Gå til innhold

September: mme om kvelden?????


mamma-mi

Anbefalte innlegg

Hei:-)

 

Jeg trenger et råd....

Gutten min begynner å bli urolig om natten. Han har sovet fra 19:30 til 06:00 siden han var 2 mndr, og det har vært helt supert. Har fast og god rytme, men nå har han begynt å våkne i 4 tiden og vil ikke roe seg før han har fått pupp, og jeg er usikker på om jeg burde gi ham tillegg om kvelden. Har hørt fra litt eldre mødre at det funker og at de sover lenger og bedre da... .

Men så er det puppen da. Har ikke lyst å gi slipp på det siste måltidet... Har ikke begynt med smaksprøver på fast føde ennå, tenker å vente et par uker til.

 

Noen som har en erfaring å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det i grunn her også. Lillegutt har spist kun en gang i løpet av natta og en periode sov han rundt. Nå siste mnd har han vært mye oftere våken om natta. Jeg nevnte det for helsesøster og hun anbefalte meg å gi mme om kvelden. Selv tror jeg ikke at jeg har for lite melk, så jeg har ikke gjort det, men velger å heller "stå i det" og våkne et par ganger ekstra i natta for å gi han. Ellers vil jeg jo våkne med _de_ melonene, syns det blir litt feil. De siste nettene har jeg også latt han kave litt, og da har han sovna igjen, for han har ikke vært veldig sulten. Ser ut til at det virker. Nå tar han endelig smokken også, så da plugger jeg i den. I natt spiste han bare en gang igjen. Så lenge jeg har nok mat til han selv, så gir jeg han det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei... Jeg kjenner til det der. Sander våknet en gang i løpet av natta i begynnelsen, men når han ble rundt tre mnd, våknet han både to og tre ganger i løpet av natta. Det var faktisk svigermoren min som fortalte meg at hun trodde jeg hadde for lite melk, så jeg begynte med mme ganske så fort og merket stor forskjell, nå sover han natta gjennom. Jeg ble litt nysgjerrig på hvor mye melk jeg egentlig har, så jeg tok og pumpet meg... da fikk jeg ikke ut noe mer enn 50ml fra begge brystene tilsammen. Det var et stort skjokk. Jeg holder rett og slett på å miste melka, for en mnd før pumpet jeg meg og da hadde jeg 100ml, så det skjedde veldig fort.

 

Det jeg gjør med måltidene nå, er å amme først, og gir mme etterpå etter behov. Det blir jo ekstra arbeid, men så lenge barnet mitt får nok mat og er fornøyd, er jeg glad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...