Gå til innhold

vaske lammeull/dyne/pute før engelen kommer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? i såfall hvordan skal ulla vaskes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har ullprogramm på maskin,så kan man nok vaske det på det programmet.

Så henger du det bare opp til tørk,er som regel veldig våt da,kanskje ikke lurt å sentrfugere det,kan vel krympe da...

dyner og puter bruker vel å stå på lappen hvordan man skal vaskes..hvis ikke så kan du jo prøve på ullprogramm det også,tilfelle det skulle krympe eller noe..

Skrevet

thanks! Men er det nødvendig å vaske dyne/pute før han kommer? alt av segneklær skal æ vaske hvertfall to ganga pga fargeutblødning å sånn, men e det like viktig å vaske dyne/pute?

Skrevet

nei,tror kanskje ikke det...men hvertfall skylle igjennom det,sitter kanskje en del støv eller stoffer i det hvis det har ligget lenge,eller hvertfall lufte det godt:)

Skrevet

Juppjupp! Da satser jeg på det! :) takk for svar! Synes det er greit å planlegge arbeidet frem mot den store dagen! ;)

Skrevet

ja,ikke sant:)

Også er det koselig å vaske småe klær og ting og tang:)

Skrevet

Er det lammeskinn du mener?

Hvis det er nyinnkjøpt så spør der du kjøpte det. Mitt skal iallefall vaskes med spesiell ull-shampo. Ulla tåler Milo, men ikke skinnet. (Mitt er kjøpt på BabyShop)

Og vær obs på at de fleste dyner (ihvertfall alle her i huset) skal vaskes på 60 grader.

Skrevet

dyna har jeg vasket en gang på 60 grader, men lammeskinnet har jeg kun tenkt å lufte godt.

Skrevet

lammeskinnet må vaskes med milo eller spesialsjampo. etterpå må du strekke i det med jevne mellomrom i tørketida,sånn at det ikke blir stivt og hardt det kan også vere ein fordel og smøre skinnsida inn med fuktighetskrem, du bør også børste ulla gjennom tørkeperioden.

eg selger ein del lammeskinn og har erfart at dersom du vil ha det så godt som nytt hjelper det å legge litt arbeig i det . du kan legge det på eit gulv med varmekabler sånn at det tørker fortere og ikke blir surt .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...