Gå til innhold

Er det jeg som er urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har bestemt seg for å ta et paraglidingkurs. Det er ikke selve kurset jeg har noe imot. Men det er det at det er bare 3 mnd til termin, og kurset han skal ta koster 6000,-. Vi har enda ikke kjøpt noe som helst til babyen som kommer. I tillegg sparer vi opp til å kjøpe alt vi skal ha. Vogn og bilstol og slikt koster jo endel.. Han sier at det ikke skal gå utover det at vi skal kjøpe mye til den lille. Men jeg vet at han ikke har noe oppspart fra før. Så da må han legge av nå, og om vi klarer å legge opp nok til babyen også så tror jeg nok at vi kommer til å være ganske blakke de neste månedene. I tillegg er ikke kurset ferdig før etter fødselen. Så da frykter jeg også at jeg blir å få lite hjelp med den lille den første tiden etter fødselen. Vet ikke om jeg overreagerer..? Har ikke sagt så mye til han enda, annet enn at jeg er redd vi får lite penger fremover da. Føler ikke jeg kan nekte han kurset heller, han har snakket om å ta det kurset i et år nå. Og det er bare annet hvert år han kan ta det her vi bor. Men det kom så brått på, plutselig begynner det om en mnd, og han har ikke spart opp penger til det. Fikk først vite om det i går, han hadde visst også fått høre at det skulle være kurs først i går. Etter han fortalte det har jeg irritert meg kjempemye, kjenner bare inni meg at det koker over snart.. Er det jeg, eller han som er egoistisk? Kanskje det ikke er så big deal, ikke noe å gå å irritere seg over?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg veldig godt jeg...jeg ville ikke godtatt det sånn uten videre. Alt til sin tid spør du meg. Det er jo ikke sånn at han ikke får tatt det hvis han ikke tar det nå. Bare det at det passer liksom ikke sammen med det å skulle føde, og ha et spebarn. Det er jo bare en epoke av livet man aldri får igjen..

Mannen min foreslår stadig vekk forskjellige ting han skal være med på, sammen med alle de SINGLE vennene sine. Fotballtur til England to og en halv uke før termin...studietur til Oslo fire uker før termin. For det første er det uaktuellt fordi jeg vet jeg kommer til å føde før termin, for det andre begynner det å gå nedover med formen.(bekkenløsning)..kan jo ikke forutsi hvordan den er om en og en halv mnd. Kanskje jeg ikke klarer å ta vare på vårt andre barn mens han er borte?!

For det tredje, pengene.....vet jo hvordan de forsvinner av seg selv...skjønner godt at du vil sikre deg at babyen har det den trenger før man begynner å bruke STORE summer på neo annet!

Skrevet

Jeg er faktisk enig med deg... Det er jo trist for han at han må vente så lenge til neste gang han kan ta kurset, men sånn er livet og vi må desverre ofre ting alle sammen. Jeg syns han er urimelig og pent får vente og spare til neste gang. Og 6000 kr er himla mye penger viss dere ikke har så mye fra før og ikke har kjøpt inn noe til babyen. Du kan jo prøva deg og si at da vil du også ha 6000kr til noe til deg selv. Så får det gå som det går med denna babyen. Den er litt drøy da,he he og de fleste mannfolk tenker ikke og bekymre seg ikke sånn som vi gjør.

Lykke til!

Skrevet

Da får han vel ta seg en ekstrajobb og tjene de 6 000 kronene utenom da? Det er mye penger å bruke på en hobby når man venter barn. Men på en annen side, barnet krever mye penger når h*n kommer også, så kanskje det ikke blir lettere å finne de 6 000 kronene om 2 år?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...