Gå til innhold

Julegaver og andre gaver til våre små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille gutt på 9 måneder har ikke fått så mye av sin farmor og farfar. Hittil består gavene av en body som han fikk når han var 2 måneder. Til jul fikk han en lue. Ellers har vi som foreldre ikke fått noe hjelp/ utstyr/ penger på forhånd heller. Jeg blir litt lei meg. Men, vet ikke om jeg har noen grunn til å være det. Besteforeldrene har forøvrig god råd. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg for min del syntes det hørtes lite ut... Her har vi fått hjelp til det meste. Vi har handlet inn seng og skap, resten har besteforeldrene kjøpt. Og de er ikke rike! Men ikke fattige heller....

Skjønner deg jeg, for det er jo dyrt å få barn, så det er deilig å få hjelp.

Vi får også tilsendt klær, eller penger på bok til klær (de bor et annet sted i Norge)

Men besteforeldre er jo voksne nok til å bestemme selv hva de vil gi til barnebarn, men jeg skjønner deg

Skrevet

Nå kommer sikkert mange til å si at det er du som har valg å få barn og kan derfor ikke vente å få noe, osv. Jeg skjønner godt at du er skuffa, jeg! Vi har kjøpt vogn, seng, stellebord og sånt selv (brukt), men vi har virkelig fått masse også. Synes det er kjempekos når bestemor/mormor plutselig dukker opp med en liten bukse eller body som de bare MÅTTE kjøpe, for det var så søtt. Det viser jo at de synes det er stas med barnebarn! Til jul fikk vi masse leiker, bæremeis og lekegrind. Sier ikke at man trenger å få i bøtter og spann, men én eneste lue er vel heller sånt man får av gammeltanter og andre bekjente.

De som sier at de ikke bryr seg i det hele tatt om de får noe av besteforeldrene tror jeg faktisk ikke helt på, skal jeg være ærlig.

Skrevet

Synes det var dårlig jeg. For å si det rett ut! Gitt de har greit med penger. SKulle tro de ØNSKET å gi mer. Ikke nødvendigvis at man skal gi mye eller dyrt, men man vil jo så gjerne kjøpe alt mulig til de små englene:)

Til førstemann fikk vi voksipose+at bestemor (farmor) strikket helt sett med bukse jakke lue og sokker.

Neste nå fikk vi ammemadrass, stellematte, babycall og strikkesett der og.

Synes nesten det er litt mye jegg da men. De er veldig opptatt av at alle skal få like mye, eller bruke like mye penger på hvert barnebarn.

Dette var rene barselgaver. Dropper litt litt nå og da. Er det salg så kommer det gjerne noe greier og. + massa hjelp! Om det skulle være seg vasking eller middag eller pass. Synes det og bør tas med, ikke bare de matrielle gavene!

Av mutter..øhh..fikk ikke ren barselgave. Der dropper det ting inn stadig vekk:) Men fikk vogn av henne og mannen. Og lekegrind til jul. Strikker en del hun og. Stadig vekk er det en konvolutt med sokker el noe i posten. Koselig:) (bor langt unna)

En body?? Kunne vel iaf ha kjøpt et sett da synes jeg. En body..det er jo det jeg ga til naboen jeg ikke kjenner så godt da de fikk. Nei skjønner deg godt jeg. Håpe du får gaver i form av pass og hjelp da:)

Skrevet

Min gutt har heller ikke fått så mye av farmor og farfar. Synes det er litt rart siden det er første barnebarn, men folk er vel ulike. Og så sier de at vi besøker dem alt for sjelden, selv om jeg gjør så godt jeg kan.... Men de besøker aldri oss, selv om vi ber dem. Ja, det er litt skuffende synes jeg.

Skrevet

datteren min er ekstremt bortskjemt av mine foreldre...;) hun har fått mer klær av dem (eller mamma) enn noen andre..(inkludert meg).de betalte vognen også... til jul fikk hun bilsete (besafe izi combie) noe ull klær og sånn gå vogn....

farmoren kjøpte stellebordet til henne før hun ble født..så fikk hun smykke og smykke skrin når hun ble født...til jul fikk hun en del fine klær...

farfar ordnet seng til henne... den samme som sambo har brukt..men de malte den og fikset den fint opp...;) fikk en del klær når hun ble født... og fin gå bil til jul pluss noen andre leker...

foreldrene til sambo er aldri sånn som kommer med noen gaver innimellom... sånn som mamma... hun føler det som at hun har fått et barn til hun..hehe.. når hun er å handler så går hun ALLTID innom barneavdelingen også... må jo se om hun finner noe fint...

men en ting som overrasket meg var at jeg fikk gavekort på ansiktsbehandlig når jeg hadde født... det var veldig snilt syns jeg...det satt jeg stor pris på..;) i tillegg fikk jeg gullarmbånd av mamma...;) hadde ikke forventet noe da...

Skrevet

må også få sagt at farmor kommer aldri på besøk....vi må alltid dra dit... og det orker jeg ikke heletiden... de bor 20 min unna,..så er jo ikke stress for henne å kjøre hit..hun er ikke gammel..bare 47 år..

Skrevet

Jeg er også skuffet over mine foreldre. Har fått et hjemmestrikka sett, det er det. Det fikk jeg også til de to eldste, men også voksipose og tripptrappstol i tillegg. 11 år siden sist.

Og jeg vet de HAR penger.

Farmor er den som har kjøpt vogn, pluss masse klær....og hun er trygdet og vasser ikke akkurat i penger. Snille gode svigermora mi....

Skrevet

Vi har også bare fått symbolske gaver, veslemor har kun ett sett besteforeldre i live (mine foreldre).

Hehe disse besteforeldrene er jo så moderne i dag, bruker pengene på seg selv (og det er jo fint det da). Iallefall gjør mine foreldre det (reiser og koser seg), og de har ikke så god råd så jeg tenker ikke så mye på det. Men skjønner godt skuffelsen. Jeg kjenner mine foreldre så godt så hadde ikke forventet mer heller og da blir ikke skuffelsen så stor;-) Men de er ivrige til å besøke henne da og det er jo bra (eneste barnebarn)

Skrevet

Da jeg fikk første barnet mitt, var jeg 22, student og alenemor. Foreldrene mine hjalp meg kjempemasse, kjøpte leker og klær, og hver høst og vår da det var innkjøp av store ting som dresser osv, så fikk jeg hjelp til det. Nå da jeg fikk andremann var jeg 32 år, i et stabilt samboerskap, begge har godt betalte jobber. Denne gangen har vi fått masse søte ting til snuppa, men ikke på samme måten, det har heller vært ting de har funnet som de ikke har klart å la være å kjøpe istendet for ting som vi trenger. Synes det er helt logisk jeg.

Skrevet

Enig med deg i det. Hadde nok fått mer av mine foreldre dersom vi hadde slitt med økonomien. Vi har også arvet en del utstyr så har jo ikke vært nødvendig med mye hjelp heller.

Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Fra min familie fikk vi mye hjelp, men fra faren til sambo ingenting da datteren vår ble født.. han har mye bedre råd enn mine foreldre..

Skrevet

Hørtes kanskje litt lite ut ja, her har besteforeldrene hjulpet oss mye... Av bestemoren og bestefaren fikk vi 5000 til vogn, så la vi til resten selv, tripp trapp stol fikk hun av de til jul, og av mormor har hun fått masse klær, og forskjellige ting hun trenger.... så de har vært til stor hjelp:)

Sier ikke at man trenger å kjøpe så innmari mye og så dyrt, men noe kan de jo hjelpe til med... og en body hørte stusselig lite ut synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...