Gjest Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 God morgen jenter... Starter ny tråd jeg. Syns alt over 45 innlegg er mye å bla gjennom.. hehe. Her har vi hatt en grusom natt igjen, sitter her helt i zombie tilstand, men men.. vi har hatt to gode netter, så vi får krysse fingrene for en ny. Ser ut til å ha en sammenheng med når vi bare er hjemme, og har vært ute. Er vi bare hjemme, går ting etter klokka og jenta sover på natta. Er vi ute går vi fortsatt etter samme klokka, men kanskje litt mer slingring, og da er kaos på natta. Jaja, vi kan ikke være inne resten av livet, så vi må jo få henne inn en rytme der og.. :-) Vi hadde en fin kveld da, bada og koste oss. Live var våken for første gang i to timer i strekk, l å tutta å smokken og kikka i et par timer før nok var nok :-) Ka-ping: er formen til vesla bedre i dag? Sponge: er du på nett igjen, og skjer det noe? :-) Hanne: Så flott!!! Du er kjempeflink, det her går jo virkelig den riktige veien :-) Stinemor: Kom du deg hjem i går, eller ble det en sen kveld med bestekos? Hehe.. Her snør det... self når jeg hadde en haug med ting jeg måtte få gjort i dag. Venta på mildvær så vi kunne trille ut å gjøre ærend. Det kom jo forsåvidt.. men ville ikke ha snø sammen med det da! :-)
DiddiDaddi Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 God formiddag ) Lurt med ny tråd, vi er jammen snakkesalig, ble mye å lese igjennom etterhvert ) Meg og lille Live: huff, ikke noe særlig å gå rundt som zombie - håper natta som kommer blir bedre! Tipper det er bare sånn vi skal ha det, også går det seg til etterhvert. Jeg er så strålende fornøyd når vi har hatt en god natt, også blir neste natt tøff igjen...men de vokser seg jo større og har mulighet til å skjønne dette med rutiner, og da skal du se vi får litt nattesøvn. Leste i Gro Nylander sin bok, Mamma for første gang, at selv om det var tøft med nattevåk, fikk en prøve å nyte det litt...for vi kom til å savne å sitte med en varm bylt på natta når vi istedenfor bekymrer oss og er våkne fordi tenåringene våre er ute på natta! Og det er nok sant ) Vi kom oss endelig hjem i går, men været var virkelig helt grusomt! Føler meg jo som en skikkelig dårlig mor som gikk ut, men det var fint da vi gikk, hadde ikke fått med meg om det var meldt uvær. Jeg fikk hentet bilen så vi kjørte hjem, men pappa ble faktisk med og kjørte etter oss hjem - har aldri kjørt i så dårlig vær heller! Flere plasser hadde folk kjørt seg fast i snøen, og det var skikkelig kaos. Var utrolig glad jeg hadde pappa i bilen bak, hadde vært skikkelig ille å kjøre seg fast med Martine bak i bilen! I dag er det rolig igjen, men vi skal definitivt holde oss inne! Martine var nemlig litt snørrete fra før, og det ble vel ikke bedre av å være ute i været i går. Hun er bare så tett i nesen nå, syns så synd på henne! Så natten her var heller ikke god, hun får ikke sove når det blir for tett, forståelig nok. Jeg drypper med saltvann og bruker nesesugeren, noe som er utrolig lite populært hos jenta mi, også håper jeg det blir bedre snart Ha en fin dag, titter nok innom senere igjen )
DiddiDaddi Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Hei igjen! Stikker innom for å si jeg akkurat har fått sms fra Sponge - skulle hilse dere alle så mye! Hun er fremdeles i byen, har stor mage og er sliten. Det skal vurderes igangsetting allerede i morgen, så nå får vi krysse fingrene for at lillesvampen straks er på utsiden av magen )
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Of stakkars sponge. Håper de setter henne i gang da, kan være godt å å minisvampen ut for henne! Hils masse fra meg og Live om du tekster mer, og ønske henne masse lykke til!!! Vi har vært ute å trillet i dag, stod i kø på apoteket og holdt på å sovne stående. Hehe.. satser på at denne natta går bedre. Hun har hatt to gode hviler i dag, inkl nå, og utenom det vært en god del våken. Så det kan jo love godt :-) Stakkars jenta mi er begynt på "doser" med diverse i dag. Tidligere gikk hun bare på noen spesial sammensatte multivitaminer og folinsyre. Det lukta sanasol og smakte lignende, det likte hun godt. Men nå er det over gitt.. nå skal vesla på ny kur, med tran, folinsyre og neo-fer (jern). Har så vondt av henne, det ene er mer tjukt og seigt enn det andre liksom. Fikk tak i tran med sitronsmak, det så ut til å hjelpe litt, men hun brekker seg og liker det ikke. Neo-fer'en er jo brun og seig og den sliter hun med. Håper hun vender seg til det, er så vondt å se på, og i tillegg er jo dosene nesten 5 ml til sammen :-( Ikke rent lite som skal svelges stakkars. Satser på det går enklere når hun blir vant til det, hun skal tross alt ha denne kraftkuren til hun er 1 år. Ser for meg skjeer med tran som flyr gjennom lufta og hue som virrer om det ikke blir bedre.. hehe.. kan ikke være enkelt å få i en 7-9 mnd gammel unge noe hun egentlig ikke vil ha :-) Det virker som jernet gjør litt vondt i magen, for hun har knytt seg veldig og vært urolig siden hun fikk første dosen i dag. Of.. stakkars.. babyer er så søte og snille.. skulle bare vært friske og sluppet alt sånt
Nr-3-i-Magen Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 God kveld jenter! I dag har jeg vært på DiB-treff på Ikea, det var kjempekoselig! Det blei litt shopping (kan jo ikke dra til ikea uten å kjøpe noen småting), en rosa og oransje strutsebamse til jenta f.eks. Men turen heim fra Ikea blei ganske slitsom... Sto ute i kulde og regn og venta på bussen i 40 min uten at den kom, hadde jenta i bæresjalet, og ho våkna selvfølgelig og begynte å skrike. Visste av erfaring at da gikk det ikke an å fortsette å ha ho der til jeg kom hjem, så jeg prøvde å bestille en taxi med bilstol (reisegaranti med drosjerefusjon), men ingen av selskapa kunne stille med bilstol. Neste buss gikk om en halvtime og korresponderte ikke med bussen fra byen og hjem, dvs at jeg ville ha kommi heim rundt kl 20 etter å ha prøvd å reise 16.45. Det er egentlig bare 5 min kjøretur på motorvegen fra ikea og hjem, men vi har jo ikke bil... Det endte med at samboeren måtte bestille en taxi hjem, ta med bilstolen vår og kjøre til ikea og hente meg... Endelig heime nå - litt sliten. På tide å lage middag, men må jo se på oprah først, det er jo fra norge i dag. Nå håper jeg at vi får en like fin kveld og natt som vi hadde i går. Da sovna jenta av seg selv uten en lyd kl 22, og sov til 6. Ha en fortsatt fin kveld, jenter!
selfangerkjerringa Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 andrea: det hørtes overhodet ikke ut som en koselig avslutning på dagen... Håper natta blir bra Har egentlig ikke tid til å skrive nå, skal prøve å få meg og tuppa i seng til "rett tid" ikveld, kanskje får vi en grei natt vi og? Knøttemor er som de fleste kanskje har fått med seg snørrete, og selv om den siste natta var grei fra hennes side, våkner mamma'n for hvert eneste lite grynt fra voksiposen :s
vims-74 Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 andrea: oh, himmel for et styr, du har min fulle sympati, jeg var søkkvåt bare etter å få tøtta inn i bilen etter treffet :/ Og, jeg bare må dele det med dere; da jeg kom hjem fra et veldig koselig treff der jeg fikk handla et par småting og litt blomster (jeg elsker blomster) hadde min mann støvsuget hele huset! Herlige mannen! Gjett om jeg ble glad, her så ikke ut! Så da kunne jeg pynte med nyinnkjøpte blomster med det samme :)
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 God morgen jenter... tråden over på 2 siden igjen, of.. ikke som i gamle dager det her.. :-) Her har vi hatt en flott natt.. jevnt 2 timer mellom hvert stell, ganske nøyaktig natt gjennom. Det er levelig :-) Vesla var masse våken på dagen, og la seg sammen med oss. Nå ligger hun ved siden av meg her og titter rundt seg. Hun er masse våken etterhvert.. morsomt :-) Dagen her i dag tenker jeg skal gå til å vaske, rydde og pakke litt. I morgen er det tur til svigers. :-) Ha en fin dag da jenter..
SpongeBob Skrevet 1. februar 2007 #9 Skrevet 1. februar 2007 Hei, folkens! Skal si dere har nok å henge fingrene i... Siste opdatering fra Sponge og magen er at jeg på sykehuset i går (som jeg sa i sms til Stinemor) traff en veldig veldig OK lege. Hun var faktisk med etter fødselen sist, kom jeg på etterhvert... Hun kikket på baby på UL og CTG og fortalte at alt så bra ut, så kikket hun på meg og skjønte at alt ikke sto like bra til der... Er så sliten og stresset etter strømløshet og "asyl" u byen mye lenger enn planlagt at jeg rett og slett ikke orker mer. Så i dag var jeg inne til ny sjekk og fikk beskjed om at jeg får tilbud om modningskapsler i morgen tidlig. Det er jo slett ingen garanti for at noe kommer til å skje (jeg er moden i og for seg, men har fortsatt bare en-to cm åpning selv etter røsking i går), men som hun sa er det i alle fall en "tidsfrist". Innen søndag skal han være ute! Så får jeg bare satse på at ting og tang åpner seg som det skal og at jeg får skikkelig med rier og at fødselen kommer i gang. KS er jo litt større mulighet etter induksjon, men akkurat nå virker til og med det som et godt alternativ... Forresten: Vil bare anbefale en veldig hyggelig baby-forståsegpåer. Tracy Hogg, eller "the baby whisperer" har en del veldig OK forslag til hvordan få baby til å sove/spise osv - jeg hadde i alle fall stor glede av bøkene hennes forrige gang, selv om jeg fikk tak i dem for sent. Hun er ikke så rigid som f.eks Gina Ford, mer opptatt av at man må se an ungen sin og behandle dem ut fra individuelle særtrekk og personlighet heller enn å tro at alle unger kan behandles likt. Om ikke annet gir det søvndepriverte mammaer en tro på at de i alle fall forsøker å gjør enoe med situasjonen... Og som Gro N skriver - det går over!
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #10 Skrevet 1. februar 2007 Å, hærrrlige natt! Som ved et trylleslag slokna frøkna i fanget mitt etter kveldspupp i går kveld, la henne i senga si, og hun sov i 4(!) timer. Lykken er til å ta og føle på i heimen idag. Skal på helsestasjonen og veie idag, må følge henne opp litt enda, men hun spiser jo jevnt og trutt og har allerede fått ei søt lita dobbelthake... For min egen del ser det ut som om renselsen omsider er over- kan ikke huske at det tok 3 uker sist, men..? Kommer inn i klærne mine gjør jeg også, så hvis sovinga til "Snuppa" tar seg opp til det bedre skal jeg være mer enn fornøyd. Lykke til med aksjon SpongeBob-baby, da SB- er vel på tide den ungen kommer nå, så du får kommet deg hjem snart?
SpongeBob Skrevet 1. februar 2007 #11 Skrevet 1. februar 2007 Hei, liten, så godt at ting går bra hos dere også! Ja, nå vil jeg hjem og begynne på livet som tobarnsmamma og kunne klage på søvnløse netter osv jeg også...
SpongeBob Skrevet 1. februar 2007 #13 Skrevet 1. februar 2007 Men det høres jo ut som du har det temmelig greit? Glimrende!
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #14 Skrevet 1. februar 2007 Glemte å skrive det... lykke til SB! Håper minisvampe kommer av seg selv før helga :-)
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #15 Skrevet 1. februar 2007 Ja, helt utrolig hvor bra man føler seg etter å ha fått hvilt skikkelig ei natt- går på skyer her nesten! Lærer seg å sette pris på de små øyeblikkene med småtroll i huset- det er iallefall sikkert. Gled deg til å bli tobarnsmamma- slitsomt, men verdt det! Sjalu storebror her, men han er utrolig snill med henne, og hver gang han snakker til henne og gir bort en kos, bryter verdens største smil ut i ansiktet hennes. Det varmer mamma-hjertet det!;-)
bobby - nr 2 i juli Skrevet 1. februar 2007 #16 Skrevet 1. februar 2007 Hei, jenter. Må bare innom for å si hei! Håper alle har en fin dag. Lykke til Sponge, er nok ikke så lenge igjen nå! Så må jeg sende en ekstra klem til alle dere som ikke får sove om natta. Høres slitsomt ut... Andre sover vanligvis fra vi legger oss til sånn en gang mellom 5 og 8, det er veldig deilig! Han spiser ofte på kvelden, og har faktisk vært litt sutrete på kvelden de siste dagene, men jeg tror ikke jeg skal klage... I dag er forresten Andre 6 uker! Tiden går jammen fort. Nå skal jeg rydde huset før Andre våkner. Så blir det kanskje en tur ut etter hvert. Er litt pes med all snøen som ligger overalt, ikke så godt brøytet alle steder...
Nr-3-i-Magen Skrevet 1. februar 2007 #17 Skrevet 1. februar 2007 God morgen jenter! Her har vi hatt ei fin natt med soving fra 22 til 6, så videre til 8.30 og til 10. Vi har ikke så masse planer for dagen i dag. Skal vel ut å gå en tur, og ellers bare kose i heimen og vente på at pappaen skal komme heim fra jobb. Lykke til Sponge! Håper det skjer noe snart, det er jo kjedelig å gå sånn å vente. Hvor lang tid på overtid er du?
rødhette* Skrevet 1. februar 2007 #18 Skrevet 1. februar 2007 Godt strømmen er tilbake i Steigen iallfall..... Og lykke til med lille-svampen, SB!
selfangerkjerringa Skrevet 1. februar 2007 #19 Skrevet 1. februar 2007 Da har jeg endelig fått greie på babycallen Etter vi henta storesøster i barnehagen kunne altså lillesøster bare fortsette å ligge i vogna ute i frisk luft Det skader jo ikke med luft selv om hun er snørrete, heller tvert imot - hun er godt innpakka med klær, og det er faktisk fem plussgrader her. Og jeg kan endelig gå fra henne uten å åpne vinduet for å sjekke hvert annehvert minutt... *rødme*... overnervøs mor? Joda, andregangs kan gjerne være like nervøse som førstegangs Nå skal jeg og Lilletrollet spise litt middag, pappa'n jobber seint idag så vi har hjemme-alene-fest, hehehe Noen som har tips til hva jeg kan overraske gubben med ikveld? Syns han trenger litt påskjønnelse, han har jobba overtid hver dag uka her pga sjefen er borte på noe konferansegreier...
Hanne og jentungen Skrevet 1. februar 2007 #20 Skrevet 1. februar 2007 Har en liten pause fra svigermor (som heldigvis bare blir i byen til søndag). Sigrid sover på sofaen, sambo er på vei hjem fra jobb og middagen er på gang:)) Ellers så skulle jeg skrive noe, men har visst glemt hva det var:/ Den der ammetåka altså Amminga går greit, men jeg blir litt stressa av sviger mor som kommenterer at 'kanskje hun ikke gidder pupp lenger siden hun får flaske' når Sigrid maser og tuller ved puppen. Prøvde å si at det kan være fler årsaker 1. hun er ikke sulten, 2. hun er skrubbsulten, men klarer ikke ta puppen før hun har slutta å grine(med hikst) eller 3. hun er trøtt. Det viste seg å være alternativ 2, så når jenta roa seg amma hun bra og prata med oss i 30 minutter før hun trengte flaska. Jeg nekter å lære henne til at hun kan skrike seg til flaske. Så lenge jeg har melk skal det ammes først. Basta:)) Sponge: Blir spennende å se hva som skjer i dagene fremover:))
selfangerkjerringa Skrevet 1. februar 2007 #21 Skrevet 1. februar 2007 Hanne: drit i svigermor... du vet jo hvordan hun kan være. Hun sier alltid sånne teite ting som hun koker opp i hodet sitt. Hun har et enormt dårlig filter den kjerringa!!! Bare vent til du kommer på besøk, da skal vi sitte og amme og kose oss uten svigermorkommentarer, og jentene våre kmmer til å legge på seg fem kilo på ei helg hihi... Sponge: krysser fingre og venter spent på oppdatering - både på twilighttråd og pr sms... hvis du gidder da, hehe
Hanne og jentungen Skrevet 1. februar 2007 #22 Skrevet 1. februar 2007 Ka ping: Hihi:) Du vet alltid hva du skal si snuppa:)) Dama påsto og at: 'uff, nå har a ondt i magen ja'. Da hadde Sigrid spist for så å leke og prate i nesten en time på teppet sitt. Jenta hadde ikke vondt i noenting, hun var stuptrøtt. Arg. (pumpa foresten nå. Da var den hun spiste godt av så og si tom, fikk ut 20-30 ml, men den kjipe fikk jeg over 50 ml ut av. Den kjipe bare koste hun ved)
selfangerkjerringa Skrevet 1. februar 2007 #23 Skrevet 1. februar 2007 Er det ikke utrolig hvordan folk som aldri har møtt knøttene våre før skal mene ting hele tida? Du har jo kjent jentungen i snart 2 mnd, mens svigermor har sett henne siden igår eller noe... du kjenner jo til vår lille historie om de som kom bort til oss på parkeringsplassen på ikea for å kjefte, vi hadde jo kledt på ungen alt for lite! Idiotiske mennesker... Dessverre havner svigermora di i den kategorien. Mine foreldre har tydeligvis klokketro på at jeg og gubben kan oppdra unger, de har enda ikke kommentert NOE, annet enn positivt. Takk og pris, siden de bor så nære at vi møtes flere ganger i uka... hehe Pappa har så lyst til å bli kjent med knøttemor, og han er så beskyttende... kjempesøtt Han bærer rundt på henne og skjemmer henne fullstendig bort med kjærlighet og kroppskontakt. Og når han bærer rundt på henne i stua, så skjermer han for øynene hennes når han kommer under spotene i taket - selv om hun sover! hehehe Men jeg lar ham holde på jeg, sånt er jo bare koselig. Det jeg sliter litt mer med, er at de er så glade i 2-åringen at de dytter henne full av kjeks og sjokolade og is ved hver minste anledning - uansett ukedag... jeg har prøvd å si fra, men det glemmer seg stadig. Jeg vil at lørdag skal være godtedag, punktum. Så kan det selvsagt gå greit med litt vafler eller kaffebrød (kake) på søndag, men ikkeno mer. Hvordan skal jeg få sagt fra til dem på en pen måte tro? Hm...
rødhette* Skrevet 1. februar 2007 #24 Skrevet 1. februar 2007 Kødder du, ka-ping?! Kom fremmede folk bort til deg på ikea og kommenterte hvordan du hadde kledd på barnet ditt???????????
Hanne og jentungen Skrevet 1. februar 2007 #25 Skrevet 1. februar 2007 Vi har sagt det til foreldrene mine allerede vi. Godteri får de gjemme når Sigrid er der (dvs fra hun er gammel nok til å ville ha det altså). Søtsaker hører til lørdagen (til nøds søndag), det er vi helt enige om . Egentlig bør du bare legge ned lov om det, evt fortelle dem om risikoen for diabetes, fedme osv? Nei, jeg vet egentlig ikke jeg:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå