miri@m Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 tar man bilde hos tannlegen nå? kan det være skadelig? noen som vet...
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Da jeg var hos tannlegen fikk jeg blybelte over magen under bildene. Fikk beskjed om at du fikk mer stråling under en flytur enn under bildene. men at de ville ta meg tilbake etter fødselen for å borre!
6Ymamma Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Hei! Vil bare gi deg et tips jeg! Gå inn på www.tannhelse.no hmmmm eller var det www.tannhelse.com? Men det finner du ut av.... Der er det et forum som du kan stille spørmål om alt mulig, å det beste av alt er at det er tannleger/pleier som svarer deg, helt gratis!
*~**vips**~* Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 Jeg var hos tannlegen i uke 34 og hun sa at barnet ikke ble påvirket av bedøvelsen jeg fikk da jeg boret, men bilder ventet vi med til etter fødselen.
Mamman til M&E Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Jeg var hos tannlegen da jeg var ca 20 uker på vei. Hun ville ikke ta bilder pga at jeg var gravid.
jonapona Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 Hei! Jeg er tannlege, så jeg tenkte jeg skulle svare deg jeg også. Vi tar helst ikke røntgen av gravide i 1. trimester, men det er egentlig ikke fordi det er farlig, mest for at ingen skal komme i ettertid og klandre oss for misdannelser el. på barnet. Altså mest for å sikre oss selv. Tar selvfølgelig bilder hvis det er nødvendig! Ellers vil jeg si at strålingen v røntgen er så liten nå at du får mer stråling av å gå en tur ute. Og flyr man får man KJEMPEDOSER i forhold til hva man får når man tar bilder hos tannlegen. -Og det er jo ingen som advarer mot å fly for å unngå stråling. Ser det er mange som lurer på det med bedøvelse også. Det er helt greit å få vanlig bedøvelse hos tannlegen. Unngår å bruke en type som heter Citanest Octapressin fordi den inneholder ett stoff som ligner på det hormonet som setter i gang veer. Men denne bedøvelsen pleier ikke være førstevalget vårt likevel Lykke til -16 dager til termin i dag-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå