Gå til innhold

Trenger søvntips!!!!


♥Tiny

Anbefalte innlegg

Mitt lille troll av en datter på 6,5 mnd sovner fint av seg selv hver eneste kveld og sover en stund utover kvelden/natta.

Så bryter det løs da.. Våkner mellom 2 og 6 ganger mellom 24-7... Det er ingenting (hun er nattavvent og spiser 3 gode måltider utenom mme).

Bare dytter inn smokken og hun er borte..

 

Hva skal man gjøre da? Skrikekur?Fortsette å dytte smokk/ikke sove stort på natta?

 

Jeg trenger mer søvn jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten vår begynte plutselig litt sånn, så vi har tatt litt mild skrikekur på han. Lot han ikke ligge alene i "timesvis", men ventet 5-7 minutter før vi gikk inn og puttet i smokken. Tror det tok tre-fire dager før han sov mye bedre. Nå er det sjelden han våkner, med mindre han er sulten (er ikke nattavvent, så får fortsatt én gang på natta). Mange kan sikkert synes at dette er strengt, men det må da være godt for de små å få sove lenge om gangen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin sovner også fint på kvelden og våkner noen ganger pr natt bare for å få dyttet inn smokken, så er han borte igjen. Men jeg sovner ganske fort igjen hver gang.

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort i din situasjon, men hadde ikke klart en skrikekur. Jeg får helt vondt inni meg når Benjamin gråter.

Håper det går bedre med deg snart. Kanskje få litt avlastning på dagtid slik at du får sovet/slappet av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen har også begynt å sove sånn urolig og halvvåkner hver natt. Så jeg har desverre ingen bra tips! Han er heller ikke natt-avvent (gruer meg til å starte med det). Vi får håpe at de vokser det av seg og sover godt natta igjennom snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er heldig som har en smokk å dytte inn :-) Jeg må som regel frem med puppen :-(

 

Vi prøvde å nattavenne her ei natt, men hun vrælte og vrælte i over 3 timer og da var jeg tappet for krefter så jeg ga meg. Hun fikk vann, men det var ikke bra nok nei...

 

Jeg krysser fingrene for at dette går over av seg selv! Selv om det tror jeg neppe...I natt ammet jeg 19, 20, 23, 02, 06 og 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tror på skriking. Der har iallefall vært god "medisin" på vårt lille Gull. Gå inn til jenta med jevne mellomrom, for å vise at dere er der. Klarer ho å putte smokken inn selv kan det være en idè å "fylle" senga med smokker slik at det er lett å finne en.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trenger også tips! Snuppa har våknet ofte om natta helt fra fødselen av. Men i forrige uke sov hun hele natten. Puppeavenningen gikk veldig fint, jeg var rett og slett bare treg til å stå opp når jeg hørte at hun våknet. Hun sovnet igjen av seg selv etter en stund. Uten skrik og skrål.

 

Men denne uken her derimot våkner hun kl 04.00 og er oppe i 2 timer!!! Blir ganske fortvilet da jeg allerede har vært så mye oppe om natten i 6 mnd og trodde at jeg skulle få sove mere nå... Hvordan får jeg henne til å sovne igjen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karsten hadde også noen sånne oppvåkninger, har det en gang i blant fortsatt. Jeg gjør alt jeg kan for å ignorere det, later som om jeg sover. Dersom han begynner å gråte så tar jeg ham opp og trøster og så legger jeg ham tilbake igjen når han blir rolig. Tar ham ikke ut av soverommet, har det mørkt og kaldt og gjør det minst mulig trivelig å være våken. Ikke noe godsnakk, utenom å trøste for selve gråten, da. Han våknet noen netter på rad, men da han oppdaget at det ikke var så spennende å våkne så sluttet han igjen. Så det er som regel bare 1-3 netter, så går det over igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også legge til at hun ligger på eget rom i sprinkelseng.. Så må jo tusle ut av senga og inn på rommet hennes når hun begynner..

 

Lurer litt på å la henne skrike litt inatt og fylle senga med smokker.. Så får vi se hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...