Gå til innhold

Ang. ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal i ultralyd i morgen (endelig!!!), og lurer i den forbindelse på om det er noe spesielt jeg bør tenke på, evt. ha med? Er det f.eks. nødvendig å ha med urinprøve til denne undersøkelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,det trenger du ikke..

Men ta med helsekortet ditt;o)

Masse lykke til..Vi var på UL for en uke siden,en spesiell opplevelse;o)

Skrevet

ja du må ha med deg urinprøve. Det står det hvertfall i den brosjyren jeg fikk hos fastlegen min. Fastelegen nevnte det også. " ting å huske på : helsekort og urinprøve.

Skrevet

Tror man må ha med urinprøve dersom man skal delta i mor/barn-undersøkelsen. Hvis ikke tror jeg ikke det er nødvendig, jeg mener det ikke sto noe om det i innkallelsen min i hvertfall.

Skrevet

Hadde kun med helsekortet jeg. Ikke urinprøve. Se hva det står på innkallelsen du!

Skrevet

det er bare lege og jordmor som skal ha urinprøve..=)

Skrevet

Jeg måtte i allefall ikke ha med urinprøve...

Skrevet

Jeg måtte heller ikke ha urinprøve med.

Ikke gå å tiss før undersøkelsen, d gjorde søstra mi, åg da måtte hun få ny ultralyd time.

D kommer av at ei fylt/ikke tømt blæra presser babyen mer opp, slik at man ser mer på ultralyden.

D er varierer veldi i fra person til person, men eg tømte ikke blæra akkurat før jeg skulle inn, for sikkerhets skyld.

D er mange leger som ikke informerer om dette..

Skrevet

Selv er jeg blitt anbefalt å ta med en flaske med søt drikke som jeg kan drikke rett før undersøkelsen, så blir det liv i magen!

Ifølge hjemmesidene til mor-barn undersøkelsen skal man ikke ha med urinprøve fordi man får utdelt et spesielt beger man skal tisse i når man kommer på UL.

Lykke til da:)

Skrevet

Jeg er med i mor-barn undersøkelsen, jeg hadde ikke med urinprøve, men tok når jeg var på UL...

He he drakk også cola 15 min før jeg skulle inn, og da ble den lille aktiv ja :) så det er et kjempe lurt tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...