Gå til innhold

Carpal Tunnel Syndrom, flere..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

har fått konst. at ant. har C.T.S i høyre håndledd. Kjennes ut som om jeg har en maurtue i høyrehånden, samt at det noen ganger gjør dirkete vondt i høyre arm, som stråler ut mot høyre hånd. Hånden er dessuten vissen hele tiden, kan feks. knapt skrive med penn etc.

Fryktet at jeg skulle få dette da symptomene så vidt begynte og leste litt om dte her da. men så så det ut til å forsvinne, så da lot jeg det ligge. Nå er det imi. her for fullt, og jeg har noen spm.

1. Noen andre som er gravide/har vært gravide som har erfaringer med dette? I hvilken grad er/var dere plaget?

2. Hva gjorde dere evt. for å avhjelpe?

3. Når gikk det over..?

4. Har lest noe, her, om at enkelte måtte operere etter graviditeten? (Håper det er skrekkhistorier) Min fastlege sa at de som opereret ifm. C.T.S, det var folk som var plaget med syndromet fra før, altså uavhengig av graviditeten.

Håper veldig på svar,

Fortsetter under...

Skrevet

Hei!

jeg sliter med samme problem, og gode råd er dyre også for meg! Blir liksom værre og værre, og det er litt slitsomt å tenke på ettersom termin ikke er før om 6 uker! (15. mars)

håper noen svarer på dette innlegget!!

Skrevet

Ja, glemte å si at jeg også har termin rundt da, dvs. 20 mars.

Skrevet

Jeg hadde det uavhengig av fødsel. Er operert i begge hender der den ene er helt fin, mens den andre fremdeles ikke er bra. I tillegg så har jeg en skulder som er forkalket på den samme siden som operasjonen ikke var vellykket. Så jeg må til ny vurdering en gang etter fødselen for å ta nye tester om det kommer fra skulderen eller om det er mislykket operasjon som er grunnen.

Skulderen ble et stort problem etter fødsel nr. 2 da jeg bar ungen mye på en side.

Operasjonen i seg selv var IKKE vond i det hele tatt og ikke var det vondt etter operasjonen heller! Har også mor og søsken med samme problem der 2 av dem er operert til nå. Kanskje det er noe arvelig for oss som har hatt det før svangerskapet???

Er nå i uke 33 og problemene har kommet tilbake for fulle mugger, så jeg unngår å handle f.eks. egg i butikken nå da jeg ikke klarer å kontrollere hendene! ;) Har nok noe med hevelsen som er kommet i hendene og antar at det vil gå over av seg selv når fødselen er unnagjort!

Har ingen gode råd å gi til deg heller. Jeg har prøvd akupunktur uten hell!

Skrevet

Var hios JM nå, som også konst. Carp.tunnel syndrom. Hun sa følgende: Hvis jeg mister –helt- følelsen i hånden, og det ikke er forbigående, er det gått for langt, og jeg må kont.lege umiddelbart. De vil da vurd. igangsetting av fødsel (veldig sjelden dette skjer) el. vurd. opererasjon etterpå . Ellers vil det normalt forsvinne ca. 6 uker etter fødsel, men hvis det fortsetter, så må man til nevrolog for vurd. ift operasjon etc. Får bare ta utgangspunkt i at det gir seg etterhvert!

Skrevet

Slenger meg med i klubben... Har 2 i ødem og CTSt i begge hendene.Fingertuppene er konstant numne. Verst er det om morgenene; og av og til når jeg våkner om natta.

Nå har ikke jeg så lenge igjen da, er 38+3, men har også hørt at det kan ta opptil 6 uker før den dovne/visne følelsen forsvinner. Og gjør den ikke det, er det operasjon neste.

Vet ikke om dette er innbilning, men jeg synes å merke at de dagene jeg har vært ekstra flink og drukket masse masse vann, er plagene noe mindre. Ellers er det vel få råd mot dette, tror jeg.

Annonse

Skrevet

Jeg hadde det fra uke 34 med storebror. Hadde svangerskapsforgiftning og ødemene i hendene var vel bare en bivirkning av hevelsene. Til meg gikk det over raskt etter fødsel. Bare prøv å holde ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...