Nr-3-i-Magen Skrevet 1. februar 2007 #26 Skrevet 1. februar 2007 Håper du får en fin helg, Hanne, selv om du har en ikke helt god svigermor på besøk. Bit tenna sammen og gled deg til mandag! Er veldig glad for at jeg har vært heldig med svigers, svigermor er jo så redd for å mase at ho tør nesten ikke si noe når vi spør om råd en gang... Mamma og pappa er kjempeflinke med barnebarna sine også (de hadde jo sju fra før av, så de var erfarne før jenta vår kom). De kommer på besøk ei uke i mars når samboeren min skal til USA på konferanse i ti dager. Trur jeg hadde gått på veggene hvis jeg skulle vært her alene så lenge. Selv om jeg koser meg hjemme med Maren, så gleder jeg meg til samboeren kommer hjem fra jobb. Er enig med deg, ka-ping, i at lørdag skal være godtedag, men besteforeldrebesøk kommer nok til å bli litt utenfor reglene... Så bor jo besteforeldra ganske langt unna oss da, så det er jo ikke så ofte vi får besøkt de eller de kommer hit, det blir vel annerledes for dere som bor så nærme, kan jo ikke ha unntak annahver dag... Nå må vel jeg begynne på middag snart. Trur det blir tortillas i dag, har skapet fullt av tex mex siden det var på tilbud i forrige uke. Forresten ka-ping: Jeg husker historien om hvorfor du har det nicket du har. Sånn kom Maren ut også :-)
selfangerkjerringa Skrevet 1. februar 2007 #27 Skrevet 1. februar 2007 Hanne: jeg tror jeg skal ta meg en prat med foreldrene mine på lørdag: si det rett ut at vi vil at godteri skal være på lørdag, punktum. Tror egentlig ikke det skal være noe problem, det er bare det at de vet jo ikke hva godt de skal gjøre for ungene - de har kun to barnebarn og det er Lilletrollet og Knøttemor, og kunne de henta ned månen til dem så ville de gjort det. Og jeg har jo hinta frampå en del ganger før om den litt ukritiske snop-langinga som foregår der i huset... rødhette: JO det er sant, det kom noen bort til oss og kjefta fordi vi ikke hadde kledt på ungen godt nok. Da var Lilletrollet ca en mnd. Vi hadde vært inne, og på Ikea er det godt og varmt. Lilletrollet har fra starten av vært en veldig varm unge - en sånn som går i t-skjorte og peser når andre kler på seg genser... folk er forskjellige, unger også. Vi hadde et teppe over henne på vei ut i bilen, det var jo 20 meter for f... og fikk altså rivkjeft fordi det var fullstendig hårreisende å ikke kle på ungen skikkelig når vi gikk ut. VI visste jo at hun hadde vært veldig utilpass om vi skulle pakka på henne masse klær! Idioter. Andrea med jente: huffda, håper det gikk bra? Har forresten hørt at slike fødsler kan gå veldig greit, så lenge skuldrene kommer i riktig vinkel. De vrir seg liksom ut på en måte, så det ikke trenger være problematisk. Men ei venninne av oss hadde en sånn fødsel med førstemann og holdt bokstavelig talt på å blø ihjel... grøss!
Nr-3-i-Magen Skrevet 1. februar 2007 #28 Skrevet 1. februar 2007 ka-ping: Det gikk bra det... Merka ikke noe til det, anna enn at jeg fikk litt flere rifter innvendig. Litt vanskelig å legge snuppa i kveld... ho hadde nesten sovna før ho plutselig våkna til igjen og skulle ha mer mat og bæsje litt. Ikke vil ho ha smokken nå heller, lita sutrejente i kveld ;-) Natta alle sammen!
selfangerkjerringa Skrevet 1. februar 2007 #29 Skrevet 1. februar 2007 Knøttemor tar smokken greit nok, men ikke når jeg gjerne hadde sett at hun gjorde det, hehehe Ikveld hadde vi skikkelig kosestund, både jeg, Lilletrollet og Knøttemor i dusjen samtidig (vi har stoooor dusj)! Kjempefin stund Knøttemor nekta plent å sitte i badestolen sin, så jeg måtte holde henne. Men det gikk fint, har god plass til krakk i dusjen så jeg satt med henne på fanget i div. posisjoner. Hun syns det var kjempestas å bli spylt vann på av storesøster, da kom det masse pludrelyder ut av den søte lille munnen Til slutt ble hele babyen smørt inn med olje av mammahender og søsterhender. Håper hun kan venne seg til vann så vi kan dra på babysvøm snart! Imorra er det helsestasjon-besøk med begge jentene mine Nattinatt folkens!
selfangerkjerringa Skrevet 2. februar 2007 #30 Skrevet 2. februar 2007 Dytter tråden opp litt jeg, den var havna på side to igjen... er bare innom nett en kjapp tur for å betale regninger før vi skal på helsestasjonen. Dagen er litt mer hektisk enn planlagt, Lilletrollet er forkjøla og jeg har henne hjemme fra barnehagen idag. Hun var ikke helt gira på å dra noe sted, og da er hun virkelig ikke i form - hun elsker barnehagen vanligvis. Håper dere alle har hatt greie netter med småknøttene deres Og så håper jeg inderlig det skjer noe i svampeland snart... Tror Sponge er veldig klar for å få ut knotten nå.
♥sjiga♥ Skrevet 2. februar 2007 #31 Skrevet 2. februar 2007 hei jenter. vi skal på sjekk på sykehuset i dag. gruer meg litt håper jo at det ikke finner noe galt med lillemann men siden vi ikke med alle knep vi fikk råd om får den ungen til å se til begge sider men at han konsekvenser mot venstre så skal vi nå dit tror de skal ta rønken av nakken for å forsikre seg om at det ikke er noe som hindrer den bevegelsen. han kan men vil ikke snu hiodet ser ikke ut som det gjør vondt når vi snur det for han. men slipper vi det spretter det til bake på plass igjenn og pga dette har han også litt banan fasong på kroppen. det er nok ikke noe galt men de skal vel undersøke og så komme med flere råd for å få snudd hodet slik at det retter seg igjenn. foressten var hos frisøren i går det var deilig å få stelt seg litt og kvitte seg med en hel del hår. endelig en frisyre som ser litt kvikk ut. det gjorde underverker for humøret også. hvordan går det med dere da jenter.
selfangerkjerringa Skrevet 2. februar 2007 #32 Skrevet 2. februar 2007 Jenta vår har tendenser til det hun her og... vi får passe på så vi slipper sykehus. Tre timers kjøring frister fortsatt ikke med småunger i bilen...
DiddiDaddi Skrevet 2. februar 2007 #33 Skrevet 2. februar 2007 Heisann jenter ) Håper alle koser seg og har det bra, og at nettene er fine ) Du får komme med litt oppdatering etter helsestasjonsbesøk ka-ping, tusen takk for bilder forresten - veldig flotte jenter du har! Håper også det går greit på sykehuset Sjiga - noen små kan vel ha litt stram muskel på ene siden, er det ikke noe sånt? Kanskje er det bare favorittside, eller kanskje kan fysioterapi hjelpe? Det blir spennende å høre! Venter jo også veldig spent på oppdatering fra Sponge - jeg og Martine håper at vi kan ta et barselbesøk i løpet av helgen ) Både jeg og Martine er blitt forkjølet...ganske slitsomt faktisk! Stakkars, jeg syns så synd i henne - så tett nese og så utilpass! Jeg selv er skikkelig slapp, vond hals, vonde bihuler og tett nese. Så hvis Martine føler seg sånn som jeg gjør skjønner jeg hun er utilpass! Heldigvis sov hun som en drøm i natt, så da er det litt enklere å fungere i dag. Hun spiste ved midnatt, men var urolig til i 02 tiden - heldigvis var pappaen tilgjengelig mens jeg sov. Så spiste hun 04.30, og igjen kl 09! Lenge siden jeg har hatt så mye søvn, det gjorde godt for formen det. Vi skulle egentlig på babytreff i dag, men nå holder vi oss bare på sofaen i stedetfor. Blir nok en rolig helg her ) Pappaen skulle egentlig på jakt i morgen, men det er skikkelig "skitvær", så det ser ut som vi får beholde han hjemme. Ha en riktig fin helg alle sammens )
rødhette* Skrevet 2. februar 2007 #34 Skrevet 2. februar 2007 ka-ping, folk er virkelig utrolige altså! Vi hadde da også bare et teppe over lillegutt når vi hadde satt han i bilstolen inne på et kjøpesenter, over de vanlige klærne, for å bære han ut i bilen. (pluss lue) Det holder da fint det, når man ikke skal gå langt, men bare rett ut i bilen som er like ved!
DiddiDaddi Skrevet 2. februar 2007 #35 Skrevet 2. februar 2007 Har noen av dere forresten tips om et bra bæresjal eller lignende? Jenta mi må i perioder bæres ganske lenge for å roe seg ned, og jeg har fra før kronisk betennelse i begge skulderledd og albueledd, og kjenner nå at det begynner å ta litt på...har jo ikke lyst til å bli helt ødelagt!
SpongeBob Skrevet 2. februar 2007 #36 Skrevet 2. februar 2007 Men LilleSvamp var ikke født! De har full kø på føden, så jeg ble høflig sendt hjem med masse godord om hvor bra han har det i magen min og at han _skal_ ut i løpet av noen dager nå. De er utrolig snille og oppmerksomme denne gangen (i motsetning til sist...), har en følelse av at det er noen som har gjort anmerkninger ved siden av navnet mitt om "sprø 2.gangsfødende, husk silkehansker!" Men greit det så lenge jeg treffer OK folk og blir tatt på alvor. Har jo uttrykt masse sympati med alle med små som ikke sover om natten, så i natt fikk jeg igjen for det - LT (to og et kvart) hadde en helvetesnatt! Våknet og hylgråt i timesvis, hele huset ble aktivisert. "Heldigvis" har jeg så mye maserier at jeg var våken likevel, så til slutt fikk jeg sendt min mamma og LTs pappa i seng og fikk overtalt LT til litt soving. Tror han gråt mer i natt enn han gjorde sitt første leveår! Takk for gode tanker, forresten, det er godt å ikke være glemt selv om jeg fortsatt har babyen inni magen. Er som ka-ping påpekte rimelig klar for å få ham ut nå, men må vel bare ta det som det kommer. Gleder meg veldig til barselbesøk av Stinemor og lilleSnuppa - skal gi beskjed med en gang det skjer noe! Og Hanne: Når vi tar den husmorferien i Stavanger skal vi definitivt diskutere svigermødre... Din høres ut som en klone av min! Jeg nevnte hennes kommentar da hun traff baby-LT? Første barnebarn, som hun hadde mast om i årevis? "Vel, vi kan sikkert få ørene operert når han blir større, så de ligger inntil hodet". Skrulle...
DiddiDaddi Skrevet 2. februar 2007 #37 Skrevet 2. februar 2007 Så typisk at det var fullt på føden da Sponge! Jaja, ihvertfall bra de tok godt i mot deg, og lovte at knøttet snart skulle komme ut ) Hva slags avtale har du videre da? Dagen Martine ble født var det 6 fødsler på sykehuset, og det er 3 fødestuer...da vi kom var det en ledig igjen! Flaks ) Og flaks for fødeavdelingen ble det et keisersnitt, også var vi to førstegangsfødende som fikk de små rimelig raskt ut! Vi måtte ganske kjapt over på barsel etter fødselen, for jordmoren hadde måtte laget avtale med de som var i gang at de ikke fikk komme inn før det og det klokkeslettet...hørte hun mumlet at hun håpet det gikk bra med dem hjemme...stakkars dem! En venninne av meg som er jordmor fortalte at det har hendt at to stk har måttet dele fødestue....grøss og gru!!
♥sjiga♥ Skrevet 2. februar 2007 #38 Skrevet 2. februar 2007 haha. ikke noe i veien med nurket mitt han bare slekter på alle mennene i slekt, han er sta som f... de kunne ikke finne ut hvorfor det var slik. ingen stive muskler heller, men fikk henvisning til fysioterapaut igjen. og oppmuntring til og fortsette slik vi gjør. de trodde også at det ville rette seg etter hvert. phju. litt letta, nå er jo jeg hysterisk da slekter jo selv på kinnene i familien. ;p
Hanne og jentungen Skrevet 2. februar 2007 #39 Skrevet 2. februar 2007 Har rømt ned i kjelleren noen minutter, men nå har visst tuppa våkna med et skrik:/ *løper opp*...
Nr-3-i-Magen Skrevet 2. februar 2007 #40 Skrevet 2. februar 2007 Stinemor: Jeg har et Storchenwiege bæresjal som jeg er godt fornøyd med, det er veldig godt å ha på og snuppa sovner med en gang hvis vi går mage mot mage, og koser seg og ser seg rundt når vi går rygg mot mage. Men jeg syns egentlig det ser mer praktisk ut med et elastisk sjal, f.eks Moby wrap, da kan man knyte det på seg først og putte barnet inn etterpå, og det ser mye lettere ut å ta barnet inn og ut ettersom hva det vil. Jeg kjøpte på nettet, se på disse linkene: www.lotusbarn.no www.babyslynga.no www.tettinntil.com www.krusedull.net Her er det både nettbutikker og instruksjoner.
selfangerkjerringa Skrevet 2. februar 2007 #41 Skrevet 2. februar 2007 Jeg produserer visst fløte istedet for melk. Jenta er fire uker, veier 5480g og måler 57cm...
DiddiDaddi Skrevet 2. februar 2007 #42 Skrevet 2. februar 2007 Da har jeg gledelige nyheter!! Den siste twilighter har endelig gutten sin på utsiden av magen - lillesvampen kom i kveld!!!! ) Gratulerer med en flott gutt Sponge! Har fått bilde, og gutten var bare så skjønn!!
Nr-3-i-Magen Skrevet 2. februar 2007 #43 Skrevet 2. februar 2007 Gratulerer Sponge! Håper alt står bra til og at fødselen gikk fint :-)
vims-74 Skrevet 3. februar 2007 #44 Skrevet 3. februar 2007 Ai ai, varme gratulasjoner til alle svampene, liten og stor! :) ka-ping: oj oj, du har nok fløtepupp! men selv om hun har lagt på seg godt, så er det vel ingen krise? Hva sa helsesøster? Hun jevner seg helt sikkert ut og så lenge hun følger sin egen kurve og ikke plutselig hopper opp eller ned, så er vel alt ved det normale etter som jeg har skjønt disse som kan sånt I dag er vår tøtte 3 mnd! Og pappan hadde henne med på vekta sammen med seg og da veide hun ca 6 kg. Vi skal på 3mndkontroll om en fjortendagers tid, spennende! Hun er så blid for tiden, og så flink at jeg får helt klump i halsen! Og det virker som hun er MYE bedre i magen sin og! Kryss i taket!
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #45 Skrevet 3. februar 2007 Vi har havna på side 2, så jeg legger inn en gratulasjon til SpongeBob, kanskje vi rykker litt opp i "køen" igjen da?;-) Da er vi vel snart fulltallige her med "gamle twilightere", eller var ikke SB "den siste twilighter" kanskje? Beklager så mye hvis jeg ikke har fulgt med i timen...
DiddiDaddi Skrevet 3. februar 2007 #46 Skrevet 3. februar 2007 Dytter tråden litt opp så den ikke forsvinner på side 2 igjen...vi er visst naturlig nok litt mer travle nå når nurkene våre er på utsiden ) Alle må jo også få med seg at lillesvampen har kommet!! Jeg og Martine skal snart ut på shopping og se om vi finner en fin gave til gutten som har kommet, gleder oss veldig til å dra på barselsbesøk! Ka-ping: høres ut som jenta di har matvett, flink er hun! Vi har endelig begynt å bruke litt 56 klær, men bruker fremdeles mest 50. Enda har hun blitt skikkelig god og rund, den dobbelthaka, og jeg tror hun har strekt seg bra også. Klærne med "hel" fot er for korte nå, så hun er nok på vei ut av str. 50. Vims: så bra magen er bedre! Har dere hatt kolikkproblemer, eller bare litt generelt trøbbel med magen? Her trøbles det litt med magen på kveldene, hun har en uroperiode på ca 2 timer, skriker litt - men roer seg ganske lett, så skal jo ikke klage! Snuppa har vært så flink de siste nettene, jeg tør nesten ikke håpe på at det fortsetter sånn!! Hun spiser masse og ofte på dagtid, også går det 4-5 timer mellom amming på natten - dermed blir det jo stort sett bare x 1 hver natt, og det er luksus! I tillegg kan jeg nå legge henne når hun er trøtt, før måtte jeg vente til hun sov dypt før hun fant roen i senga. Nå koser hun seg med smokken i senga, og sovner av seg selv etter en liten stund. Jeg krysser fingrene for at dette fortsetter, og håper at dere alle også får ok netter framover! I går kjøpte jeg bæresjal på en babybutikk her, virket veldig ok, så i dag skal jeg sette meg inn i hvordan det skal brukes. I tillegg kom babycallen i posten, så den må jeg også sette meg inn i. Utrolig så mye utstyr en får etterhvert ) Kan jo heller ikke dy meg for å kjøpe div jeg finner på nett, så akkurat nå sutter Martine på smokker med navnet sitt på...syns de var så søte! Ha en fin helg jenter!!
selfangerkjerringa Skrevet 3. februar 2007 #47 Skrevet 3. februar 2007 Så vidt jeg vet så stemmer det, liten2 - SpongeBob var den siste twilighter. Men nå har vi alle fått ut knøttene våre, innenfor en knapp periode på 3 mnd Jeg syns forøvrig det er litt gøy med denne lista: Vims: 3.11 Hanne: 5.12 stinemor: 2.1 ka-ping: 4.1 Sponge: 2.2 Den konfererer vel ganske greit med fullmånetidspunktene som har vært i det siste, eller hur? Her har vi hatt en litt underlig kveld/natt. Lilletrollet var syk, lå på sofaen på stua og sov i går kveld. Stygg hoste, og feber. Halv elleve målte vi henne til 40.1... hjelp! Vi ga henne en knust halv pinex i ei skjei syltetøy (tapre jenta vår som er så flink), og fikk ned feberen. Plutselig klager hun over kløe på føttene - og rundt begge anklene er hun hoven og har utslett som ser ut som brennesle-blemmer! Iiiik! Litt eurax dempa kløen litt... men vi fant det best å legge henne på madrass på golvet inne på vårt rom så vi kunne ha henne under oppsikt. På toppen av det hele var Knøttemor helt ute av form, ville KUN ligge ved puppen til mamma fra rundt 21 igår kveld. Hurra. Ved ett-tida var vi alle i seng, Lilletrollet høy på paracetamol og skravla som en foss på golvet, Knøttemor fikk pupperunde nr. ett-tusen-og-femti-ni for kvelden, og vi prøvde å sove litt. Next thing I know våkna jeg av noe grynting ved sida av meg, Knøttemor sa fra at det var frokost-tid... KLOKKA HALV ÅTTE!!! Gjett om jeg skvatt, da... hun droppa faktisk natt-maten! Nå skal vi på besøk hos mormor, bake boller og bli kost med, alle tre jentene. Blir godt Tipper det vanker litt non-stop på Lilletrollet, bæring av morfar på Knøttemor, og en goood mamma-klem på ka-ping!
selfangerkjerringa Skrevet 3. februar 2007 #48 Skrevet 3. februar 2007 Og siden jeg har kommunisert med Sponge via sms i hele går kveld, så glemte jeg å gratulere offisielt med det siste skuddet på svampestammen... GRATULERER MED MINISVAMPEN, SPONGE!!!!! Godt jobba
Gullemor Skrevet 3. februar 2007 #50 Skrevet 3. februar 2007 Vims: 3.11 Hanne: 5.12 stinemor: 2.1 ka-ping: 4.1 Gullemor: 18.1 Sponge: 2.2 Tok meg en liten frihet her... ;o) GRATULERER til Svampefamilien! Sjekk forresten ut den "korte og lille" fødselshistorien til undertegnede... *kremt* KLARER ikke å skrive kort, jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå