Gå til innhold

Sovne av seg selv på dagen - sleepsense 7.dag.

Anbefalte innlegg

I dag har vi holdt på med sleepsense-opplegget i 7 dager. Har en sønn på 3 måneder og har forsøkt siden han var født å legge grunnlag for en god kveldsrutine. Nå har vi altså holdt på en uke med sleepsenseopplegget, og natta fungerer utrolig mye bedre enn før. Han sovner nå av seg selv (jippi!) i egen seng, UTEN smokk 15 min etter at han blir lagt kl.19. Da sover han til ca. 01.15, får pupp og sovner innen 5 min. Sover deretter til rundt 05.30 - 06.30. Stor forbedrig fra tidligere! Det vi derimot sliter mye med enda er de tre "hvilene" på dagen som boka anbefaler i denne alderen. I boka står det at barna helst skal ha alle sine "hviler" på dagen på samme plass, altså i senga. Min sønn er veldig vant til å sove ute i vogn på dagen, og skriker en god del før han sovner i senga si på dagtid. Når han endelig sovner, varer "hvilene" kun i 20 - 30 min. Dette er i følge forfatteren også veldig vanlig. Synes likevel at det er sinnsykt tungt og blir sliten og lei av dette! Hadde det ikke vært for at det fungerer så fint på natta hadde jeg aldri greid å gjennomføre det på dagtid. Håper det er noen der ute som har erfaringer med sleepsense og som kan komme med noen gode råd! På forhånd takk!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...