Gå til innhold

Ivf m/baby

Sara72

Anbefalte innlegg

Det er bare å si i fra at du ikke vil vite kjønnet og så prøver de å "styre" unna! Jeg tok 3D når jeg var 27 uker på vei og da er det veldig lett å se kjønnet, så det er jo klart en risiko :)

Jeg har termin i andre halvdel av april så jeg skal være gravid en stund til. Det tok jo så lang tid å bli gravid så nå er det bare å kose seg med det. Jeg er ikke spesielt tålmodig av meg, men i denne sammenheng så er det jo ønskelig at han blir så lenge som mulig der han er :)

Så når har du termin? Er formin fin og humøret på topp?

Klem

Fortsetter under...

Hei igjen Sara:o)

He he, tålmodig nei......det har vi snakket om før husker jeg. Tenke at jeg har holdt ut 5 ivf????? Kan ikke fatte at jeg fikk meg gjennom det så utålmodig som det jeg er. Og jeg er den største kontrollfreaken ever!!!!! Og ved ivf har man liiiiite kontroll ja, så jeg føler jeg har fått kjørt meg:o)

Men for en happy ending!!!!

Idag går jeg over til 2 tri:-))))) Og om en liten uke, så kan jeg si at jeg er i fjerde mnd. Det blir stort!

Jeg har termin 15.aug, så en 3,5-4 mnd. etter deg?

Humøret er på topp idag! Var til første legetimen idag og for en fantastisk lege jeg har! Jeg har en hekstisk og tung jobb og hun mente det var for mye for meg mtp stress og mangel på hvilepauser og tilrettelagt forhold m.m. Og sykemeldte meg 50% fra idag og sa at det kom jeg nok til å være ut svangerskapet. Hun ville jeg skulle nyte dette svangerskapet da jeg har slitt for det og vil ikke at jeg skal risikere noe. Jeg ble helt paff, jeg og veldig glad for all den forståelsen og støtten.

Så formen skal bli bedre nå. Har slitt med vondt i rygg og hodeverk. Eller så har jeg ikke sovet så godt da jeg må opp 2 ganger om natten og jeg er ekstremt forstoppet........au au au, gråter når jeg "må" ;-/

Og med deg går det bra håper jeg? Hvordan har du hatt det frem til nå? Er det helt normalt å bli sykemeldt og da spesielt for "sånne som oss"? Det spørs jo selvfølgelig på jobben da, men alt det stesset og engstelsesn er jo ikke godt for verken mor eller barn. Nei, jeg må kutte ut den dårlige samvittigheten og la legene bestemme nå.

Det er så gøy at du venter en gutt!!!! Har du funnet navn til han?

Nå må jeg ut og handle...

Ha det riktig bra så lenge!

Klemmer:o))

Ja jeg husker vi var flere som slet med tålmodigheten :) Egentlig så er det rart det ikke helt klikket for meg etter en stund. Jeg var vel egentlig littt på grensen når siste forsøk ble stoppet pga overstimulering, men det er helt utrolig hva noen glass med rødvin og en god skulder å gråte på kan gjøre med humøret. Det sier jo litt om hvor sterkt dette ønske om å få barn er når vi gang på gang klarer å motivere oss til å gå videre på enda en ny runde, uansett hvor langt nede i kjelleren vi er :)

Det må ha vært helt utrolig å endelig sitte der med positiv test etter 5 forsøk. Det var da endelig godt at du ikke ga deg etter 3 :) Etter min test så gikk jeg rundt boblet i flere dager.

Jeg har termin 22. april, så da ligger jeg nesten 4 mnd før deg. Jeg gjør ikke noe annet enn å telle dager og uker. Gleder meg helt enormt til å endelig få møte han. Planen er å kalle han for Erik.

Det er gull verdt med en fin fastlege! Etter alt du har vært igjennom for å bli gravid så skulle det bare mangle at du nå får mulighet til å optimalisere "rugeperioden". Jeg tror de tar mer hensyn til gravide "slitere" og prøver å legge forholdene litt bedre til rette. Det er jo ikke så rart mtp hva kroppene våre har vært igjennom. Dessuten så tror jeg vi bekymrer oss litt mer en snittet for at noe skal gå galt. Mitt råd er at du bare tar imot og slapper av og koser deg med det lille vidunderet ditt.

Graviditeten min så langt har gått veldig bra! Sliter litt med treg mage, uren hud, vann i kroppen og bekkenplager, MEN jeg klager ikke :) Jeg er selv delvis sykmeldt pga bekkenet, men så lenge jeg tar hensyn til det så går det greit.

Har dere tenkt på noen navn ennå da? Ønsker dere å vite hva det blir, eller klarer dere å vente noen måneder til? Jeg kan forøvrig anbefale en kopp med kaffe for å få fart på systemet ditt igjen :)

Nå er det en som trenger litt tørkehjelp på do så jeg får løpe!

Klemmer

Hei igjen Sara:)

Ja, den positive testen etter 5 forsøk var ganske utrolig......og for å være ærlig, så har det ikke gått opp for oss enda.

Tror det vel ikke helt før skatten blir lagt opptil brystet mitt....*sukk* :-)

Men jeg hadde glatt tatt 5 forsøk til, jeg. Så ikke de store problemet med forsøkenen egentlig, selv om det var tungt mtp de negative resultatene. Men det er jo lett å si nå...........men jeg hadde ALDRI gitt

meg!!! :-)

Erik er et veldig fint navn. Hadde vi ikke hatt to vennepar med en Erik og en Eirik, så hadde vi også vurdert det. Men vi har ikke bestemt oss for noen navn enda, nei. Det skal vi kose oss med litt senere ute i svangerskapet. Men jeg har innredet barnerommet (inne i hodet) :-))) Gleder meg til å handle inn til det! JIPPI JIPPI JIPPI!!!!

Ja, takk Gud for en lege jeg har fått meg! Jeg føler meg sååå priveligert og så godt tatt hånd om disse dager at jeg vet ikke hva jeg skal tenke og tro. Og jeg har ifølge mange fått en utrolig jordmor, så jeg er helt i himmelen:-)))

Men du, bekkenplager......jeg er plaget med ryggen nå om dagen. Det begynner helt nede i korsryggen. Så kan det være et bestemt punkt midt i der nede, nesten helt nede der rumpen begynner vet du... Så kan det skyte nedover foten på fremsiden. En annen dag så er det vondt på ene siden av rumpen og litt nedover bak låret. Jaja, jeg vet ikke hva det er. Om det "bare" er rygg eller noe annet moro.....ehe:-/ Har ikke fått tatt det opp med legen enda da det har skjøvet fart den siste uken.

Men kan det være bekkenet som plager meg også?

Jeg stumpet røyken for 9mnd. og 4 dager siden :-))) og etter det har jeg ikke klart kaffe noe særlig og ihvertfall ikke nå. Har tømt butikkene for fiber nå, så vi får se:-) Ellers takk for tipset!

Kos deg videre med mann, datter og lille Erik i magen din, så prates vi igjen. Ta godt vare på dere alle.

Klemmer:)

Hei igjen,

Så koselig at du likte navnet! Når jeg forteller det til andre så ser de stort sett rart på meg :) Ikke det at jeg tror så mange synes det er stygt, men mer et snodig valg.

Så har du begynt å shoppe litt ennå? Jeg har tatt helt av og har nå gitt meg selv shopping forbud en stund fremover. Det er jo tross alt grenser for hvor mye klær en liten baby klarer å bruke. Vi skulle egentlig starte med oppussingen nå av barnerommet, men plutselig så får vi stoooooore problemer med noen rør som vi må fikse først. Utrolig kjipt å måtte bruke så mange penger på noe så kjedelig akkurat nå!

Ikke det at jeg er en ekspert, men sånn som du beskriver det så høres det ut som om du sliter med bekkenet ditt. Jeg fikk henvisning til fysioterapeut og holder det hele i sjakk med litt behandling og øvelser. Etter å ha jobbet så lenge og hardt for å bli gravid så klager jeg ikke over "litt" graviditetsplager.

Så flink du har vært til å stumpe røyken! Jeg sluttet selv dagen jeg stod med positiv test med jenta vår og det er nå 4 år siden. Det er et utrolig trist syn å se gravide som røyker.

Kos deg masse videre - klem fra

Annonse

Hei Sara! :)

Erik?! Rart navn?! Det er jo sååå fint, jo! Jøssenavn - de må da heller være rare de som ser rart på deg:)

Men når det er sagt; smaken er som baken......bla bla bla;)

Joda, gøy med rør, ja - det kan jeg tenke meg. Uff, så kjedelig;-( Håper det ikke drøye for lenge og at det ikke sluker resten av budsjettet til lille Erik;o)

Jeg skal ta opp rygg/bekken med jordmor/lege neste gang, så får vi se. Neida, jeg mener ikke å klage jeg heller altså. Etter 2 års slit og 5 ivf, så kunne jeg jo bare våge:) Men jeg blir bare litt bekymret over å kjenne det så tidlig og undrer meg da på hva resten av tiden vil bringe? Men det kan like godt forsvinne, så da ser vi hvordan det utvikler seg. Uansett, det er garantert verdt det! :-)))

Håper du har det bra og at du koser deg med lille Erik i magen din:)

Ta vare på deg/dere selv og ha det bra så lenge!

Klemmer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...