2barnsMamma28 Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 har noen av dere hørt man ikke skal drikke det når man er gravid? jeg kjøpte det i går, fortalte en veninne at nå skl jeg lage meg en kopp grønn te. å, sa hun, er du sikker på det , at du kan drikke det? hun hadde hørt man ikke skulle drikke det som gravid .
mammatør Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Jeg ble litt nyskjerrig på dette og sjekket litt rundt på nett. Jeg kan trygt svare at "derom strides de lærde" På noen sider (helsenett og lommelegen) sier de at gravide kan helt trygt drikke grønn te, men på en side som heter "mozon" anbefaler de at gravide holder seg unna. Men på "mozon" sier de at årsaken til at gravide bør holde seg unna er at det påvirker folatnivået i kroppen. Dette tolker jeg som at de mener man bør være forsiktig med grønn te i første trimester som er tiden da folatnivået har en innvirkning på fosteret. Som sagt så er dette ting jeg har lest på nett nå og jeg kan i utgangspunktet ikke noe om det. Personlig hadde jeg nok tatt meg en kopp grønn te:-)
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Det sto en artikel på mozon om dette, at man ikke skulle drikke grønn te mens man var gravid. Fant linken:) http://www.trstuning.no/index.php?vis=11 se om du får opp denne:)
2barnsMamma28 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2007 ja det høres ut om man kan ta seg en kopp grønn te da :)fint du sjekket litt rundt da! det var nemlig jordmor som ba meg ta en kopp av denne te for at jeg skulle få sove litt mer og bedre. men man kan jo bli gal av alt man blir rådet av , og leser man seg til det får man som regel forskjellig svar fra ekspertene! tak for svar
2barnsMamma28 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2007 ja, da skl jeg se littt på¨den, takk
2barns mamma i juli-08?? Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Jeg har lest at man kan drikke grønn te under graviditet for å forhindre vannsamling i kroppen jeg da... hmm... husker ikke hvor jeg leste det men.. Har drukket litt grønn te siste måneden, merker ikke noe "farlig" med den... men den er jo vanndrivende da...
2barnsMamma28 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2007 oki, tviler på det er skadelig jeg og... men man hører så mye rart da har så lyst på en kopp så da tror jeg at jeg unner meg en jeg også!
Oi ..! Skrevet 31. januar 2007 #8 Skrevet 31. januar 2007 Hm... Det finner jeg vel snart ut, tenker jeg... Om det har vært farlig for fosteret eller ei, altså. På jobben har jeg nemlig en 8 dl-kopp (egentlig en blomsterpotte med to hanker) som jeg fyller opp med grønn teen 3-4 ganger i løpet av dagen. Nå skal det sies at jeg hadde mye avspasering og ferie til gode i sommer, så jeg drakk ikke så mye grønn te før i midten av august (drikker nesten aldri te hjemme). Da var jeg 14 uker på vei, så sånn sett er det bare en tilfeldighet at jeg nesten ikke drakk grønn te det første trimesteret. Jeg har vært til UL tre ganger i løpet av svangerskapet, og alt har sett flott ut hver eneste gang. Bare 5 dager igjen til termin nå, og jeg satser på at det går bra, jeg Forøvrig har www.matportalen.no en god side om kosthold for gravide: http://matportalen.no/Emner/Gravide Lykke til, alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå