det med deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1: Simo kombi

-liten bag,kumpete og tung sportsvogndel, god og trille men tung i butikker

2:quinny 3xl comfort

-slarkete og vinglete hjul, smal sittedel ,dårlig tynn kalesje som bråker , liten handlekurv ,stor samenlagt og vanskelig å få i bilen , veldig åpen for vind og vær. god shoppingvogn pga hjulet foran, bra med håndbrems

3: brio nova sportsvogn

- en veldig fin sportsvogn med lufting i kalesjen ,bra med lommer på kalesjen,vindu på toppen og bra fottrekk som var med i prisen.

bra med vendbart håndtak. vognen har tendens til å knirke

4:Simo Urban kombi 05 mod

-kjøpte den pga tilbud på babyshop 1999kr

nokså tøff med stilige farger og litt mere sporslig en vanlig kombi.

ellers liten bag osv.

5:Simo bagvogn:

-kjøpt brukt for 1000 kr men litt for stor for min del. fint at det er stor bag men kalesjen er for høy syntes jeg. ingen lommer i kalesjen

6:Emmaljunga Smart duo

-veldig stor når vi skulle slå den sammen. fikk den ikke inn i stasjonsvogna vår, dårlig kalesje på sporsvogndelen- den er bare "halv" liksom. stor og god bag med lommer, bra fottrekk,veldig god å trille. mye vogn for pengene

7:Simo Duo 06

- kjøpte denne da vi ikke fikk emmaljunga sin inn i bilen.

veldig bra bagdel med lommer i kalesjen og bagen,lett med click in system og vendbart håndtak. god stelleveske og bra regntrekk.

om den er vert den stive prisen er jeg litt usikker på..

8: Emmaljunga city cross sportsvogn 07 mod

-er utrolig fornøyd med denne. mitt aller beste kjøp noensinne

ingen negative erfaringer. bra vindtrekk,fin stelleveske og utrolig lett å liten å ha i bilen. minsten sitter\ligger godt

dette var mine erfaringer altså, så mange har nok egne meninger.

spennende og se hva dere syntes:-)

har kjøpt de fleste vognene mine på tilbud så har ikke tapt så mye penger på vognkjøpene mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, da kan vel spørre eksperten her: Når junior skal begynne i barnehagen, så trenger vi en sovevogn for han der - passer Emmaljunga City Cross bra til det? Eller hva annet vil du anbefale?

Takker for et flott innlegg (har forøvrig ingen erfaring med vognene over her selv, men syns det er kjempe intressant å lese!)

Skrevet

Har selv tenkt på city cross, og lurer da på en ting siden du er så fornøyd. Har du hatt myk eller sånn hard bag? Ser og på emmaljunga sine hjemmesider at den er fra 6 mnd, men dette kan da ikkes stemme....eller?

Skrevet

Hei anonym! Det er står at den er fra nyfødt til 6 mnd+, men det står litt klønete skrevet fordi setningen er fordelt på to linjer...

Skrevet

city cross er sportsvogn men man kan kjøpe mykbag \ hard bag eller city bag som gjør at den blir kombi eller duo vogn.

den er utrolig god og sove i pga at den er så lun og alikevel stor invendig...

Skrevet

Hvor mye koster denne vogna? emmaljungaen altså :0)

Skrevet

Vi har Emmaljunga edge duo combi, og den er super! Stor bag, og kraftig understell, feite dekk, hehe! En ypperlig tur- og vintervogn. Men den er (som alle andre bagvogner vil jeg tro) tungvindt å gå i butikker med.

Vi får tilogmed plass til vogna i den lille golfen vår (må ta av to hjul da).

Skrevet

1. Emmaljunga Duo Edge 2005:

Veldig fornøyd med bagvogna. Stor, god og lun. Har masse praktiske finesser og er god å trille. Har noen tullete antifinesser, vanskelig å forklare, men når vi skulle legge den sammen måtte vi løsne opp kalejsne for å få styret over den når vi skulle legge den flat. Den er tung, 20 kg. Går aldri tilbake til 4 hjuling uten roterende hjul.

2. Traxx jaguar3:

Kanonvong! Har alt! Roterende forhjul, regulerbar rygg, fotbøyle og fotbrett. Stor lun kalesje. Fine farger, godt styre som kan reguleres alle veier. Kan has begge veier. Veide vel 15 kg tror jeg, stor forbedring fra Emmaljungaen. Den ble for liten, solgte den da lucas var 1 år, kunne nok brukt den lengre, men den er kort i ryggen så når han stt i posen stanget han i kalesjen

3. Quinny Comfort Freestyle 3xl: Drittvogn! Den er superbred mellom bakhjulene, kommer ikke mellom noen steder. Slarkete håndtak og bøylen var vanskelig å få av. Den veltet bakover når Lucas sov fra meg. Måtte alltid sette den inntill en vegg. Kjempeskummelt med den veltingen. Den er liten og smal.

4. Quinny Zapp: Kjempevogn!! Lett å trille, liten sammenlagt, har kalesje og regntrekk. Ryggen kan ikke legges ned, men det er for meg logisk npr vogna er så liten og har det designet den har. Fine farger og passer til både meg som er 165 cm og sambo som er 190. Komplett når jeg kjøpte handlekurven.

5. Brio Zenit: Barnehagevogna vår. Kjempestor og god å ligge i. Regulerbart brett og rygg. Stor god kalensje og fin fotpose. Vond å trille, men kan være fordi jeg er bortskjemt med roterende forhjul.

6. TFK joggster twist. Den ultimate sportsvogna! Stor innvendig, stor kalesje men liten både sammenlagt og smal mellom bakhjulene.God sovestilling, masse lommer, justerbar rygg og fotbrett. Ble komplett med fotposen fra alexi.no.

Skrevet

Ang TFK joggster twist... Kalesjen der den ser så liten ut på bilde, mer som en solskjerm enn en kalesje mot norsk vær og vind! Er det muligheter for å gjøre den større på noen måte? Ser det er en glidelås der nemlig...

Skrevet

Har ikke hatt flere enn to på to år...men;

*Teutonia Joe med softbag - god, stilig og stødig vogn - perfekt fra nyfødt og oppover. God plass i bagen - gutten vår brukte den til han var 8 mnd. God turvogn med store, kraftige hjul. Full liggestilling og vendbar sittedel. Eneste minuset er at den er stor og tung å ta inn og ut av bil...

*Carena Easy - full liggestilling, lett å legge sammen og slå opp, stort pluss for koppholderene. Minus for at vognen er vanskelig å trille med forhjulene ulåst inne på kjøpesentre ol på glatte fliser - hjulene svinger alle veier, og umulig å trille rett frem:o(

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener. Den kan ikke utvides nei, men den er stor, er ute i vær og vind, bor i Tromsø så det er en del vær her.

Skrevet

1: Simo Urban kombi 2003 modell

Jeg er veldig glad i denne vogna og skal bruke den til alle mine 3 barn. Den er 15-16 kg med sportsdel (litt lettere enn vanlig kombi) og 18 + når bagen ligger i, men barnets vekt kompenserer for det. God fjæring, behagelig å trille, god plass og lun. Alt en trenger i førsten :-)

2: Traxx Marlin 3

Stødig trehjuling med god plass, ordentlig liggestilling og sittestilling, frontbøyle, god kurv under, hærlig å trille m/tiltehjul, men er bred over bakhjulene kan ikke ha søskenbrett. 11 kg

3: Easy walker classic

Superlett trille, god i terreng, tøff å se til, liten sammenlagt, men ikke full liggestilling og dårlig lasteplass.

4: Simo 124 trille, 2000 mod (nå champion)

Klassisk pen trille med full liggestilling, justerbart fotbrett og god plass. Lun og god i vinterværet, men litt liten kurv og litt tyngre enn de nye typene trille. God sovevogn, men litt liten plass til voksi under frontbøylen.

Kunne tenkt meg å prøve: Emmaljunga city cross og evt TFK.

Skrevet

Jeg har "kick" på vogner, så det er morsomt å lese andres erfaringer! Her er mine:

1: Simo bagvogn 03:

Stor fin bag med god plass til voksi og barn. God og trille, lun og god vogn. Med sitteplate slik at babyen kan sitte litt når den blir større. Jeg brukte ikke sitteplaten mye, men siden det er en stor bagvogn brukte jeg den til barna ble ca. 9 mnd (født på sommeren, så brukte vognen frem til våren igjen) og da er det kjekt at de kan sitte litt i korte perioder.

2: Hartan skater XL 04

Stiv å trille, dårlige hjul og utrolig liten! Pluss for at det er full liggestilling og fotbrett samt stormtrekk

3: EasyWalker classic 05

Fantastisk vogn!! kun 7 kilo, lett å trille, fine farger. Blir liten når man slår den sammen. minus for liten kurv og ikke full liggestilling.

4: EasyWalker duo walker 05

Kjempefin tvillingvogn med svingbare forhjul og knall å trille. God plass til 2 barn, full liggestilling

5: Simo champignon 05

Sovevogn i barnehagen. genial, stor, lun vogn med full liggestilling.

Skrevet

Basson Roma 2005

- Veldig fin bag, men litt liten og trang sportsdel. God og trille. Stor handlekurv. Veldig fornøyd med bagdel.

Simo champion 2005

- Veldig lun og god. Liten handlekurv. Men er veldig fornøyd med trillekomfort.

Quinny Freestyle 3xl comfort

-Oppskrytt! Dårlig kalesje til vinterstid (trekkfull). God å trille. Litt riglete håndtak. Behagelig med håndbrems. Tålte ikke ujevnt føre, da ristet den litt for mye. Redd datteren min skulle få risteskader en periode.

Maclaren xt

- Super reisetrille. Lett og hendig. Men savner litt større handlekurv og kjappere måte å ta ned ryggen. Veldig grei å ha liggende i bilen.

Hauck Memphis sahara blue

- Billigvogn som bærer preg av å være billig. Tung å kjøre med og dårlig kvalitet (selv om den har holdt). Kjøpt inn som sovevogn i barnehagen.

Simo champion 2004

- Liker denne vognen godt, og kjøpte en brukt, strøken på finn.no. Den skal ta over som barnehagevogn.

Har kun et barn, så flere vogner gjenstår :-)

Skrevet

1: Bugaboo Frog

Denne vognen er fantastisk og de få tingene jeg hadde og utsette på den har blitt forandret i de nyere versjonen av vognen. Den er utrolig lett å trille, har god plass i bagen og en fin sportsvogn som kan snus begge veier. Jeg rett og slett elsker denne vognen. De nyere vognene har enda større bag, vinterhjul som ekstrautstyr og muligheten til å regulere håndtaket.

2: Quinny Zapp

Skriver under på innlegget over. Dette er en flott nummer 2 vogn. De aller minste sitter ikke så godt i den og for min del synes jeg at den passer best fra 1,5 års alderen. Begge barna mine ble før denne tiden sittende litt for langt frem i setet. Men bortsett fra det: En fin vogn som er lett å trille siden den har større hjul og kun tre av dem.

3: Phil&Ted´s søsken vogn. Igjen et veldig godt kjøp. Denne vognen brukte vi fra minstemann var 3 mnd gammel. Elstejenta var da 2 år. Babyen lå i en coocoon (softbag med innebygget pose) inntil han var cirka 6 mnd. Da byttet vi om (se hjemmeside www.philandteds.com) og eldstemann ble sittende under. Vognen fungerer best når du har en i barnehage og en hjemme siden søskensetet ikke kan legges bakover og det vil derfor bli slitsom om eldstemann sover mer enn en times tid.

Skrevet

1. Teutonia mistral sports

- Litt lav som bagvogn, likte ikke softbagen. Tulla vokste ut av softbagen da hun var 4 mnd (stort barn).

- Genialt med vendbart styre

- Lun og god, blir fin med liggeforlenger og vindtrekk.

- God å trille, god fjæring

- Bedre som sportsvogn enn som bagvogn

- Tar liten plass i bil

- Lett å legge sammen

- Tulla vokste ut av vogna da hun var halvannet år, dårlig med soveplass da (langt barn)

2. Simo bagvogn

- Kjempegod vogn, skulle kjøpt den tidligere enn da tulla var 4 mnd

- Utrolig god fjæring

- Massevis av plass

- Tar mye plass i bil

3. OTH

- Beste vogn vi har hatt i hus

- Tar mye plass i bil

- Utrolig god å trille

- God plass i kurven under

Til nestemann vil jeg prøve flere vogner, tenker på Simo duo, Teutonia spirit s3 og bugaboo.

Skrevet

Emmaljunga City Cross

-veldig god å trille (lav vekt-lett å manøvrere)

-STABIL

-utrolig lite plasskrevende i bil med citybag,litt større sammenlagt med sitteinnsatsen (minus)

-stor handlekurv

-meget lun sportsdel på vinterstid (derfor blir den heller ikke MINIMAL sammenlagt)

-perfekt byvogn-smetter inn på busser og trikker og står støtt!

-litt mer tungvint å snu sitteinnsats enn å ha vendbart styre (minus)

Carena Easy

-Enkel grei reise/ha- i bilen- trille

-Stort pluss at ryggen kan legges ned

-Stooor handlekurv

-Meget bra ekstratrille i forhold til pris...

Skrevet

1: Simo kombi:

fikk denne brukt,har den bare stående hos mamma.Men er ikke fornøyd.Men det er sikkert fordi den er godt brukt,og begynner å bli litt slarkete.

2: Emmaljunge edge duo:

- Kjempefornøyd med denne som bagvogn.Stor bag,vendbart styre,teleskop håndtak,lun og god.

Men den er tung å løfte ut og inn av bilen.Og som sportsvogn ble den også for tung.

3: Traxx jaguar 3:

Super god vogn.Lett og god å trille.Dårlig med fjæring.Vendbar sittedel er også et pluss.Vanskelig å komme til handlekurven,og ble fort liten til gutten min.Meget smal så ikkeno problem i butikker.

4: TFK jogster twist:

Knallvogn!! Lett å trille,stabil,stooor plass i sittedelen,liten sammenlagt og smal mellom hjulene.

Eneste negative er at sportsdelen kun er fremovervendt og det er litt vanskelig å komme til handlekurven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...