Gå til innhold

Krav på arbeidsledighetstrygd når permisjonen er ferdig?

Anbefalte innlegg

Lurer fælt på om jeg har krav på arbeidsledighetstrygd når permisjonen min er ferdig i mai... Var i et vikariat fram til fødselen, men er uten jobb fra mai av. Har jeg da krav på arbeidsledighetstrygd?

Er utannet innen helse, men det er svært vanskelig å få jobb innen mitt yrke, så regner med jeg må gå ledig en stund...

Hva skjer da med økonomien vår???

Hjelp...får magesår av å tenke på dette:(

• 7 måneder senere...

Fortsetter under...

Hvis du har vært i jobb før du gikk over på fødselspermisjon er det mye mulig du har rett på dagpenger. Jeg ville tatt kontakt med NAV og sjekket om du oppfyller vilkårene.

Hentet dette fra nettsidene til NAV:

Hvem kan få dagpenger?

Hovedvilkårene for å få dagpenger er at du:

Har fått redusert arbeidstiden din med minst 50 prosent.

Har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst kr 100 218 i siste avsluttede kalenderår (i fjor), eller minst kr 200 436 i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene

Er reell arbeidssøker.

Er registrert som arbeidssøker, og sender meldekort hver 14. dag.

Bor eller oppholder deg i landet.

Som hovedregel ikke skal være skoleelev eller student.

hvis du tilfredsstiller kravene til dagpenger ja så har du rett til dagpenger når du blir arbeidsledig. Det avhenger av hvor mye du har jobbet og tjent fra tidligere. Når du så er meldt arbeidsledig og går på dagpenger så må du kunne ta i mot tilbud om jobb, nesten uansett hva du blir tilbudt. Hvis du da takker nei så kan du miste dagpengene igjen.

Gå inn på nav sine sider eller ring et kontor og prat med de.

Jeg hadde en venninne som fikk dagpenger i sommerferien fordi da var hun ledig. Og nå studerer hun igjen og har ikke dagpenger....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...