Rose -3. troll i 2012 Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Har nå hatt 14 dager hvor blodtrykket har vært på vei opp. Karusellen har stoppet og energien steget. Hodepine og kvalme har vært nesten fraværende... Mandag var jeg så siiiinsykt sliten etter jobb, sov fra 17-19 og la meg kl 22 og sov til morgning. Karusellen har startet igjen og energien er på vei bort... krampene i beina og også på vei tilbake om nettene, men jeg trodde ikke det hadde noe med blodtrykket å gjøre. Sikkert bare et sammentreff. Sitter nå på jobb svimmel og kvalm og holder på å sovne.... Ikke mye å klage over i forhold til dere som nærmer dere termin, men jeg har 11 uker igjen og kunne godt tenke meg å få være litt uthvilt til de tøffe ukene som startet sist 6 uker før! *Dæven, nå er det rett før jeg faller av stolen!*
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Ring legen din å få en sjekk + sykemelding!
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2007 Det er ikke nødvendig, ellers takk... Vet at jeg sliter med lavt blodtrykk og hadde det ikke vært for en kjempekrangel med samboeren min med deretter mye negative tanker/ stress så hadde jeg nok ikke fått oppleve den turen i paradis heller. Men jeg tror heller jeg vil være venner med gubben enn å være i paradis..hehe har hatt det slik helt siden jeg ble gravid, også i sist svanerskap så jeg tar det med knusende ro....egentlig. Bare litt lei meg for at turen i paradis ikke varte lenger..Det var så herlig å være uthvilt og orke å vaske klær, orke å rydde og vaske huset.. Alltid ha det ryddig. Slippe at øyene falt igjen på jobb. Glemmer ikke når jeg sovnet på lekeplassen og fikk panikk da jeg våknet av at ungen var borte....Hvilken mor mister ungen sin på lekeplassen. Tenkte på alt: hva skal jeg si til politiet? Kan jo ikke si at jeg sov på lekeplassen??? heldigvis var han bare bak en hytte og jeg hadde ikke vært borte mer enn toppen 10 sek. Men det var litt skremmende!
Sistemann i magen <3 Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Ikke nødvendig med en sykemelding??.... Du vet at det ikke bare er din egen sikkerhet man tenker på? Hvis du feks kjører bil til jobb eller noe sånt, så ville jeg nødig ha vært på veien samtidig som deg... For det der er jo livsfarlig... Å være så trøtt og sliten som det du beskriver tilsvarer en god del promille... Du bør ta vare på deg selv i denne tiden her... Både for deg selv, babyen i magen, barnet utenfor magen, og eventuelle andre rundt deg.... Lykke til...
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2007 Har nevnt det for legen på hver kontroll samt jm på hver kontroll og ikke fått noe respons. bare at det er mørketiden som gjør det... Vi får se når jeg skal tilbake på mandag!
Sistemann i magen <3 Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Huff... det synes jeg er ganske svakt av både lege og jordmor... For alle vet jo at svangerskap kan ha ulik innvirkning fra kvinne til kvinne, og da synes jeg det er utrolig uproffesjonelt å ikke ta deg på alvor..! Ei venninne av meg har de samme plagene som du beskriver og ble sykemeldt 100% (etter både lege og jordmors mening) i uke 16 for at de mente det ikke var forsvarlig for hverken henne eller babyen at hun presset seg videre i den tilstanden. Om dette er midlertidig eller resten av svangerskapet vet man jo ikke enda, men det kommer nok an på formen hennes.. Fortell legen hvordan du har det og at du faktisk sovner på lekeplassen osv.. Og at du selv ikke føler det er forsvarlig å gå sånn lenger... Synes det er uforsvarlig å bli avfeid med "mørketiden" uten at de gjør noe mer med det... Huff, håper de snart tar deg på alvor så du får slappet av litt og tatt vare på deg selv!! klem fra meg til deg...
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2007 Må ærlig innrømme at jeg følte meg litt paff når jeg satt med nesten tårer i øynene (liker ikke å snakke om at jeg er svar he he, skal være superwoman jeg..) og fortalte hvordan jeg hadde det og fikk til svar fra jordmor at "sånn har jeg det også, -det er mørketiden" hun er nærmere 50 år og dermed ikke gravid. men siden min jordmor ellers er utrolig ok så velger jeg å tro at det ikke er så farlig... Farlig og farlig, lavt blodtrykk er jo ikke farlig i seg selv. Grunnen til at de ikke tar meg så alvorlig er nok fordi det ikke er så veldig lavt. ligger på 105/70, men det er lavere enn det jeg er vant med og reagerer en del på det. Jeg er fremdeles ikke så langt nede som jeg var før jul, da var jeg så sliten at jeg kunne begynne å gråte om kveldene uten at jeg hadde noen annen grunn enn at jeg ikke visste hvordan jeg skulle klare å fullføre svangerskapet. og jeg klarte meg jo da, så jeg klarer meg nok nå også. En stund til iallefall. jaja hver med sitt, man skal vist ikke kunne gå igjennom et svangerskap uten plager. Enten det er det ene eller det andre! Men jeg har sluppet unna den verste kvalmen og bekkenløsning (iallefall til nå, bank i bordet) så jeg skal ikke klage! tusen takk for klemmen iallefall.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 31. januar 2007 #8 Skrevet 31. januar 2007 Blodtrykketmitt er 110/70. Legen på sykhuset sa litt humorisitisk " du har jo ike blodtrykk omtrent du jenta mi" Han sa at lavt BT ikke var noe problem så lenge jeg ikke hadde plager av det. Det har jeg ikke, men det har jo du........!!!!! Slitsomt det der når en ikke blir tatt på alvor og ikke føler seg bra.......... Får håpe det retter seg etter en stund så du får en trivelig avslutning på svangerskapet da : )
Oi ..! Skrevet 31. januar 2007 #9 Skrevet 31. januar 2007 I november (uke 30) svimte jeg av på jobb etter å ha sett stjerner i flere dager. En liten legekontroll avslørte at blodtrykket lå på 100/80, så det var m.a.o. ikke så stor forskjell mellom over- og undertrykk. Jeg ble sykemeldt 100% ut den uka, og så 50% neste uke. Og legen insistertet på å holde det slik fram til jeg gikk ut i permisjon i midten av januar. Jeg er en av de "flinke pikene" som gjerne jobber 60-timers uke. Trives godt på jobben og får lett dårlig samvittighet dersom jeg ikke rekker å "ta unna" arbeidet i løpet av en dag. Men - om ikke annet, så hjalp den 50% sykemeldingen meg å ikke jobbe 140%! I praksis jobbet jeg nok rundt 80% hele den perioden jeg var 50% sykemeldt, men det hjalp uansett. Det og jernpiller. Etter noen få uker var blodtrykket som normalt på meg (110/60 - har stort sett alltid hatt litt lavere trykk enn normalen), og jeg slapp å svime av rett som det var. Om du ikke har samvittighet til å be om 100% sykemelding, så be i det minste om 50% - det hjelper mye! Og husk at du gjør lurt i å være uthvilt før fødselen. Det er ikke bare det at du skal gjennom noen timers smertehelvete, men det kommer en del netter etterpå der du ikke nødvendigvis får sovet stort... Unn deg selv å hvile mens du kan God bedring, og lykke til
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 31. januar 2007 Jeg har fri en dag i uka så det går greit. Har 7,5 timers dag så det er heller ikke lange dager! Blir jeg verre får jeg heller ta meg en tur til fastlegen min. Han vet jeg gir meg sykemelding bare jeg ber om det. Men det skal følest rett for meg også... Hadde jeg hatt en stressende jobb så hadde det vært en ting, men min jobb kan ikke bli mer avslappende og kjedlig enn den allerede er. Er redd for at hvis jeg er hjemme kommer jeg til å farte rundt likevel... Takker for all omtenksomheten, godt å vite at en kan få den her om en ikke kan få den av samboer/lege/jordmor.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 1. februar 2007 #11 Skrevet 1. februar 2007 Ser noen reagerer forskjellig på dette med lavt blodtrykk.. Jeg følte meg slapp en periode,og blodtrykket ble målt til 90/60 Det kommenterte ikke legen min engang, så eg trodde det var "greitt" med 90/60.. De to siste gangene var det 100/60 Og det trodde jeg også var "bra"... Men tydeligvis har jeg lavt blodtrykk da... Lærer stadig noe nytt ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå